![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-01-2011
Skąd: Bydgoszcz
Model: Mondeo GHIA Kombi
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 41
|
![]()
Witam wszystkich, mam taki problem z Mondeo 2.0 TDDI 115PS, Data produkcji wedłyg vin 18.09.2001.
Od początku mojej przygody z tym autem mam problemy przyśpieszaniem i uporządkowaniem przewodów podciśnienia. Mam zamontowaną sprężarkę Garrett ze zmienną geometrią kierownic, więc powienienm mieć przepływomierz oraz 2 zawory sterujące podciśnieniem: jeden do turbiny, drugi do zaworu egr. Niestety mam problem z prawidłowym połaczeniem przewodow gdyż w moim aucie jest tylko jeden elektrozawór. Nie mam też przepływomierza, który posiadają wszystkie Mondeo z z turbiną o zmiennej geometrii łopatek. na dodatek microcat pokazuje, że powienienem mieć zwykłą turbine i faktycznie we wszyskich instrukcjach jest napisane, że turbiny ze zmienna geo były w silnikach tddi 115 PS ładowane tylko do sierpnia a moje auto jest z września. Spotkał się może ktoś z was z takim przypadkiem? Czy jest możliwość prawidłowego połączenia tego co jest tak żeby wszystko działało czy muszę zmieniać sprężarkę. Moje aktualne połączenie przewodów podciśnienia od elektrozaworu jest następujące: 1-serwo,2-turbina,3-filtr powietrza. Przewód podciśnieniowy podłączony jest do przewodu, który idze do serwa gdyz nie mam drugiego elektrozaworu. Auto do 2tyś obrotów wogóle nie ma przyśpieszenia i trudno go do tej wartości rozpędzić. Proszę o poradę co zrobic z tym fantem. Pozdrawiam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Aircross
Silnik: 1.6 PT Hybrid
Rocznik: 2023
Postów: 3,963
|
![]() Cytat:
żeby dołożyć do "pieca" to tylko dodam, że turbina o stałej geometrii też ma sterowanie podciśnieniowe zaworem upustowym |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 07-09-2010
Skąd: Białystok
Model: Mk4 FL PowerShift
Silnik: 2.0 TDCi 163(138)/192 PS & 344/408 Nm by TuneFORCE ;)
Rocznik: 11.2011 prawie 2012 :P
Postów: 401
|
![]()
Jendrek mam pytanko: kiedy były montowane turbawki ze zmienną a kiedy ze stałą geometrią?
__________________
Mam nadzieję, że pomogłem a nie zepsułem ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::beginner
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-01-2011
Skąd: Bydgoszcz
Model: Mondeo GHIA Kombi
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 41
|
![]() Cytat:
Napisał jendrekmak nie masz pewnie sterowania turbiną o zmiennej geometrii w komputerze sterującym wszystkimi podzespołami silnika Mozna to sprawdzić np. przez WDS? Ostatnio edytowane przez alienn ; 22-02-2011 o 07:54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Aircross
Silnik: 1.6 PT Hybrid
Rocznik: 2023
Postów: 3,963
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-01-2011
Skąd: Bydgoszcz
Model: Mondeo GHIA Kombi
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 41
|
![]()
Czyli może sie okazać, że i tak muszą być 2 elektrozawory? Może ktoś z użytkowników TDDi np. 90konnych wie jak to jest rozwiazane bo tam jest na pewno "zwykła" sprężarka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Aircross
Silnik: 1.6 PT Hybrid
Rocznik: 2023
Postów: 3,963
|
![]()
pewnie nie. może wystarczyć tylko jeden skoro były takie wersje a sterowanie podciśnieniowe było we wszystkich turbinach. przy stałej geometrii jest tylko opcja włącz/wyłącz a nie ma prawdopodobnie pośrednich pozycji no i jest włączana w określonej sytuacji czyli po przekroczeniu określonego ciśnienia
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 11-01-2007
Skąd: KPR
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,151
|
![]()
W 90-tce jest jeden elektrozawór który steruje EGR (jest taki sam jak w CI). Ale jak sterowania jest turbawka to nie mam pojęcia. Mogę ewentualnie obczaić dziś wieczorem skąd biegnie wężyk podciśnienia do sterowania turbawki.
__________________
Nie każda mo... pasuje do Forda ![]() President Johnny II ASC + Sirio AS ML-145 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::beginner
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-01-2011
Skąd: Bydgoszcz
Model: Mondeo GHIA Kombi
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 41
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::expert
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Konin
Model: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2,210
|
![]() Cytat:
__________________
Moje Mondeo mk3 TDDI: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=113404 W stajni jeszcze Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 92 km 2007 rok. |
|
![]() |
![]() |