Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-03-2006, 15:36   #1
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie wymiana sprężyn tylnich-kombi - problem

Cześć.
Pękła mi jedna spreżyna więc postanowiłem wymienic obydwie. Kupiłem spręzyny Lesjofors i wymieniłem. wszystko jest ok oprócz tego, ze strasznie cos tłucze, szczególnie przy zjeżdzaniu z "policjantów" lub innych tego rodzaju przeszkód. Mam wrażenie , że to spręzyny, ale nie wiem w jaki sposób :fcp5

Wymieniałem tak:
podniosłem tył, odkreciłem amortyzatory(nie maja zadnych luzów) wyjałem sprezyny, włozyłem nowe, podniosłem belke, przykreciłem amortyzatory, opusciłem samochód. Aha, wymieniłem tez na nowe te gumy od sprężyn.

Co zrobiłem nie tak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dlaczego cos tłucze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Nadmienie, ze przed wymiana, nawet z tą peknietą spręzyną nic absolutnie nie stukało-tłukło.

  Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-03-2006, 16:51   #2
szoker
ford::average
 
Zarejestrowany: 21-06-2005
Skąd: Łódź
Model: ka
Silnik: 1,3
Rocznik: 2000
Postów: 69
Domyślnie

Witam.
A może te sprężyny są trochę za długie(na razie) i jak jedziesz po tych policjantach to rozciągają się maxymalnie a amortyzatory blokują dalsze rozciąganie (właśnie pukają przy max wychyleniu).
Może by włożyć ze 100 kg na jakiś czas do bagażnika aby się ułożyły.
To taka moja teoria a może właśnie to jest to.
Pozdrawiam.
__________________
...rozum przychodzi z wiekiem - czasami to wieko trumny...
szoker jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-03-2006, 19:14   #3
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał szoker
A może te sprężyny są trochę za długie(na razie) i jak jedziesz po tych policjantach to rozciągają się maxymalnie a amortyzatory blokują dalsze rozciąganie (właśnie pukają przy max wychyleniu).
hmmm... mozliwe.
sa o ok 1-1.5cm dłuzsze niż oryginał(porównanie robiłem z uzywaną-starą i może dlatego taka różnica) i zrobione sa ciut inaczej, oryginalne są zrobione z drutu cieniowanego, a te z jednolitego.

Dzis zauważyłem, że czasami zastuka przy przechyłach, a ogólnie cos stuka-tłucze jesli wahacz wykonuje gwałtowne duże skoki.

pozostało mi jeszcze usunąc wszystko z bagażnika. Te spręzyny sa twardsze, bo wykonane z troche grubszego drutu i dodatkowo tak jak wyżej opisałem(porównanie do oryginału).
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-03-2006, 20:57   #4
-waldi-
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar -waldi-
 
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
Domyślnie

Cytat:
Napisał szoker
jak jedziesz po tych policjantach to rozciągają się maxymalnie a amortyzatory blokują dalsze rozciąganie
Też stawiam na to

a ile autko masz wyzej ?
__________________
wozidła...
Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne
Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz
Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka
Yamaha XV700

[Regulamin Forum] [Szukaj]
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg
-waldi- jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-03-2006, 21:12   #5
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał -waldi-
a ile autko masz wyzej ?
wzrokowo tak samo. tylko bardziej Twardy jest(samochód Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-03-2006, 12:56   #6
karex
ford::expert
 
Avatar karex
 
Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk4 oczywiście kombi
Silnik: 2,0 TDCi 130 na 151KM i DW10C 140KM
Rocznik: 2005.02 oraz 2012.05
Postów: 2,806
Domyślnie

Slawko, nawiązując do naszej wczorajszej rozmowy na czacie:
Cytat:
Napisał szoker
może te sprężyny są trochę za długie(na razie) i jak jedziesz po tych policjantach to rozciągają się maxymalnie a amortyzatory blokują dalsze rozciąganie (właśnie pukają przy max wychyleniu).
Też tak myślałem, ale później (na czacie) była mowa, że auto puka i stuka również przy obciążonym tyle. Więc IMHO to odpada, bo wtedy w sumie nie ma szans, żeby rozciągło na maxa amorki.
Ja wczoraj stwierdziłem, że może one siadły ale mam tu na myśli to, że nie całkowicie tylko po prostu są słabe, a mocne sprężyny szybko je rozciągają i po prostu koła walą po podłożu.
Zresztą ja tak miałem w TD na przodzie (tylko że tam był amorek gazowy no i padł prawie od razu) wtedy przy zjeżdżaniu z krawężnika albo leżącego policjanta napierdzielało na maksa.
To jest tylko taka moja sugestia.
__________________
Pozdrawiam
Było
Mondeo Mk2 1997 1,8+BLOS i Mondeo Mk2 1997 1,8 TD
[Regulamin Forum] [Sklep forumowy]
karex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-03-2006, 13:13   #7
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

tez sie nad tym zastanawiałem i doszedłem do wniosku, że to moga byc amorki, bo nic innego nie przychodzi mi do głowy z tym, że nie jest to wina samych amorków, tylko przykręcenia ich. Prawdopodobnie za słabo dokreciłem i dlatego stukaja na mocowaniu i w sumie czasami. Gdyby były padniete amorki (same w sobie) to zawsze by mi tłukło, a nie czasami. Pozatym dzwiek jest tak na ucho(sposób tłuczenia) tak jaby od spręzyn, jakby trzeszczała spręzyna, bo dzwiek jest "dzwieczny". Zobacze jak dokręce, ale to pewnie dopiero w piatek.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-03-2006, 19:57   #8
wiem
ford::average
 
Zarejestrowany: 02-05-2005
Skąd: Gdynia
Model: Focus
Silnik: 1,8 Tddi endura
Rocznik: 1999
Postów: 157
Domyślnie

Na mój rozum, sprężyna jest za długa i za miękka.Przy maksymalnym ściśnięciu zwoje mogą o siebie uderzać mimo że obciążenie jest niewielkie. :fcp1
__________________
Pozdrówka Wiesiek
wiem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-03-2006, 20:21   #9
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał wiem
Na mój rozum, sprężyna jest za długa i za miękka.Przy maksymalnym ściśnięciu zwoje mogą o siebie uderzać mimo że obciążenie jest niewielkie. :fcp1
jest ciut dłuższa a nawet taka sama biorąc pod uwage, że jedna nowa a druga uzywana po ok 150tys. i 7 latach. Jest twardsza niz oryginał.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-03-2006, 20:48   #10
karex
ford::expert
 
Avatar karex
 
Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk4 oczywiście kombi
Silnik: 2,0 TDCi 130 na 151KM i DW10C 140KM
Rocznik: 2005.02 oraz 2012.05
Postów: 2,806
Domyślnie

Cytat:
Napisał wiem
Na mój rozum, sprężyna jest za długa i za miękka.Przy maksymalnym ściśnięciu zwoje mogą o siebie uderzać mimo że obciążenie jest niewielkie.
No tak, ale:
Cytat:
Napisał Slawko
szczególnie przy zjeżdzaniu z "policjantów" lub innych tego rodzaju przeszkód.
a zjeżdżając ona się rozpręża :/ .
__________________
Pozdrawiam
Było
Mondeo Mk2 1997 1,8+BLOS i Mondeo Mk2 1997 1,8 TD
[Regulamin Forum] [Sklep forumowy]
karex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:16.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.