![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
Postów: n/a
|
![]()
Witam serdecznie wszystkich Forumowiczów,
Dzisiaj zauwazylem ze proporcjonalnie do wzrostu i opadania obrotow przy wlaczonej klimatyzacji slychac (oprocz pracy silnika) jakis dziwny metaliczny dzwiek. Ciezko go okreslic, ale jest to cos w rodzaju swistu, terkotania. W kazdym razie jest uzalezniony od obrotow i wlaczonej klimy. Czy to moze byc padajaca sprezarka? Macie jakies pomysly? Dodam tylko ze klima to manual. Pozdrawiam, Mawof |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 09-01-2011
Skąd: Zielona Góra
Model: FORD GRAND C-MAX
Silnik: 2.0 tdci 120 kW
Rocznik: 2012
Postów: 116
|
![]()
Sprężarka wydaje dźwięk "klekotania", nie powinien on być jednak uciążliwy a tym bardziej nie może wyć. Podczas jazdy głośność w pojeździe nie wzrasta.
Pojedź sprawdzić u fachowców bo możesz zajechać sprężarkę bez oleju. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 11-05-2010
Model: Mondeo
Silnik: 1600
Rocznik: 1994
Postów: 48
|
![]()
jeśli sprężarka wydaje "klekot" to oznacza że najparwdopodobnie ma już dosyć, jedz do serwisu specjalizującego sie w klimtyzacjach (broń boże do aso).
__________________
Był: Opel Kadett (1990), Ford Escort MKV 1.6 (1990) Jest: Ford Escort MK III 1.6 XR3i (1986) - czeka na remont .... Jest Ford Fiesta MKIII 1.3 (1993), Ford Modeo MKI 1.6 (1994) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Postów: n/a
|
![]()
Dzięki za odpowiedz,
Macie moze pojecie ile moze kosztowac taka przyjemnosc, mam na mysli naprawa sprezarki... |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 20-09-2009
Skąd: Kraków
Model: był Focus II Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2005
Postów: 793
|
![]()
Pocieszę cię. Być może sprężarka jest dobra, a rozsypuje się sprzęgło lub łożysko sprężarki. W Krakowie w zeszłym roku kosztowało to około 180 zł (robocizna + nowe sprzęgło + łożysko).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Postów: n/a
|
![]() Cytat:
A jestes w stanie podac jakis naiar na dobry serwis klimatyzacji? Lub gdzie Ty to robiles? W tez jestem z Krakowa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wiec taka informacja mi sie przyda. |
|
![]() |
![]() |
#7 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 20-09-2009
Skąd: Kraków
Model: był Focus II Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2005
Postów: 793
|
![]()
Robiłem to w Swifcie na ul. Ślicznej u Marcina Dudzika. Generalnie jest zadowolony, jak mi 2 razy w okresie gwarancyjnym padło łożysko to za free wymienili - a padło w zasadzie z mojej winy. Brak wymiany ciepła w chłodnicy spowodowany totalnym zatkaniem - wyczyściłem sam i od tamtej pory łożyska działają.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Postów: n/a
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 10-03-2010
Skąd: Bydgoszcz
Model: Ford focus
Silnik: 1,6 TdCi 109KM
Rocznik: 2006
Postów: 44
|
![]() Cytat:
Mam podobny problem. Terkot metaliczny tylko po włączeniu klimy. Byłem u mechanika, zdjął pasek i stwierdził, że łożysko jest OK. Co dziwniejsze dźwięk nie znikł. Czy dobrze rozumuje, że bez paska sprężarka nie działa? Co może być innym powodem takiego dźwięku? Mechanik sugeruje, że pompa... ale sam przyznaje, że to szukanie po omacku. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 20-09-2009
Skąd: Kraków
Model: był Focus II Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2005
Postów: 793
|
![]()
Bez paska sprężarka nie działa. W 1.6 TDCI pasek napędza spręzarkę klimatyzacji i alternator, a porusza się po czterech kołach:
- napędowym z wału ( tzw. mała dwumasa) - alternatora - spręzarki klimatyzacjio - rolka napinacza Jeżeli mechanik zdjął pasek i tak odpalił silnik, a meteliczny terkot nie znikł to nie jest to wina sprężarki, ani innego elementu napędzanego paskiem. A jeżeli posypało się sprzęgło, łożysko, albo inny element sprężarki to zawsze można kupić za 20-30 zł krótki pasek (6K-600mm) i założyć. W ten sposób do czasu naprawy układu napędzającego klimatyzację auto nie jest unieruchomione. |
![]() |
![]() |