Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-02-2006, 09:00   #1
klkw
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 06-09-2004
Postów: 25
Domyślnie Sonda Lambda

Proszę o pomoc. Czy taką sondę mogę włożyć do FORD Escort 1,4, rok 95.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

__________________
Escort 1,4 95'
klkw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-02-2006, 12:49   #2
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

możesz, tylko nie wiem, czy kabelek nie jest za krótki. pozatym cosik tanio ta sonda jak na niby oryginał.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-02-2006, 13:40   #3
KoRaSs
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 02-02-2006
Skąd: Żory
Postów: 5
Domyślnie

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)) witam sonda hmm.. do moje forda orginalna sonde z firmy boch zapłaciłem kolo 450zł z sondą jest problem niewiem czy uda Ci sie tawłozyć a co sie dokładnie stało bo jak auto nie mam mocy to moze gaznik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. albo filtr paliwa zatkany tak jak ja miałem zatkany tez myślałem ze to sonda
__________________
wita mam escorta 1.4 składanego w 1996 rocznik szupy mam 92 alesilnik , skrzynie i reszte srodka mam z 95-96 niewiem czemu ale fajnie hehe pozdrawiam
KoRaSs jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-02-2006, 16:49   #4
zmpaml
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 28-12-2005
Skąd: kielce
Postów: 36
Domyślnie

nie !!!
ta sonda ma przesunięty potencjał masy jak wszystkie sondy japońskie
będzie ci zadużo dafkował paliwa
musisz mieć sonde boscha
zmpaml jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-02-2006, 16:57   #5
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał zmpaml
ta sonda ma przesunięty potencjał masy jak wszystkie sondy japońskie
będzie ci zadużo dafkował paliwa
możesz szerzej, cos więcej na ten temat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-02-2006, 17:21   #6
zmpaml
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 28-12-2005
Skąd: kielce
Postów: 36
Domyślnie

sławku
w pierwszej generacji EEC IV masa karoserji była taka sama jak masa elektroniki
począwszy od wprowadzenia mondeo i zeteca w escoecie czyli wprowadzenia drugiej generacj rozdzielono obie masy i przesunięto potencjał masy
mieżąc oscyloskopem odczytasz napięcie sondy względem masy pojazdu
WDS em masy elektroniki
dletego zastosowano tez inne sondy
escort 1.4 CVH EFI czy CFI maja starszy modul
a w niektorych przypadkach sonda jest jeszcze masowana na obuowie
zmpaml jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-02-2006, 18:34   #7
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

,zmpaml, to troche nie tak.
Jest jedna i tylko jedna masa. Natomiast może byc inny sposób prowadzenia mas. Nie ma przesuniecia potencjału masy bo i po co. Pozatym w jakim celu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. I wzgledem czego ta niby druga(a może pierwsza) masa jest przesunieta. Tylko prosze, nie pisz , że wzgledem siebie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

W nowszych a w zasadzie nawet w starszych samochodach posiadających elektronikemasy są prowadzone w/g pewnych zasad. Chodzi o zminimalizowanie, a w zasadzie wykluczenie zakóceń.

. Na niektórych forach piszą , że PCM w fordach rozpoznaje obecność sondy poprzez sprawdzanie czy jest ona pod łączone z masą. Dla mnie to bzdura, ale to nie mój problem.


Na koniec jeszcze raz pisze: Jest tylko jedna masa w samochodach, bez wzgledu na to czy posiada elektronike, czy nie.

Ta sonda bedzie pasować pod wzgledem elektrycznym, wymiarowo oraz gwintem. Jedynie mam zastrzeżenia do co do długości samego kabelka oraz ceny bo na oryginał to troche za tanio.

ps. do zeteca sondy były produkowane przez firme NTK/NGK
Bosch robił do endury.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-02-2006, 19:50   #8
zmpaml
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 28-12-2005
Skąd: kielce
Postów: 36
Domyślnie

sławko
zgodze się tylko z jednym twoim stwierdzeniem iż " Chodzi o zminimalizowanie, a w zasadzie wykluczenie zakóceń. " tak poto zmienili ten potencjał

aby można było łatwiej panować nad tymi zakłuceniami

taki przykład Ci podam błędnego zamocowania masy elektroniki Fiesta Escort Ka
1,3 Endura wymieniasz zawór wolnych obrotów na nowy i dalej wariują obroty wymieniasz potencjometr TPS i sonde i dalej wariują. na rejestratorz w WDS napięcie TPS oscylowało w granicy 0,15V
w fordzie poradzili sobie wymieniającna gwarancji i po PCM gdyż prąd i masa grzałki sondy były brane z modułu i masy elektroniki i tu też gra rolę moc grzełki
(choć nie w escorcie z silnikiem CVH ale w nowych tak )

i tu też jest ważny dobór mocy grzałki w sądzie żeby niezakłucać odczytów innych czujnikóww wypaku zasilania grzałki z modułu
- ostateczności spaleniu modułu

i jeszcze moduł rozpoznaje nie czy sonda jest podłączona tylko czy jest przerwa w obwodzie grzałki lub zwarcie

jeżeli masz obiekcje dotego co napisałem to rozbierz moduł najlepiej mondeo 1,6 16v Z 97r. i zmierz różnice między masą modułu a masa elektroniki`
zmpaml jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-02-2006, 20:23   #9
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał zmpaml
jeżeli masz obiekcje dotego co napisałem to rozbierz moduł najlepiej mondeo 1,6 16v Z 97r. i zmierz różnice między masą modułu a masa elektroniki`
Wyjęty i odłączony moduł niema połączonych mas. Dopiero kagelkami przy module są połączone. wszystkie czujniki (sonda tez jest czujnikiem) oraz elementy sterujące(np. krokowiec)maja jedną wspólną masę która dochodzi do modułu i stamtąd dopiero na karoserie. Nie bedę wnikał dlaczego tak jest zrobione. Pomierz mase modułu z masa kaoseri i z masa czujników. Jesli masz na nich jakies róznice potencjałów to sie wcale nie bedę dziwił jak silnik bedzie Ci wariował. Bardzo często ta wspólna masa od czujników jest uszkodzona.
Cytat:
Napisał zmpaml
i tu też jest ważny dobór mocy grzałki w sądzie żeby niezakłucać odczytów innych czujnikóww wypaku zasilania grzałki z modułu
Grzałka sondy zawsze jest zasilana prosto z akumulatora a nie z modułu. Jedynie jej obwód jest sterowany z modułu poprzez przekaźnik. Masa idze faktycznie do modułu(w 1.3 endura) ale w module jest połączona z masa "ogólną".
Cytat:
Napisał zmpaml
w fordzie poradzili sobie wymieniającna gwarancji i po PCM gdyż prąd i masa grzałki sondy były brane z modułu i masy elektroniki
a wystarczyło zamiast wymiany modułu podłączyć tą masę z masą modułu(pin 31 z pinem 25,24,51,77,103) albo pin 4 i 5 w DLC. Wtedy wszystko będzie grało. ( a na pewno wymienili moduł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )
W/w piny są masa czujników i masa modułu. pomiedzy tymi pinami nie może byc różnicy potencjałów bo wewnetrznie i tak sa połączone.

A chodzi w tym wszystkim tylko o jedno. O jedem węzeł masy.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-02-2006, 07:30   #10
klkw
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 06-09-2004
Postów: 25
Domyślnie

OK. Panowie urządzili sobie polemikę na temat różnicy masy na karoserii i różne takie pierdoły.... a ja prosiłem tylko o informacje, czy taka sondę moę wrzucić do Essiego 1,4, 95 rok. i nic mi to nie pochrzani z paleniem.

Jak tworzymy nowy temat to pojawia się:
"Uwaga! Zwracaj uwagę na treść tematu, by odzwierciedlał dokładnie to o czym piszesz. Pamiętaj - jeden temat = jedno zagadnienie. Gdy chcesz poruszyć problem niezwiązany z tematem, poprostu stwórz do tego odpowiedni, nowy temat. W przeciwnym wypadku, Twój post może zostać usunięty! "

Nieźle bybyło jak by się ktoś w końcu zastosował do tego komunikatu.

Może ktoś naprwadę wie czy sondę z Mondka można wrzycic do Escort 1,4, 95 rok. i Czy sonda z Escort 1,6 rok 96 może byc zastosowana do Escort 1,4, 9rok.
__________________
Escort 1,4 95'
klkw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:46.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.