Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-02-2006, 23:58   #1
emil2
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 05-02-2006
Postów: 6
Domyślnie Brak ładowania

Ludziska serdeczne. POMOCY!
Wczoraj zauważyłem brak ruchu obrotomierza w moim Mondku 1.8 TD. Równocześnie objawił się brak świecenia kontrolki akulumatora (braku ładowania) na włączonej stacyjce (przed uruchomieniem silnika oczywiscie). Nie bez znaczenia jest również fakt iż dostrzegłem brak dostatecznie wysokiego napięcia z alternatora (o ile o ogóle jest sprawny) pownieważ bardzo przybladły światła podczas jazdy. Po wyłączeniu silnika zmierzyłem pobór prądu z akumulatora (po wyjęciu kluczyka ze stacyjki) który to wyniósł prawie 5 Amperów. Chyba trochę dużo, tak mi się wydaje.

Co to może być? Dziękuję za wszelkie porady!

emil2

emil2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-02-2006, 07:26   #2
MAN
ford::professional
 
Imię: Kornel
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: GDYNIA
Model: mondeo titanium
Silnik: 2.0 H.E benzyna
Rocznik: 2007
Postów: 1,413
Domyślnie

W pierwszej kolejność sprawdż szczotki w alternatorze pewnie się skończyły i niema styku i kontrolka się nie zapala lub poszła żarówka i sprawdz ten cinki kabelek przy alternatorze czy jest przejscie czy czasami gdzieś nie zardzewiał i się nie trzyma na samej izolacji
__________________
Pozdrawiam Kornel
MONDEO MK4 TITANIUM 2.0 HE 2007
MONDEO MK2 GLX 1,6 + LPG 1997 sedan
był escort mk V 1,6 efi cvh 105KM
MAN jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-02-2006, 13:41   #3
karex
ford::expert
 
Avatar karex
 
Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk4 oczywiście kombi
Silnik: 2,0 TDCi 130 na 151KM i DW10C 140KM
Rocznik: 2005.02 oraz 2012.05
Postów: 2,806
Domyślnie

Cytat:
Napisał emil2
Po wyłączeniu silnika zmierzyłem pobór prądu z akumulatora (po wyjęciu kluczyka ze stacyjki) który to wyniósł prawie 5 Amperów. Chyba trochę dużo, tak mi się wydaje.
Jeżeli miałeś wyłączone wszystkie odbiorniki to nie jest to dużo. To jest AWARIA. Standardowy pobór prądu to kilkanaście miliamper do max 80-90 miliamper (0,08-0,09 Ampera). Odłącz akumulator, bo po dwóch trzech godzinach będzie problem z odpaleniem auta.
Następnie ja bym odłączył ten duży przewód plusowy z alternatora. Niestety dojście wymaga zdjęcia intercoolera lub puszki rezonansowej - zależy co masz. I sprawdź wtedy pobór prądu z akumulatora. Jeżeli "znormalnieje" to już wiadomo gdzie szukać.
Niestety nie kojarzę budowy alternatora w Mondim, nie wiem, czy regulator napięcia jest na szczotkotrzymaczu, czy w samym alternatorze? Co ja bym robił?
Podłącz ten wcześniej odkręcony przewód spowrotem i odkręć szczotkotrzymacz i znowu podłącz akumulator i jak pobór prądu? Jezeli mały to skołuj, gdzieś drugi szczotkotrzymacz i załóż. Jeżeli pobór prądu wzrośnie to wyciągaj alternator i do dobrego elektryka. Jeżeli nie wzrośnie to już wiesz - szczotkotrzymacz do wymiany.
Natomiast jeżeli odpięcie altka nic nie daje to czeka Cię na początek zabawa bezpiecznikami. Weź instrukcję i po kolei wyciągaj bezpieczniki, które mają zasilanie bez kluczyka.
Jest jeszcze możliwość przetarcia izolacji np. na w/w przewodzie do altka, lub przed skrzynką bezp.
__________________
Pozdrawiam
Było
Mondeo Mk2 1997 1,8+BLOS i Mondeo Mk2 1997 1,8 TD
[Regulamin Forum] [Sklep forumowy]
karex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-02-2006, 16:42   #4
waldek79
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 22-01-2006
Skąd: łask
Model: mondeo
Silnik: 1.8 lpg
Rocznik: 94'
Postów: 249
Domyślnie

sprawdź bezpiecznik alternatora nr 2 pod kierownicą wartość 7,5 A
jak wiesz w dizlu obrotomierz jest ściśle powiązany z alternatorem więc sprawdź przewody złącze masy szczotkotrzymacz i same szczotki i pierścienie ślizgowe pozdro
waldek79 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2006, 15:36   #5
emil2
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 05-02-2006
Postów: 6
Domyślnie

No i zeby bylo bardziej zlosliwie to dzisiaj w trakcie jazdy do elektryka nagle sie wszystko naprawilo. Zniknely na raz wszystkie objawy takie jak: brak ładowania, brak smrodku (wczesniej wyczuwalny byl lekki smrodek jakby rozgrzanego pręta - ale nie izolacji), prak gwizdzenia alternatora, dzialajacy juz obrotomierz oraz kontrolka ladowania, no i przy wylaczonym silniku z akumulatora pobór prącdu rzędu 0,15 apera a nie jak wcześniej 5 A.

Tylko co to moglo być? Oto jest pytanie!!! I czy znowu nie powtorzy sie?

W kazdym razie dziekuje wszystkim za komentarze.

emil
emil2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-02-2006, 01:24   #6
karex
ford::expert
 
Avatar karex
 
Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk4 oczywiście kombi
Silnik: 2,0 TDCi 130 na 151KM i DW10C 140KM
Rocznik: 2005.02 oraz 2012.05
Postów: 2,806
Domyślnie

Cytat:
Napisał emil2
nagle sie wszystko naprawilo
Albo sobie drwi się się bawi Twoim kosztem to auto Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .
Cytat:
Napisał emil2
brak smrodku (wczesniej wyczuwalny byl lekki smrodek jakby rozgrzanego pręta - ale nie izolacji)
A nie próbowałeś dojść skąd ten smród się rozchodzi?
Cytat:
Napisał emil2
gwizdzenia alternatora
Jakby pracował na zwarciu :/ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ja na Twoim miejscu pomimo tego, że auto zrobiło Ci na złość i się "naprawiło" próbowałbym szukać co jest grane. Może Ci kiedyś odwalić numer gdzieś w trasie, daleko od domu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrawiam
Było
Mondeo Mk2 1997 1,8+BLOS i Mondeo Mk2 1997 1,8 TD
[Regulamin Forum] [Sklep forumowy]
karex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-02-2006, 08:16   #7
Assan
ford::expert
 
Avatar Assan
 
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
Domyślnie

,emil2,śmigaj do elektryka wycągnij alternator na stół i konkretny przegląd + wymiana zużytych elementów,czyszczenie styków itd. Co powiesz jak kiedyś zobaczysz dym z pod maski Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wtedy może być za póżno
Assan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-02-2006, 20:45   #8
Łukasz_81
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 29-06-2005
Skąd: Larvik/Norwegia
Postów: 406
Domyślnie

ale za to smrodek zostanie mu w aucie na dluzej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Life is brutal and full of zasadzka's sometime's kopas w dupas
Łukasz_81 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2006, 21:26   #9
czekan
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-02-2006
Skąd: Małopolska
Postów: 19
Domyślnie

miałem podobny problem w fieście i okazało się że bulo przebicie na diodzie w alternatorze do tego stopnia, że przez noc aku się rozładował.
Po naładowanio go prostownikiem i podłączeniu op kilku mniutach dotknąłem ręką alternator i był bardzo ciepły. Po wymianie całego mostka prostowniczego wszystko wróciło do normy.
__________________
Dziękuję
i
Pozdrawiam
Paweł
czekan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:55.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.