Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 21-07-2010, 19:18   #1
kuczis
ford::advanced
 
Avatar kuczis
 
Zarejestrowany: 02-06-2006
Skąd: Dania, Nordsjælland
Model: był Transit jest Focus
Silnik: 1.0 ecoboost 147KM by heko
Rocznik: 2012
Postów: 386
Red face 2.0TDCi 125KM ,jadąc wywala błąd i silnik gaśnie

Witam kolegów po długiej przerwie , mam problem na szcześie nie z moim tranzolem a z kolegi , mianowicie opisze co sie dzieje.

Auto 2 razy sie przegrzało , dlaczego? nie wiem , po drugim przegrzaniu nie chciało odpalić(było to w Szwecji ,gdzie miejscowy mechanik stwierdził pompa 16 tyś koron SE , i nie daje gwarancji że będzie chodzićGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) , po scholowaniu go udało mi sie go odpalić na krótko na bańce paliwa i dzieki pomocy samostartu. Pózniej podłączyłem fabryczny układ paliwowy i...
auto odpala , silnik nie kopci nie przegrzewa się, jednak w czasie jazdy przy obicążeniu i tylko w czasie jazdy , nagle wywala błąd i później silnik gaśnie . Po przekręceniu kluczyka wszystko wraca do normy az do następnego mocniejszego przyciśniecia w gaz. Nie mam możliwosci podpiecia auta pod komputer , tzn mam ale nie komunikuje sie , (możliwe że wina kabla bo z moim też nie udało mi sie połączyć , jesli ktoś moze mi pokazać którym kablem z allegro jestem w stanie sczytać błędy z tranzola bede wdzięczny)
Wiec pozostaje mi narazie wróżenie z fusów , wiem że to nic pewnego ale zastanwia mnie jedna rzecz , czy 125KM transit ma pompkę paliwa w baku ?
Jesli tak czy słychać ją po przekręceniu kluczyka? Objawy mi pasują włąśnie do padniecia pompki paliwa-pozatym wogóle jej niesłychać .Ale bez odczytu błędów to tylko zgadywanie... Pozatym silnik chodzi ładnie na 1 i 2 biegu zbiera sie ok na 3 czasem wywali błąd na 4,5 prawie od razu, turbina chodzi, auto ciągnie na niskich biegach bez zarzutu .

Będe wdzięczny za wszelkie sugestie ,

ps , Transit na fuul wypasie , pneumatyczne zawieszenie na poduszkach tył (jezdzi sie bajecznie), webasto ,klima i wszystko co można sobie zamarzyć

__________________
Ford Transit all time... only in road

Ostatnio edytowane przez kuczis ; 21-07-2010 o 19:20
kuczis jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-07-2010, 19:38   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,980
Domyślnie Odp: 2.0TDCi 125KM ,jadąc wywala błąd i silnik gaśnie

2,0 TDCI nie ma pompy wstępnej, zasysa sama pompa wysokiego ciśnienia.
Mogąbyć albo wtryski, albo pompa, ale może też być padnięte sterowanie turbiną i sto innych rzeczy. Bez podłączenia pod fordowski tester trudno będzie cokolwiek powiedzieć... Czytanie błędów testerami "ogólnowojskowymi" daje... różne efekty.

Być może uszkodzony jest układ chłodniczy, tdci ma system ograniczenia mocy i w końcu wyłączenia silnika, jeżeli jego temperatura jest za wysoka. Może termostat, może wiatrak, może pompa, może czujnik. Jest to bardzo prawdopodobne, skoro piszesz, że się dwa razy przegrzał...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 21-07-2010 o 19:52
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-07-2010, 19:54   #3
kuczis
ford::advanced
 
Avatar kuczis
 
Zarejestrowany: 02-06-2006
Skąd: Dania, Nordsjælland
Model: był Transit jest Focus
Silnik: 1.0 ecoboost 147KM by heko
Rocznik: 2012
Postów: 386
Domyślnie Odp: 2.0TDCi 125KM ,jadąc wywala błąd i silnik gaśnie

dzięki Wojtek za odpowiedź , czyli pompke w baku moge wykluczyć ...

Jedna rzecz mnie zastanwia , mianowicie wywalenie błędu ok , norma , jednak zgaszenie silnika , z tym sie niespotkałem...


właśnie odwiedziałem sie że jeżdzony był w Szwecji transol , na lewej ropie ... wiec zaczynam składac sie do pompy , w TDCi jest vp 44 , jak dobrze pamiętam?


czy przy zmianie pompy , poza zmianą elektroniki dla immo , trzeba kombinowac coś z komputerem , jak np wklepywanie kodów wtrysków ? czy obejdzie sie bez tego ?

Co do układu ograniczania mocy , jest tez w moim Tddi ,z tego co wiem ogranicza on obroty , ale nie wyłancza silnika, dlaczego teraz sie nie grzeje , nie mam pojęcia , moze czujnik.. za dużo może a tak naprawde komp powiedział by wiele , jednak bez niego chyba sie nie obejdzie...

ponawiam pytanie czy jest ktoś kto z powodzeniem stosuje interfejs diagnostyczny z allegro ?
__________________
Ford Transit all time... only in road

Ostatnio edytowane przez kuczis ; 21-07-2010 o 20:08
kuczis jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-07-2010, 20:06   #4
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,980
Domyślnie Odp: 2.0TDCi 125KM ,jadąc wywala błąd i silnik gaśnie

Tdci to jest common rail, nie ma pompy rotacyjnej jak w tddi, ma pompę wysokiego ciśnienia Delphi pracującą na szynę common rail, z szyny zasilane są wtryski (też Delphi) sterowane przez ECU. Pompa VP44 jest w tddi/100KM.
Wtrysków w tdci w zasadzie nie trzeba kodować, mają samoadaptację (trochę to trwa), ale często warsztaty kodują.
Ściągnij sobie instrukcję ze strony forda ("stary transit"), tam piszą o wyłączeniu się przegrzanego silnika - str. 138:

Wskazówki w przypadku awarii


OCHRONNY SYSTEM CHŁODZENIA
Jeeli silnik się przegrzewa, system ten
pozwala na ograniczoną czasowo jazdę
bez zagroenia powanymi
uszkodzeniami elementów silnika.
Bezpieczny dystans moliwy do
przejechania w przypadku usterki zaley
od temperatury otoczenia, obciąenia
pojazdu i warunków terenowych.
Zasada działania
Jeeli silnik przegrzewa się, wskanik
temperatury znajdzie się na czerwonym
polu.
Jeeli temperatura silnika będzie w
dalszym ciągu rosła, układ zmniejszy
ilość paliwa doprowadzanego do silnika.
Klimatyzacja (jeśli jest w wyposaeniu)
zostanie wyłączona i włączy się
wentylator chłodzenia silnika.
Silnik nadal będzie pracować, ale jego
moc zostanie ograniczona.
Dalsza jazda zwiększy temperaturę
silnika, co spowoduje całkowite
wyłączenie silnika.
W takiej sytuacji naley
niezwłocznie zjechać z drogi i
zatrzymać się w bezpieczny sposób.
Gdy włączy się ochronny system
chłodzenia silnika:
• Niezwłocznie zjed z drogi.
• Natychmiast wyłącz silnik, aby
zapobiec jego uszkodzeniu.
• Zaczekaj, a silnik ostygnie.
• Sprawd poziom płynu chłodzącego.
Patrz rozdział Przeglądy okresowe i
obsługa.
• Naley niezwłocznie sprawdzić pojazd
w specjalistycznej stacji obsługi.
Zalecamy skorzystanie z usług
Autoryzowanego Dilera Forda.
________________________________________________

Lepiej nie ruszaj pompy i wtrysków bez podłączenia się do dobrego testera...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 21-07-2010 o 20:19
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-07-2010, 20:27   #5
erbi
ford::specialist
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 26-09-2008
Skąd: Rzeszów
Model: Transit
Silnik: 2,2
Rocznik: 2011
Postów: 964
Domyślnie Odp: 2.0TDCi 125KM ,jadąc wywala błąd i silnik gaśnie

ten system ochrony chlodzenia to pic na wode!! ostatnio sprawdzalem to w swoim aucie jak jezdzilem bez wentylatora i ani raz auto nie oslablo a temp szla na 120stopni az pekla glowica.
__________________
Bielecki Rafał
Przewozy mikrobusami Rzeszów - Monachium
Naprawy mikrobusów FORD i MERCEDES
erbi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-07-2010, 20:38   #6
kuczis
ford::advanced
 
Avatar kuczis
 
Zarejestrowany: 02-06-2006
Skąd: Dania, Nordsjælland
Model: był Transit jest Focus
Silnik: 1.0 ecoboost 147KM by heko
Rocznik: 2012
Postów: 386
Domyślnie Odp: 2.0TDCi 125KM ,jadąc wywala błąd i silnik gaśnie

hm... u mnie w transicie jak walnoł wałek napędowy pompy i wspomagania (auto było na gwarancji jeszcze ) system zadziałał, auto chodziło tylko na wolnych obrotach , wiec dziwne że u ciebie Erbi nie zadziałał , to tylko potwierdza tezę każdy ford jest inny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


zaczynam myśleć nad wtryskami
znalażłem ciekawy temat z identycznymi objawami

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]



co o tym myślicie ?
__________________
Ford Transit all time... only in road
kuczis jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-07-2010, 20:40   #7
erbi
ford::specialist
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 26-09-2008
Skąd: Rzeszów
Model: Transit
Silnik: 2,2
Rocznik: 2011
Postów: 964
Domyślnie Odp: 2.0TDCi 125KM ,jadąc wywala błąd i silnik gaśnie

no objawy wtryskowe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Bielecki Rafał
Przewozy mikrobusami Rzeszów - Monachium
Naprawy mikrobusów FORD i MERCEDES
erbi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-07-2010, 06:21   #8
dab1978
ford::specialist
 
Avatar dab1978
 
Zarejestrowany: 21-09-2008
Skąd: Warszawa/Gliwice
Model: Były Transit i Focus, jest Lexus is200
Silnik: 2.0tddi, 1,6 benzyna, jest 2,0 benzyna :)
Rocznik: były 2004 i 2006, jest 2001 ;)
Postów: 861
Domyślnie Odp: 2.0TDCi 125KM ,jadąc wywala błąd i silnik gaśnie

Erbi, co do wentylatora, to przestały Ci działać dwa (klimy również)? podobno rezystor pada i jest nie wymienny i trzeba całe wentylatory zmieniać? pytam bo mam z tym tez problem...
dab1978 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-07-2010, 11:56   #9
kuczis
ford::advanced
 
Avatar kuczis
 
Zarejestrowany: 02-06-2006
Skąd: Dania, Nordsjælland
Model: był Transit jest Focus
Silnik: 1.0 ecoboost 147KM by heko
Rocznik: 2012
Postów: 386
Domyślnie Odp: 2.0TDCi 125KM ,jadąc wywala błąd i silnik gaśnie

Erbi ,w któryms z tematów czytałem że regenerowałeś wtryski , możesz napisać jakie efekty po itp .

Czy jest ewentulanie opcja regeneracji u ciebie ?, obecnie przebywam w Danii i mam ograniczony zakres działania , musze gdzieś wysłac wtryski i zastanawiam sie odrazu nad pompą ,ale chce sie najpierw przyjrzeć wszystkiemu jak je zdemontuje i zadecydować ...

Dziś silnik zimny nie pali , hm.. musz sprawdzić tez kompresje , ale pewnie to efekt lejących wtrysków albo padniętej pompy...
__________________
Ford Transit all time... only in road
kuczis jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-07-2010, 13:42   #10
erbi
ford::specialist
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 26-09-2008
Skąd: Rzeszów
Model: Transit
Silnik: 2,2
Rocznik: 2011
Postów: 964
Domyślnie Odp: 2.0TDCi 125KM ,jadąc wywala błąd i silnik gaśnie

regenerowałem wtryski 2 w różnych miejscach.
na jednym sie przejechałem i to mocno ale te drugie narazie jeżdżą (robione przez zaprzyjaźniony zakład o którym sie dowiedziałem przy piwie z jego właścicielem).
Koszt regeneracji 450zł BRUTTO (sam zaworek, a ok 600zł jeśli końcówka jest wywalona),
Jasne że możesz do mnie wysłać. Oni maja zakład 10 minut ode mnie i zrobią w 1 dzień. jak przyjdą do mnie rano to może zdążę wysłać w ten sam dzień z powrotem.
__________________
Bielecki Rafał
Przewozy mikrobusami Rzeszów - Monachium
Naprawy mikrobusów FORD i MERCEDES
erbi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
silnik gaśnie , transit



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:36.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.