|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-02-2006, 23:58 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 05-02-2006
Postów: 6
|
Brak ładowania
Ludziska serdeczne. POMOCY!
Wczoraj zauważyłem brak ruchu obrotomierza w moim Mondku 1.8 TD. Równocześnie objawił się brak świecenia kontrolki akulumatora (braku ładowania) na włączonej stacyjce (przed uruchomieniem silnika oczywiscie). Nie bez znaczenia jest również fakt iż dostrzegłem brak dostatecznie wysokiego napięcia z alternatora (o ile o ogóle jest sprawny) pownieważ bardzo przybladły światła podczas jazdy. Po wyłączeniu silnika zmierzyłem pobór prądu z akumulatora (po wyjęciu kluczyka ze stacyjki) który to wyniósł prawie 5 Amperów. Chyba trochę dużo, tak mi się wydaje. Co to może być? Dziękuję za wszelkie porady! emil2 |
06-02-2006, 07:26 | #2 |
ford::professional
Imię: Kornel
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: GDYNIA
Model: mondeo titanium
Silnik: 2.0 H.E benzyna
Rocznik: 2007
Postów: 1,413
|
W pierwszej kolejność sprawdż szczotki w alternatorze pewnie się skończyły i niema styku i kontrolka się nie zapala lub poszła żarówka i sprawdz ten cinki kabelek przy alternatorze czy jest przejscie czy czasami gdzieś nie zardzewiał i się nie trzyma na samej izolacji
__________________
Pozdrawiam Kornel MONDEO MK4 TITANIUM 2.0 HE 2007 MONDEO MK2 GLX 1,6 + LPG 1997 sedan był escort mk V 1,6 efi cvh 105KM |
06-02-2006, 13:41 | #3 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk4 oczywiście kombi
Silnik: 2,0 TDCi 130 na 151KM i DW10C 140KM
Rocznik: 2005.02 oraz 2012.05
Postów: 2,806
|
Cytat:
Następnie ja bym odłączył ten duży przewód plusowy z alternatora. Niestety dojście wymaga zdjęcia intercoolera lub puszki rezonansowej - zależy co masz. I sprawdź wtedy pobór prądu z akumulatora. Jeżeli "znormalnieje" to już wiadomo gdzie szukać. Niestety nie kojarzę budowy alternatora w Mondim, nie wiem, czy regulator napięcia jest na szczotkotrzymaczu, czy w samym alternatorze? Co ja bym robił? Podłącz ten wcześniej odkręcony przewód spowrotem i odkręć szczotkotrzymacz i znowu podłącz akumulator i jak pobór prądu? Jezeli mały to skołuj, gdzieś drugi szczotkotrzymacz i załóż. Jeżeli pobór prądu wzrośnie to wyciągaj alternator i do dobrego elektryka. Jeżeli nie wzrośnie to już wiesz - szczotkotrzymacz do wymiany. Natomiast jeżeli odpięcie altka nic nie daje to czeka Cię na początek zabawa bezpiecznikami. Weź instrukcję i po kolei wyciągaj bezpieczniki, które mają zasilanie bez kluczyka. Jest jeszcze możliwość przetarcia izolacji np. na w/w przewodzie do altka, lub przed skrzynką bezp.
__________________
Pozdrawiam Było Mondeo Mk2 1997 1,8+BLOS i Mondeo Mk2 1997 1,8 TD [Regulamin Forum] [Sklep forumowy] |
|
06-02-2006, 16:42 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 22-01-2006
Skąd: łask
Model: mondeo
Silnik: 1.8 lpg
Rocznik: 94'
Postów: 249
|
sprawdź bezpiecznik alternatora nr 2 pod kierownicą wartość 7,5 A
jak wiesz w dizlu obrotomierz jest ściśle powiązany z alternatorem więc sprawdź przewody złącze masy szczotkotrzymacz i same szczotki i pierścienie ślizgowe pozdro |
07-02-2006, 15:36 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 05-02-2006
Postów: 6
|
No i zeby bylo bardziej zlosliwie to dzisiaj w trakcie jazdy do elektryka nagle sie wszystko naprawilo. Zniknely na raz wszystkie objawy takie jak: brak ładowania, brak smrodku (wczesniej wyczuwalny byl lekki smrodek jakby rozgrzanego pręta - ale nie izolacji), prak gwizdzenia alternatora, dzialajacy juz obrotomierz oraz kontrolka ladowania, no i przy wylaczonym silniku z akumulatora pobór prącdu rzędu 0,15 apera a nie jak wcześniej 5 A.
Tylko co to moglo być? Oto jest pytanie!!! I czy znowu nie powtorzy sie? W kazdym razie dziekuje wszystkim za komentarze. emil |
08-02-2006, 01:24 | #6 | |||
ford::expert
Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk4 oczywiście kombi
Silnik: 2,0 TDCi 130 na 151KM i DW10C 140KM
Rocznik: 2005.02 oraz 2012.05
Postów: 2,806
|
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Ja na Twoim miejscu pomimo tego, że auto zrobiło Ci na złość i się "naprawiło" próbowałbym szukać co jest grane. Może Ci kiedyś odwalić numer gdzieś w trasie, daleko od domu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrawiam Było Mondeo Mk2 1997 1,8+BLOS i Mondeo Mk2 1997 1,8 TD [Regulamin Forum] [Sklep forumowy] |
|||
08-02-2006, 08:16 | #7 |
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
|
,emil2,śmigaj do elektryka wycągnij alternator na stół i konkretny przegląd + wymiana zużytych elementów,czyszczenie styków itd. Co powiesz jak kiedyś zobaczysz dym z pod maski Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wtedy może być za póżno
|
08-02-2006, 20:45 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 29-06-2005
Skąd: Larvik/Norwegia
Postów: 406
|
ale za to smrodek zostanie mu w aucie na dluzej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Life is brutal and full of zasadzka's sometime's kopas w dupas |
26-02-2006, 21:26 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-02-2006
Skąd: Małopolska
Postów: 19
|
miałem podobny problem w fieście i okazało się że bulo przebicie na diodzie w alternatorze do tego stopnia, że przez noc aku się rozładował.
Po naładowanio go prostownikiem i podłączeniu op kilku mniutach dotknąłem ręką alternator i był bardzo ciepły. Po wymianie całego mostka prostowniczego wszystko wróciło do normy.
__________________
Dziękuję i Pozdrawiam Paweł |