![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 11-07-2009
Skąd: ZAWADZKIE , woj. opolskie
Model: MONDEO MK4 Titanium
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 56
|
![]()
Mam mondziaka 1.8 TD '95 88 KM i mam jakby brak mocy, turbina ciągnie od 2250 lub 2500 obr/min do ciut ponad 3000 obr/min i potem znowu jest mułem.
Powiedziano mi dzisiaj że to może być elektrozawór na pompie bo czasami mam lekkie nawet nie widoczne na obrotomierzu (lecz słyszalne) falowanie obrotów. Pomóżcie bo już sam nie wiem o co z tym kaman Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Postów: n/a
|
![]()
...
Ostatnio edytowane przez glazik5 ; 21-11-2010 o 13:54 |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 11-07-2009
Skąd: ZAWADZKIE , woj. opolskie
Model: MONDEO MK4 Titanium
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 56
|
![]()
nie sprawdzałem ale na czerwone pole na bank wchodzi i jest wal bo przy wyższych obrotach tj ponad 3500 obr/min (lub wyżej, nie pamiętam już dokładnie) z wydechu wali czarny dym tak jakby nie dostawał wystarczająco powietrza do komory spalania.
aha i tak po za tematem czy ktoś wie jaki powinien być luz na wałku wirnika turbiny jak nie ma ciśnienia oleju w układzie ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Postów: n/a
|
![]()
...
Ostatnio edytowane przez glazik5 ; 21-11-2010 o 13:54 |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 09-10-2009
Skąd: Gdynia
Model: MONDEO MK4 GHIA
Silnik: 1,8 TDCI 125 PS
Rocznik: 2009
Postów: 481
|
![]()
Tak jak pisze kolega glazik5, sprawdz rure do IC. Z pewnością to nie wina elektrozaworu, bo zasada jego działania jest prosta jak konstrukcja cepa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Brak napięcia = elektrozawór zamknięty , i całkowite odcięcie paliwa. Dostaje napięcie = elektrozawór otwarty.
__________________
Warto odwiedzici : sierra : http://www.sierra.internetdsl.pl Sierra MK2 92 r. 1,8 TD -> Mondeo MK4 2008 r. 1,8 TDCI 125PS GHIA |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 11-08-2009
Model: Galaxy Mk3
Silnik: 1.8TDCI 125KM
Rocznik: 2009
Postów: 713
|
![]() Cytat:
Luz wzdłużny zerowy lub wyczuwalny Jeżeli zaś te wartości można już zmierzyć (odchylenie wirnika od osi czy też jej przesunięcie wzdłużne) świadczy to o zużyciu turbiny. Wartości kwalifikujące turbinę do regeneracji to pow. 2mm na każdym luzie. Wówczas silnik zaczyna "żreć olej" (wywala odmą, ładuje w kolektor ssący i dalej w cylindry), dymić i traci na mocy... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 11-07-2009
Skąd: ZAWADZKIE , woj. opolskie
Model: MONDEO MK4 Titanium
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 56
|
![]()
Rzecz w tym że te rury były szczelne (teraz są zdjęte i wyglądają jak nowe ;| )
Booster sprawdzałem i był dobry nie było paliwa, sprawdziłem wszystkie przewody które są związane z Turbiną i wszystkie wyglądają na dobre (są twarde przy pracy silnika) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Turbina ma luz ok 0,3 mm miedzy łopatkami wirnika a obudową (ale jest wyczuwalny i widoczny) , a i olej to on tym przewodem z pokrywy zaworów dostaje i z tego co czytałem to w tych modelach to akurat jest normalne ale nie wiem. Jak zdjąłem kolektor dolotowy to był zawalony że szkoda mówić a jak turbinę zdjąłem to nie była w ogóle zawalona olejem (tylko to co tym przewodem dostało się do turbiny było widoczne troszkę oleju a jak ją przechyliłem to nic nie wyleciało) jedynym objawem jaki mi wpadł w oko z tym elektrozaworem to te falowanie obrotów jest słyszalne ale nie widoczne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez autorawi ; 10-09-2010 o 10:44 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Postów: n/a
|
![]()
...
Ostatnio edytowane przez glazik5 ; 21-11-2010 o 13:53 |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 11-07-2009
Skąd: ZAWADZKIE , woj. opolskie
Model: MONDEO MK4 Titanium
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 56
|
![]()
sprawdzałem i z tego co widzę to są sprawne.
|
![]() |
![]() |