|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
13-03-2006, 15:36 | #1 |
Postów: n/a
|
wymiana sprężyn tylnich-kombi - problem
Cześć.
Pękła mi jedna spreżyna więc postanowiłem wymienic obydwie. Kupiłem spręzyny Lesjofors i wymieniłem. wszystko jest ok oprócz tego, ze strasznie cos tłucze, szczególnie przy zjeżdzaniu z "policjantów" lub innych tego rodzaju przeszkód. Mam wrażenie , że to spręzyny, ale nie wiem w jaki sposób :fcp5 Wymieniałem tak: podniosłem tył, odkreciłem amortyzatory(nie maja zadnych luzów) wyjałem sprezyny, włozyłem nowe, podniosłem belke, przykreciłem amortyzatory, opusciłem samochód. Aha, wymieniłem tez na nowe te gumy od sprężyn. Co zrobiłem nie tak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dlaczego cos tłucze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nadmienie, ze przed wymiana, nawet z tą peknietą spręzyną nic absolutnie nie stukało-tłukło. |
13-03-2006, 16:51 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-06-2005
Skąd: Łódź
Model: ka
Silnik: 1,3
Rocznik: 2000
Postów: 69
|
Witam.
A może te sprężyny są trochę za długie(na razie) i jak jedziesz po tych policjantach to rozciągają się maxymalnie a amortyzatory blokują dalsze rozciąganie (właśnie pukają przy max wychyleniu). Może by włożyć ze 100 kg na jakiś czas do bagażnika aby się ułożyły. To taka moja teoria a może właśnie to jest to. Pozdrawiam.
__________________
...rozum przychodzi z wiekiem - czasami to wieko trumny... |
13-03-2006, 19:14 | #3 | |
Postów: n/a
|
Cytat:
sa o ok 1-1.5cm dłuzsze niż oryginał(porównanie robiłem z uzywaną-starą i może dlatego taka różnica) i zrobione sa ciut inaczej, oryginalne są zrobione z drutu cieniowanego, a te z jednolitego. Dzis zauważyłem, że czasami zastuka przy przechyłach, a ogólnie cos stuka-tłucze jesli wahacz wykonuje gwałtowne duże skoki. pozostało mi jeszcze usunąc wszystko z bagażnika. Te spręzyny sa twardsze, bo wykonane z troche grubszego drutu i dodatkowo tak jak wyżej opisałem(porównanie do oryginału). |
|
13-03-2006, 20:57 | #4 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
|
Cytat:
a ile autko masz wyzej ?
__________________
wozidła... Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka Yamaha XV700 [Regulamin Forum] [Szukaj] ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg |
|
14-03-2006, 12:56 | #6 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk4 oczywiście kombi
Silnik: 2,0 TDCi 130 na 151KM i DW10C 140KM
Rocznik: 2005.02 oraz 2012.05
Postów: 2,806
|
Slawko, nawiązując do naszej wczorajszej rozmowy na czacie:
Cytat:
Ja wczoraj stwierdziłem, że może one siadły ale mam tu na myśli to, że nie całkowicie tylko po prostu są słabe, a mocne sprężyny szybko je rozciągają i po prostu koła walą po podłożu. Zresztą ja tak miałem w TD na przodzie (tylko że tam był amorek gazowy no i padł prawie od razu) wtedy przy zjeżdżaniu z krawężnika albo leżącego policjanta napierdzielało na maksa. To jest tylko taka moja sugestia.
__________________
Pozdrawiam Było Mondeo Mk2 1997 1,8+BLOS i Mondeo Mk2 1997 1,8 TD [Regulamin Forum] [Sklep forumowy] |
|
14-03-2006, 13:13 | #7 |
Postów: n/a
|
tez sie nad tym zastanawiałem i doszedłem do wniosku, że to moga byc amorki, bo nic innego nie przychodzi mi do głowy z tym, że nie jest to wina samych amorków, tylko przykręcenia ich. Prawdopodobnie za słabo dokreciłem i dlatego stukaja na mocowaniu i w sumie czasami. Gdyby były padniete amorki (same w sobie) to zawsze by mi tłukło, a nie czasami. Pozatym dzwiek jest tak na ucho(sposób tłuczenia) tak jaby od spręzyn, jakby trzeszczała spręzyna, bo dzwiek jest "dzwieczny". Zobacze jak dokręce, ale to pewnie dopiero w piatek.
|
14-03-2006, 19:57 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 02-05-2005
Skąd: Gdynia
Model: Focus
Silnik: 1,8 Tddi endura
Rocznik: 1999
Postów: 157
|
Na mój rozum, sprężyna jest za długa i za miękka.Przy maksymalnym ściśnięciu zwoje mogą o siebie uderzać mimo że obciążenie jest niewielkie. :fcp1
__________________
Pozdrówka Wiesiek |
14-03-2006, 20:21 | #9 | |
Postów: n/a
|
Cytat:
|
|
14-03-2006, 20:48 | #10 | ||
ford::expert
Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk4 oczywiście kombi
Silnik: 2,0 TDCi 130 na 151KM i DW10C 140KM
Rocznik: 2005.02 oraz 2012.05
Postów: 2,806
|
Cytat:
Cytat:
__________________
Pozdrawiam Było Mondeo Mk2 1997 1,8+BLOS i Mondeo Mk2 1997 1,8 TD [Regulamin Forum] [Sklep forumowy] |
||