![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Wroclaw
Model: Escort MK6
Silnik: 1.6 L1H
Rocznik: 94
Postów: 45
|
![]()
Na wstepie prosze przeczytac moj post do konca zanim ktos napisze 'poszukaj na forum, to juz bylo'
Mam nastepujacy problem. Ze wzgledu na przegrzewanie sie silnika w korkach i wolnym nagrzewaniu, postanowilem wymienic termostat i włącznik wentylatora. Po wymianie silnik zauwazalnie szybciej sie nagrzewa, ale wentylator jak nie wlaczal sie tak dalej sie nie wlacza. dodam, ze sprawdzilem sam uklad mostkujac termowlacznik przewodem i wentylator ozyl. Wymienilem wlacznik w sklepie na kolejny egzemplarz. Czy to mozliwe zebym 2 razy kupujac nowy wlacznik wentylatora trafial na wadliwy egzemplarz? A moze wlacza sie dopiero jak wskazowka wejdzie na czerwone pole? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wlacznik, ktory montowalem to ten. Dodam, ze mam klime, stad 4 piny. Silnik 1.6 16V Ostatnio edytowane przez gregor_wroc ; 17-10-2010 o 20:13 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 20-06-2009
Skąd: Gliwice
Model: Escort
Silnik: 1,6 Benzyna +LPG
Rocznik: 1997
Postów: 588
|
![]()
a silnik się przegrzewa faktycznie czy tylko wchodzi na czerwone pole... bo może czujnik na deskę przekłamuje
u mnie też późno się włączał wentylator to poszukałem zamiennika termowłacznika o niższej temperaturze włączania |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::expert
![]() Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,635
|
![]()
Jak autor poprawi tytuł tematu na zgodny z regulaminem , temat powróci do działu.
Temat poprawiony.
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody. Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie ! Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim. ![]() KU PRZESTRODZE ! http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!! Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 17-10-2010 o 18:05 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Wroclaw
Model: Escort MK6
Silnik: 1.6 L1H
Rocznik: 94
Postów: 45
|
![]()
Nie wiem czy sie przegrzewa, mowie tylko co widze ze wskazan czujnika, ktory wydaje sie pracowac prawidlowo. Jak moge sprawdzic czy faktycznie slnik sie przegrzewa? Wsadzic termometr do zbiornika wyrownawczego? Z tego co wyczytalem moj termowlacznik pracuje w 2 zakresach: 100-90 i 110-95. Niestety nie widze innych zamiennikow 4pinowych, ktore mialyby nizsze zakresy pracy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 26-02-2009
Skąd: Kraków
Model: Escort
Silnik: 1,6 16 V Zetec + gaz
Rocznik: 1996
Postów: 47
|
![]()
moze ten czujnik od wskaźnika na deske Ci sie zepsuł. Ja miałem tak, że dochodził mi tylko przed N. Wymienilem i teraz jest idealnie na środku.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Wroclaw
Model: Escort MK6
Silnik: 1.6 L1H
Rocznik: 94
Postów: 45
|
![]()
Mi doszedl pod czerwone pole, po czym zgasilem silnik, zeby go nie przegrzac ( o ile czujnik wskazuje poprawnie).
Jedynie co mnie dziwi, to ,ze : 1. dosyc wolno podnosi sie i opada wskazowka po wlaczeniu/wylaczeniu silnika. Tak ma byc? 2. Widac czesc gwintu wystajaca z obudowy termostatu. Czy to moze miec wplyw na jego dzialanie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::professional
![]() Imię: x
Zarejestrowany: 19-08-2009
Model: x
Silnik: x
Rocznik: x
Postów: 1,259
|
![]()
Sprawdziłeś na krótko oba biegi wentylatora?Zarówno wolny jak i szybki bieg wentylatora na krótko działa?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Wroclaw
Model: Escort MK6
Silnik: 1.6 L1H
Rocznik: 94
Postów: 45
|
![]()
Nie wiedzialem ze sa 2 biegi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Po spieciu 2 pinow wentylator zaczal dzialac. Przy innych kombinacjach nic sie nie dzialo, a przy jednej slychac bylo jakies cykanie w okolicy akumulatora chyba. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Imię: x
Zarejestrowany: 19-08-2009
Model: x
Silnik: x
Rocznik: x
Postów: 1,259
|
![]()
Masz bieg wolny i szybki a wolny bieg jest jakoś powiązany z klimatyzacją ale jak i co to już musisz czekać na pomoc kolegów którzy mają klimę bądź wiedzą bo ja niestety nie pomogę :-(
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Wroclaw
Model: Escort MK6
Silnik: 1.6 L1H
Rocznik: 94
Postów: 45
|
![]()
Ktos wie co moze byc przyczyna niedzialajacego wentylatora? Czy moze mialem pecha i 2x natrafilem na zepsute termowylaczniki?
PS. Ktos wie jak jest wyskalowany zegar temperatury plynu chlodzacego? Moze te 110 stopni jest dopiero pryz czerwonym polu |
![]() |
![]() |