|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-03-2011, 13:06 | #1 |
ford::beginner
Imię: Anton
Zarejestrowany: 20-03-2011
Skąd: dziki wschód
Model: Transit
Silnik: 2.5TD/2.5TDi/2.2TDCI
Rocznik: 1996/1998/2006
Postów: 33
|
2.5TD na manualnym Boshu > lepiej czy gorzej???
Witam. Jestem świeżak na forum i jak narazie słabo mi idzie ogarnianie tego. Ale do rzeczy... Ma m.in. Transa 1996 2.5TD 63KW. Dwa razy padł mi Epic i znajomy pompiarz doradził mi żeby wstawić manualnego Bosha. Jako że jeżdżę na różnych specyfikach to przeróbka jak najbardziej wskazana. Takoż uczyniono mi w warsztacie i skutki są takie:
-pali na dotyk (wczesny zapłon chyba czy jakoś tak) -nie kopci nic a nic (chyba ze z lawetą i towarem jak się mu da w palnik) -klekocze głośniej niż na Epicu -jest strasznie mułowaty -prędkość maxymalna spadła o jakieś 20km/h -spalanie jakby wzrosło -na zimnym silniku rzuca silnikiem ale na ciepłym laleczka (brak chyba ssania) Ogólnie z przeróbki jestem zadowolony bo dużo taniej mnie wyniosło niż następny Epic i nie muszę się martwić że znowu mi stanie jak zaleje wschodniego szajsu. Nie jestem znawcą więc pytam tu o opinie specjalistów jak można te defekty zlikwidować. Jeśli temat był już poruszany na forum to przepraszam za zaśmiecanie i proszę o link bo nie mogłem nic znaleźć. |
20-03-2011, 15:00 | #2 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: 2.5TD na manualnym Boshu > lepiej czy gorzej???
Jeżeli chodzi o ekonomię i osiągi - nie ma co porównywać nowoczesnego układu z kontrolą elektroniczną wtrysku pracującego w oparciu o dokładnie zoptymalizowaną mapę (Lucas Epic) z układem z mechaniczną pompą, choćby najlepszej firmy (Bosch).
Awaryjność to druga sprawa, ale Epic - dobrze serwisowany przez kumatych mechaników - sprawuje się bardzo dobrze. Niewiele można zdziałać z Hybrydą Lucas Epic/Bosch, aby poprawić osiągi. Można zwiększyć dawkę wtrysku, zmieniać kąt przyspieszenia zapłonu, zmieniać wtryski. Ale wszystko to będzie zawsze w jakiejś części eksperymentem. Spróbuj zwiększyć dawkę wtrysku wg opisu w wątku przyklejonym [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Koledzy jeżdżący na takiej przeróbce jeżeli odczuwają jakiś spadek mocy, to nie aż tak duży jak ty opisujesz...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 20-03-2011 o 20:12 |
25-03-2011, 20:37 | #3 |
ford::beginner
Imię: Anton
Zarejestrowany: 20-03-2011
Skąd: dziki wschód
Model: Transit
Silnik: 2.5TD/2.5TDi/2.2TDCI
Rocznik: 1996/1998/2006
Postów: 33
|
Odp: 2.5TD na manualnym Boshu > lepiej czy gorzej???
i po zabiegu. Podkręciłem pompę wg. instrukcji o 1,5 obrotu i teraz zdecydowanie więcej mam pod pedałem. Co prawda prędkość wzrosła nieznacznie ale za to czuć więcej koników. Nie wiem jeszcze jak ze spalaniem ale przy normalnej jeździe mam nadzieje nie wzrośnie zbyt dużo. A czy można coś zrobić z EGRem? Słyszałem coś że można go odłączyć. Warto tak kombinować?
|
25-03-2011, 21:47 | #4 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: 2.5TD na manualnym Boshu > lepiej czy gorzej???
No... ale co zostało zrobione ze sterowaniem EGR-a?
W Epicu sterowany jest podciśnieniowo razem z przepustnicą przez ECU przy pomocy elektrozaworu. W Boschu na wolnych obrotach przepustnica przymykana jest cięgnem wytwarzając w kolektorze dolotowym podciśnienie sterujące EGR-em. Jeżeli chcesz odłączyć EGR (jeżeli działa) to odłącz od niego rurkę i zaślep ją (np kulką). EGR pozostanie zamknięty. Sam jestem ciekawy jak by chodził Bosch z turbiną bez przepustnicy na dolocie (tzn cały czas otwartą) i z zamkniętym EGR-em. Może ty już tak masz...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 25-03-2011 o 21:51 |
26-03-2011, 16:49 | #5 |
ford::beginner
Imię: Anton
Zarejestrowany: 20-03-2011
Skąd: dziki wschód
Model: Transit
Silnik: 2.5TD/2.5TDi/2.2TDCI
Rocznik: 1996/1998/2006
Postów: 33
|
Odp: 2.5TD na manualnym Boshu > lepiej czy gorzej???
z EGR nic nie bylo ruszane. Tylko wstawienie pompy Bosh, pociągnięcie linki i podłączenie jednego kabla ze starej wiązki Epic'owskiej do Bosha. Czy zaślepienie doda mi trochę mocy? No i czy to dla silnika zbytnio nie zaszkodzi?
|
26-03-2011, 16:56 | #6 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: 2.5TD na manualnym Boshu > lepiej czy gorzej???
Cytat:
Napisz, gdzie idzie rurka podciśnieniowa od gruchy EGR-a?
__________________
Zgredzik |
|
27-03-2011, 19:12 | #7 |
ford::beginner
Imię: Anton
Zarejestrowany: 20-03-2011
Skąd: dziki wschód
Model: Transit
Silnik: 2.5TD/2.5TDi/2.2TDCI
Rocznik: 1996/1998/2006
Postów: 33
|
Odp: 2.5TD na manualnym Boshu > lepiej czy gorzej???
rurka z kolektora wydechowego leci do grzybka. Dodaje zdjęcie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
27-03-2011, 19:30 | #8 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: 2.5TD na manualnym Boshu > lepiej czy gorzej???
Nie chodzi o główną rurę - ta wiadomo, że idzie z kolektora wydechowego do zaworu, a z niego do kolektora ssącego.
Chodzi o rurkę sterującą zaworem - na zaworze jest siłownik membranowy (grucha) i do niego podłączona jest cienka rurka gumowa podciśnieniowa. Gdzie ona teraz wędruje? A może w ogóle jej nie ma i króciec gruchy jest odłączony... W takiej sytuacji EGR nie działa, jest tak, jakby był zaślepiony.
__________________
Zgredzik |
22-04-2011, 22:21 | #9 |
ford::beginner
Imię: Anton
Zarejestrowany: 20-03-2011
Skąd: dziki wschód
Model: Transit
Silnik: 2.5TD/2.5TDi/2.2TDCI
Rocznik: 1996/1998/2006
Postów: 33
|
Odp: 2.5TD na manualnym Boshu > lepiej czy gorzej???
Witam. Przepraszam ze tak długo się nie odzywałem ale nie było jakoś czasu. Wracając do tematu. Cienka rurka wędruje na trasie grucha-czarna skrzyneczka obok serwa-gdzieś okolice turbiny. Jestem już po pierwszych testach paliwowych i spalanie wyszło około 10l/100km w środowisku mieszanym(trasa/miasto). A i chciałbym zaznaczyć że paliwo było nie najlepszej jakości.
|
23-04-2011, 08:00 | #10 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: 2.5TD na manualnym Boshu > lepiej czy gorzej???
To myślę, że EGR nie działa i jest cały czas zamknięty. Pozostał cały oryginalny układ sterowania EGR-em poprzez system EPIC, a skoro jest on odłączony to i EGR nie działa...
__________________
Zgredzik |