|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-02-2006, 09:00 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 06-09-2004
Postów: 25
|
Sonda Lambda
Proszę o pomoc. Czy taką sondę mogę włożyć do FORD Escort 1,4, rok 95.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Escort 1,4 95' |
02-02-2006, 12:49 | #2 |
Postów: n/a
|
możesz, tylko nie wiem, czy kabelek nie jest za krótki. pozatym cosik tanio ta sonda jak na niby oryginał.
|
02-02-2006, 13:40 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 02-02-2006
Skąd: Żory
Postów: 5
|
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)) witam sonda hmm.. do moje forda orginalna sonde z firmy boch zapłaciłem kolo 450zł z sondą jest problem niewiem czy uda Ci sie tawłozyć a co sie dokładnie stało bo jak auto nie mam mocy to moze gaznik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. albo filtr paliwa zatkany tak jak ja miałem zatkany tez myślałem ze to sonda
__________________
wita mam escorta 1.4 składanego w 1996 rocznik szupy mam 92 alesilnik , skrzynie i reszte srodka mam z 95-96 niewiem czemu ale fajnie hehe pozdrawiam |
02-02-2006, 16:49 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 28-12-2005
Skąd: kielce
Postów: 36
|
nie !!!
ta sonda ma przesunięty potencjał masy jak wszystkie sondy japońskie będzie ci zadużo dafkował paliwa musisz mieć sonde boscha |
02-02-2006, 16:57 | #5 | |
Postów: n/a
|
Cytat:
|
|
02-02-2006, 17:21 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 28-12-2005
Skąd: kielce
Postów: 36
|
sławku
w pierwszej generacji EEC IV masa karoserji była taka sama jak masa elektroniki począwszy od wprowadzenia mondeo i zeteca w escoecie czyli wprowadzenia drugiej generacj rozdzielono obie masy i przesunięto potencjał masy mieżąc oscyloskopem odczytasz napięcie sondy względem masy pojazdu WDS em masy elektroniki dletego zastosowano tez inne sondy escort 1.4 CVH EFI czy CFI maja starszy modul a w niektorych przypadkach sonda jest jeszcze masowana na obuowie |
02-02-2006, 18:34 | #7 |
Postów: n/a
|
,zmpaml, to troche nie tak.
Jest jedna i tylko jedna masa. Natomiast może byc inny sposób prowadzenia mas. Nie ma przesuniecia potencjału masy bo i po co. Pozatym w jakim celu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. I wzgledem czego ta niby druga(a może pierwsza) masa jest przesunieta. Tylko prosze, nie pisz , że wzgledem siebie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W nowszych a w zasadzie nawet w starszych samochodach posiadających elektronikemasy są prowadzone w/g pewnych zasad. Chodzi o zminimalizowanie, a w zasadzie wykluczenie zakóceń. . Na niektórych forach piszą , że PCM w fordach rozpoznaje obecność sondy poprzez sprawdzanie czy jest ona pod łączone z masą. Dla mnie to bzdura, ale to nie mój problem. Na koniec jeszcze raz pisze: Jest tylko jedna masa w samochodach, bez wzgledu na to czy posiada elektronike, czy nie. Ta sonda bedzie pasować pod wzgledem elektrycznym, wymiarowo oraz gwintem. Jedynie mam zastrzeżenia do co do długości samego kabelka oraz ceny bo na oryginał to troche za tanio. ps. do zeteca sondy były produkowane przez firme NTK/NGK Bosch robił do endury. |
02-02-2006, 19:50 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 28-12-2005
Skąd: kielce
Postów: 36
|
sławko
zgodze się tylko z jednym twoim stwierdzeniem iż " Chodzi o zminimalizowanie, a w zasadzie wykluczenie zakóceń. " tak poto zmienili ten potencjał aby można było łatwiej panować nad tymi zakłuceniami taki przykład Ci podam błędnego zamocowania masy elektroniki Fiesta Escort Ka 1,3 Endura wymieniasz zawór wolnych obrotów na nowy i dalej wariują obroty wymieniasz potencjometr TPS i sonde i dalej wariują. na rejestratorz w WDS napięcie TPS oscylowało w granicy 0,15V w fordzie poradzili sobie wymieniającna gwarancji i po PCM gdyż prąd i masa grzałki sondy były brane z modułu i masy elektroniki i tu też gra rolę moc grzełki (choć nie w escorcie z silnikiem CVH ale w nowych tak ) i tu też jest ważny dobór mocy grzałki w sądzie żeby niezakłucać odczytów innych czujnikóww wypaku zasilania grzałki z modułu - ostateczności spaleniu modułu i jeszcze moduł rozpoznaje nie czy sonda jest podłączona tylko czy jest przerwa w obwodzie grzałki lub zwarcie jeżeli masz obiekcje dotego co napisałem to rozbierz moduł najlepiej mondeo 1,6 16v Z 97r. i zmierz różnice między masą modułu a masa elektroniki` |
02-02-2006, 20:23 | #9 | |||
Postów: n/a
|
Cytat:
Cytat:
Cytat:
W/w piny są masa czujników i masa modułu. pomiedzy tymi pinami nie może byc różnicy potencjałów bo wewnetrznie i tak sa połączone. A chodzi w tym wszystkim tylko o jedno. O jedem węzeł masy. |
|||
03-02-2006, 07:30 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 06-09-2004
Postów: 25
|
OK. Panowie urządzili sobie polemikę na temat różnicy masy na karoserii i różne takie pierdoły.... a ja prosiłem tylko o informacje, czy taka sondę moę wrzucić do Essiego 1,4, 95 rok. i nic mi to nie pochrzani z paleniem.
Jak tworzymy nowy temat to pojawia się: "Uwaga! Zwracaj uwagę na treść tematu, by odzwierciedlał dokładnie to o czym piszesz. Pamiętaj - jeden temat = jedno zagadnienie. Gdy chcesz poruszyć problem niezwiązany z tematem, poprostu stwórz do tego odpowiedni, nowy temat. W przeciwnym wypadku, Twój post może zostać usunięty! " Nieźle bybyło jak by się ktoś w końcu zastosował do tego komunikatu. Może ktoś naprwadę wie czy sondę z Mondka można wrzycic do Escort 1,4, 95 rok. i Czy sonda z Escort 1,6 rok 96 może byc zastosowana do Escort 1,4, 9rok.
__________________
Escort 1,4 95' |