Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 24-02-2011, 17:05   #1
Boblo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
Domyślnie Czyszczenie układu dolotowego, wydechowego, a przy okazji naprawa turbiny

Jako osoba dość sceptyczna w stosunku do wszelkich wynalazków w płynie i w proszku , które potrafią naprawić silnik itp. dziś byłem świadkiem użycia pewnego urządzenia do czyszczenia układów dolotowych. A że w trakcie procesu dozowany środek chemiczny przedostaje się też do układu wydechowego ponoć potrafi "zrobić dobrze" turbinie i DPFowi.
Pacjentem było mondeo 130 KM z 2002. Kolektor ssący niezbyt mocno zasyfiony, ale blokowały się ( zacinały ) kierownice turbiny i auto miało problemy z mocą. Czasami miało 100 KM, czasami 125 KM,.. i inne wartości pomiędzy również ( auto stało na hamowni ).
Po podłączenia urządzenia i pracy przez ok. 20 minut mechanik sprawdził działanie kierownic na turbinie. Chodziły płynnie bez żadnych zacięć!!! Byłem w małym szoku bo nie wierzyłem, że to pomoże. Ponowne pomiary mocy i 135 KM ! Poprosiłem mechanika, żeby zrzucił kolektor ssący i jeśli się wyczyścił to żeby zrobił fotki. Zachęciłem go, że jeśli to działa to puszczę info na forum Forda Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Jutro do niego wpadnę i jeśli będą fotki kolektora po czyszczeniu to wrzucę.
A to link na jutubie do tego urządzenia:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Boblo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2011, 13:51   #2
SMUTNYINDYK
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 09-09-2008
Skąd: mazowieckie
Model: C-MAX
Silnik: 16 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 922
Domyślnie Odp: Czyszczenie układu dolotowego, wydechowego, a przy okazji naprawa turbiny

No to ciekawe-jesteś z warszawy -gdzie to jest?
__________________
SMUTNYINDYK C-MAX 1,6TDCI. Pozdrowienia
SMUTNYINDYK jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2011, 15:08   #3
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
Domyślnie Odp: Czyszczenie układu dolotowego, wydechowego, a przy okazji naprawa turbiny

przy takim czyszczeniu mi osobiście najbardziej by zależało na wyczyszczeniu cylindrów, kanałów ssących i wydechowych w głowicy oraz zaworów z sadzy i nagaru. z resztą elementów można sobie spokojnie poradzić
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2011, 17:17   #4
Boblo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
Domyślnie Odp: Czyszczenie układu dolotowego, wydechowego, a przy okazji naprawa turbiny

Mam fotki kolektora i kanałów w głowicy po czyszczeniu.
Może nie błyszczą ale warstwa syfu bliska zeru. Z tym, że ten kolektor nie był podobno mocno zabrudzony 1mm, w pewnych miejscach do 2mm nagaru.
Warsztat gdzie to było to [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] ale na stronie nie znalazłem żadnych informacji, że to robią. Pewnie wkrótce coś wrzucą.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg DSC00417~1.JPG (59.1 KB, 556 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg DSC00418~1.JPG (66.2 KB, 532 wyświetleń)
Boblo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-02-2011, 07:44   #5
marek ampulski
ford::average
 
Zarejestrowany: 13-03-2008
Skąd: Wa-wa
Model: Focus II
Silnik: 1.8Tdci
Rocznik: 2005
Postów: 57
Domyślnie Odp: Czyszczenie układu dolotowego, wydechowego, a przy okazji naprawa turbiny

A jaki koszt takiej zabawy?
marek ampulski jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-02-2011, 09:40   #6
eddek
ford::specialist
 
Avatar eddek
 
Zarejestrowany: 28-09-2010
Model: MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDCI 130 KM
Rocznik: lipiec 2002
Postów: 614
Domyślnie Odp: Czyszczenie układu dolotowego, wydechowego, a przy okazji naprawa turbiny

Ja zamierzam wypróbować [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] do czyszczenia EGR i turbiny.
Próbował ktoś? Na forum A6 sobie chwalą.
eddek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-02-2011, 10:43   #7
Boblo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
Domyślnie Odp: Czyszczenie układu dolotowego, wydechowego, a przy okazji naprawa turbiny

Cytat:
Napisał eddek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja zamierzam wypróbować [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] do czyszczenia EGR i turbiny.
Próbował ktoś? Na forum A6 sobie chwalą.
Obawiam się, że skutyeczność nie jest taka sama. Ja kiedyś czyściłem w innym aucie aerozolem Liqui Moly. Godzinę wpsikiwałem preparat ręcznie. Efekty nie były rewelacyjne. A przy tej maszynie proces trwa 1,5-2 godziny. Preparatu zużywa się 1 litr.
Koszt całej operacji to zdaje się 300,- ale nie jestem pewien.
Boblo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-02-2011, 13:54   #8
kacperek_27
ford::beginner
 
Imię: Martyn
Zarejestrowany: 13-11-2010
Skąd: Lubliniec
Model: POSZUKIWANIA TRWAJĄ!
Silnik: diesel
Rocznik: od 2010
Postów: 17
Domyślnie Odp: Czyszczenie układu dolotowego, wydechowego, a przy okazji naprawa turbiny

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
kacperek_27 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-03-2011, 19:53   #9
Polarny
ford::professional
 
Avatar Polarny
 
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Wrocław/Warszawa
Model: Mondeo Mk5
Silnik: 2.0 TDCI @205KM
Rocznik: 2016
Postów: 1,346
Domyślnie Odp: Czyszczenie układu dolotowego, wydechowego, a przy okazji naprawa turbiny

Niemniej uważam, że dużo lepszy efekt byłby, gdyby najpierw własnoręcznie wyczyścić kolektor dolotowy + EGRa. Bo po co środek ma męczyć się w miejscach, które są łatwo dostępne. Efekt będzie wtedy o niebo lepszy.


Pytanie - w którym miejscu najlepiej w Mondeo to urządzonko montuje się?
__________________
Modyfikacje w Fordach
| Wroc - W-wa - Rze - ZG - Łdź |

Ostatnio edytowane przez Polarny ; 03-03-2011 o 20:00
Polarny jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-03-2011, 20:25   #10
Boblo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
Domyślnie Odp: Czyszczenie układu dolotowego, wydechowego, a przy okazji naprawa turbiny

Cytat:
Napisał Polarny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Niemniej uważam, że dużo lepszy efekt byłby, gdyby najpierw własnoręcznie wyczyścić kolektor dolotowy + EGRa. Bo po co środek ma męczyć się w miejscach, które są łatwo dostępne. Efekt będzie wtedy o niebo lepszy.


Pytanie - w którym miejscu najlepiej w Mondeo to urządzonko montuje się?
Z drugiej strony może po co zawracać sobie d... rozkręcaniem kolektora i skrobaniem skoro i tak podłaczamy takie urządzenie, które powinno przeczyścić całość.
W tym mondeo, w którym to widziałem, podłaczyli to do wejścia zaworu EGR ( po odłaczeniu przewodu gumowego IC ).
Boblo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:48.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.