![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 11-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mkIII /Focus mk2 FL
Silnik: 2.0 TdCi 130 KM/ 1.6 Tdci 100KM
Rocznik: 2003/2010
Postów: 50
|
![]()
Witam, brak mocy przy przyspieszaniu (objawy jakby nie dostawał doładowania z turbo) . Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy pełna moc itd, po jakimś czasie znowu brak mocy .
Ostatnio miałem wymieniany kompresor klimatyzacji może mechanik poruszył lub źle zamontował jakiś czujnik. Zastanawiam się nad przepływomierzem bo wujek miał identyczny problem w pasacie podczas wyprzedania tracił moc i po wył/włą wracało do normy. Albo wyczytałem czujnik doładowania na rurze ic , mechanik mógł go uszkodzić. Albo turbina lub jakiś jej czujnik. W każdym razie proszę o pomoc w jaki sposób zdiagnozować, jak sprawdzić czy przepływomierz lub czujnik doładowania są sprawne i jak turbinę sprawdzić |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 11-02-2011
Skąd: Sandomierz
Model: Mondeo III
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 199
|
![]()
Kolego mialem wczesniej lagune II i tez tak mialem po wyl. zaplonu i powtornym odpaleniu szla. W moim przypadku byla turbina do wymiany.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO MK5 KOMBI TITANIUM, FOCUS MK4 KOMBI ST LINE X, MONDEO MK3 KOMBI GHIA X RS
Silnik: 2.0 TDCi 180 / 1.5 ECOBLUE / 2.2TDCi
Rocznik: 2017 2020 2005
Postów: 769
|
![]()
Prawdopodobnie zacina Ci się kierownica w turbinie która steruje zmienną geometrią łopatek, można wymienić turbinę jak pisze kolega ale po co skoro da się naprawić tą, trzeba ją wymontować, rozebrać kierownicę wyczyścić z sadzy i nagaru i śmiga Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jest to typowa awaria VW i Audi ale w mondeo też się zdarza... Twoje mondeo jest z 2003 roku, więc może już mieć elektroniczny sterownik turbiny którego awaria daje takie same objawy jak zatarta kierownica. Musisz pojechać na diagnostykę i sprawdzić, najlepiej jeżeli mechanik pojeździłby autem z podpiętym kompem i sprawdził wartości rzeczywiste, wtedy wyjdzie czy turbina przeładowuje czy nie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 26-05-2008
Skąd: RUMIA
Model: MONDEO
Silnik: 2,2TDCI 155KM
Rocznik: 2005
Postów: 129
|
![]()
Tak jak piszę kolega pewnie zacina się sterownik od turbiny a dokoładnie łopatki którymi rusza.Nie wiem jaki u ciebie elektroniczny czy podciśnieniowy.Ja mam elektroniczny ostra jazda poza miastem pomogła w moim przypadku.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 11-02-2011
Skąd: Sandomierz
Model: Mondeo III
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 199
|
![]()
U mnie w lagunie byly strasznie zniszczone lopatki wirnika jakby cos wpadlo przez przewod powietsza i dlatego ja wymienilem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 11-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mkIII /Focus mk2 FL
Silnik: 2.0 TdCi 130 KM/ 1.6 Tdci 100KM
Rocznik: 2003/2010
Postów: 50
|
![]()
Byłem dziś w serwisie, w komputerze nie ma żadnych błędów. Co do turbiny mam z sterownikiem mechaniczny(podciśnieniowym) na pewno nie elektronicznym. Mechanik twierdzi że to czujnik ciśnienia doładowania ale nie miał czasu sprawdzić. Mam dwa pytania:
1.Jeżeli to wina sterownika to jakie to koszta w moim przypadku . Tylko czyszczenie wchodzi w grę czy można ten sterownik wymienić( używany czy tylko nowy) i czy mogę sam to zrobić. 2. Gdzie znajdę ten czujnik ciśnienia doładowania . mechanik ostatnio wymienił kompresor i na pewno rozłączał jakieś rury od IC bo widziałem, może uszkodził czujnik lub do końca go nie wpiął? Jak mogę się do niego dostać nie mając podnośnika ani kanału ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO MK5 KOMBI TITANIUM, FOCUS MK4 KOMBI ST LINE X, MONDEO MK3 KOMBI GHIA X RS
Silnik: 2.0 TDCi 180 / 1.5 ECOBLUE / 2.2TDCi
Rocznik: 2017 2020 2005
Postów: 769
|
![]()
Czujnik ciśnienia doładowania jest na plastikowej rurze na wysokości chłodnic (u dołu) Jeżeli wtyczka była by niedopięta wyskoczył by błąd na kompie ale nie zaszkodzi sprawdzić. Co do mieszka podciśnieniowego sterowania turbiny to łatwo go sprawdzić i przy okazji sterowanie zmienną geometrią. Na odpalonym silniku zdejmij wężyk z mieszka,jeżeli wszystko jest ok dźwignia powinna się cofnąć aż do ogranicznika.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 11-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mkIII /Focus mk2 FL
Silnik: 2.0 TdCi 130 KM/ 1.6 Tdci 100KM
Rocznik: 2003/2010
Postów: 50
|
![]()
Stecus dzięki, udało się rozwiązać problem. Okazało się że wtyczka od czujnika doładowania nie była do końca wpięta, poprawiłem i problem rozwiązany .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO MK5 KOMBI TITANIUM, FOCUS MK4 KOMBI ST LINE X, MONDEO MK3 KOMBI GHIA X RS
Silnik: 2.0 TDCi 180 / 1.5 ECOBLUE / 2.2TDCi
Rocznik: 2017 2020 2005
Postów: 769
|
![]()
Nie ma za co. Po to jest to forum. Pozdrawiam...
|
![]() |
![]() |