![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 28-03-2006
Skąd: Stalowa Wola
Model: Dodge GrandCaravan/ Kuga
Silnik: 3.8 / 2.5 turbo
Rocznik: 2003/2010
Postów: 18
|
![]()
Witam.
Dużo czytalem wypowiedzi roznych userow na temat szarpania silnika , niestety wszystkie dotyczyly silnikow benzynowych.Mam problem z dieslem. Przy ok. 2000 obrotow dostaje takiej czkawki ze spadaja okulary z nosa.Im wieksze obroty tym auto zaczyna normalnieć.Badali go w Bosh Servisie i stwierdzili ze jest wszystko ok.Wtryski , kat wtrysku pompy , filtry, zapowietrzanie na przewodach , luzy na zaworach , itd. Rece opadaja bo wydalem juz kupe kasy i nic.Moze ktos juz to przerabial ? Dziekuje za wszelka pomoc Cyniek |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 27-01-2006
Skąd: Kielce
Model: Ford Kuga Mk1
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 184
|
![]()
Gdyby było ok. to nie byłoby szarpania.
W dieslu szarpanie będzie spowodowane brakiem paliwa. Przyczyną może być padająca pompa wtryskowa – daje zbyt małe ciśnienie przy 2000 obr. Przy większych obrotach ciśnienie rośnie i problem znika. Sprawdź ciśnienie jakie daje pompa, czy ze wzrostem obrotów rośnie ciśnienie podawanego paliwa. Notoryczne przypadki w silnikach Volkswagena 1.9 TDI – przy przebiegu ok. 300 tys. km pada pompa i pojawia się problem szarpania podczas przyspieszania. Ale najpierw sprawdź przewód dochodzący do zaworka odcinającego paliwo przy pompie. Czy nie ma zaników napięcia i czy nie jest nadłamany lub zaśniedziały. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Imię: Kamil
Zarejestrowany: 29-12-2004
Skąd: Nakło n. Not.
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 201
|
![]()
A moj dieselek prawie przy 2tys obr./min wpada w taki lekki wir- delikatnie trzesie do około 2200. Przyspiesza dobrze i pracuje równiutko, nakrecilem juz 4 tys km i jeszcze ani razu sie nie zaksztusił.
Co moze powodowac te drganie tak sobie myslalem, ze moze to turbina sie zalacza??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::average
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 27-01-2006
Skąd: Kielce
Model: Ford Kuga Mk1
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 184
|
![]() Cytat:
pozdrawiam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 04-03-2006
Skąd: Wrocław
Model: Laguna
Silnik: 2.2 dci
Rocznik: 2002
Postów: 245
|
![]()
miałem troche podobne objawy, auto zaczeło szarpać, po okolo 1 km stanelo i koniec.. odpalało ładnie ale przy ruszaniu gasł albo ledwo dławiąc się jechał, też mechanik sprawdzał wszystko po kolei.. okazało się że przewód paliwowy był przytkany, nie wiem.. może jakiś syf zassało z baku, lód raczej nie.. (mróz był duży wtedy), ale co to naprawde siedziało w przewodzie to nie wiem do tej pory. pozdr.
|
![]() |
![]() |