Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-05-2004, 13:46   #1
skorza
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-05-2004
Postów: 14
Domyślnie ZCZYTAŁEM KODY I...

Witam!
ZDJAGNOZOWAŁEM FURKĘ I...
KODY na pracującym silniku ( ale na LPG)! 12, 41, 91,
KODY na pracującym silniku ( ale na benzynce)! tylko 12
a na samym zapłonie: 11 i 11 - czyli ok!

Mam prośbę o interpretację tych kodów

12 - to czujnik krokowy wolnych obrotów!
41 i 91 _ to zbyt uboga mieszanka na obu sondach!- ale tylko na LPG!Czy to oznacza, że coś jest nie tak z instalacją LPG, czy na gazie tak po prostu ma być!
Proszę o pomoc i pozdrawiam!

SKORZA
FORD sCORPIO 2,9 V6 12V AUT/LPG

skorza jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-05-2004, 20:20   #2
ereres
ford::average
 
Zarejestrowany: 16-03-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: MONDEO kombi
Silnik: 1.8 16V 125KM (92KW)
Rocznik: 2002
Postów: 64
Domyślnie

Witam
Kody sygnalizujące zbyt ubogą mieszankę to "normalne" w samochodach z LPG ( jak sam wspomniałeś występują tylko przy pracy na gazie). Sonda Lambda "przystosowana" jest do pracy na benzynie. Wpółczynnik składu mieszanki ( oznaczany właśnie grecką literą LAMBDA) określa ilość masy powietrza do masy paliwa( potrzebnej do spalenia mieszanki paliwowo-powietrznej). Im więcej lub mniej powietrza to mieszanka jest bogata lub uboga. Nie powiem ( bo nie pamiętam) jaki powinien być liczbowo ten stosunek dla benzyny ani dla LPG. Jest jednak olbrzymia różnica w liczbach dla benzyny i dla gazu. Wiem, że "komputery" sterujące pracą silnika mają zaprogramowaną wartość jaką sonda lambda powinna podawać a dokładnie zakres tych wartości. W zależności od sposobu jazdy, warunków jazdy itp. - zmieniają się wartości wysyłane do komputera przez sondę. Na ich podstawie komputer dostosowuje parametry pracy silnika poprzez zmianę ilości podawanego paliwa oraz zmianę kąta wyprzedzenia zapłony. Przy pracy na gazie współczynnik LAMBDA znacząco odbiega od tego na benzynie dlatego "komputer" dostając od sondy "L" pewne wartości znacznie wybiegające od od zaprogramowanych "wyrzuca błąd" w postaci kodu.
Tego zjawiska nie ma w przypadku instalacji gazowych z wtryskiem gazu ponieważ tam jest pod kontrolą dawka gazy( praca wtryskiwaczy) i współczynnik Lambda jest zbliżony do tego z benzyny ( a przynajmniej mieści się w zakresie wartości zaprogramowanych)
Tak więc nie Masz się co przejmować tymi kodami bo to "normalne"
Co do kodu "12" to nie udziele Ci informacji , ale wydaje mi się , że coś nie tak z tym silnikiem krokowym bo pojawienie się kodu na gazie i na benzynie może oznaczać , że jest walnięty zwłaszcza, że pojawia się przy pracującym silniku, ale może tak musi być.
To tyle moich "uzewnętrznień" :grin:
Pozdrawiam serdecznie
ereres
__________________
kiedyś MONDEO MK1 2.5 V6 24V GHIA 170 KM Kombi LPG - potem wiele innych -
teraz znowu MONDEO MK3 1.8 16V 125 KM kombi i też LPG
ereres jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-07-2004, 13:04   #3
Matt
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: Krakow
Postów: 42
Domyślnie

ja mam u siebie cos takiego jak emulator sondy lambda, czy to sluzy do tego zeby wlasnie nie bylo bledu od sondy lambda podczas jazdy na gazie ?
__________________
matt (1.1i 94' +LPG, 156 000km )
Matt jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-07-2004, 19:13   #4
ixat
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-05-2004
Skąd: śląsk
Postów: 155
Domyślnie

Witam,prawdopodobnie tak,emulator "zakloca" sygnal z sondy.Ale na 100%nie wiemGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mk1 1.8td
ixat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2004, 11:05   #5
foo
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 11-05-2004
Postów: 16
Domyślnie

Skorza, taki question: masz wlasnego kompa do fordow czy robiles to na stacji? ktos wie ile taki komp (ogolnofordowy) moze kosztowac i gdzie kupic? (allegro?)
__________________
Klub Forda Pumy
http://www.klubpumy.keo.pl/
foo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-07-2004, 07:16   #6
skorza
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-05-2004
Postów: 14
Domyślnie

Zczytywacz kodów zrobiłem sohbie sam, na podstawie inf z forum
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
oraz z angielskiej strony Scorpio
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Bardzo prosta zabawka
Powodzenia
skorza jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-07-2004, 08:01   #7
foo
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 11-05-2004
Postów: 16
Domyślnie

dzieki, sprobuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Klub Forda Pumy
http://www.klubpumy.keo.pl/
foo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-07-2004, 10:35   #8
tomaszr33
ford::beginner
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 07-07-2004
Skąd: Białystok
Model: Focus MK1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 44
Domyślnie

Cytat:
Napisał ereres
Witam
Kody sygnalizujące zbyt ubogą mieszankę to "normalne" w samochodach z LPG ( jak sam wspomniałeś występują tylko przy pracy na gazie). Sonda Lambda "przystosowana" jest do pracy na benzynie. Wpółczynnik składu mieszanki ( oznaczany właśnie grecką literą LAMBDA) określa ilość masy powietrza do masy paliwa( potrzebnej do spalenia mieszanki paliwowo-powietrznej). Im więcej lub mniej powietrza to mieszanka jest bogata lub uboga. Nie powiem ( bo nie pamiętam) jaki powinien być liczbowo ten stosunek dla benzyny ani dla LPG. Jest jednak olbrzymia różnica w liczbach dla benzyny i dla gazu. Wiem, że "komputery" sterujące pracą silnika mają zaprogramowaną wartość jaką sonda lambda powinna podawać a dokładnie zakres tych wartości. W zależności od sposobu jazdy, warunków jazdy itp. - zmieniają się wartości wysyłane do komputera przez sondę. Na ich podstawie komputer dostosowuje parametry pracy silnika poprzez zmianę ilości podawanego paliwa oraz zmianę kąta wyprzedzenia zapłony. Przy pracy na gazie współczynnik LAMBDA znacząco odbiega od tego na benzynie dlatego "komputer" dostając od sondy "L" pewne wartości znacznie wybiegające od od zaprogramowanych "wyrzuca błąd" w postaci kodu.
Tego zjawiska nie ma w przypadku instalacji gazowych z wtryskiem gazu ponieważ tam jest pod kontrolą dawka gazy( praca wtryskiwaczy) i współczynnik Lambda jest zbliżony do tego z benzyny ( a przynajmniej mieści się w zakresie wartości zaprogramowanych)
Tak więc nie Masz się co przejmować tymi kodami bo to "normalne"
Co do kodu "12" to nie udziele Ci informacji , ale wydaje mi się , że coś nie tak z tym silnikiem krokowym bo pojawienie się kodu na gazie i na benzynie może oznaczać , że jest walnięty zwłaszcza, że pojawia się przy pracującym silniku, ale może tak musi być.
To tyle moich "uzewnętrznień" :grin:
Pozdrawiam serdecznie
ereres

Masz czym się przejmować, jeżeli żeczywiście masz zbyt ubogą mieszankę, sonda lambda MIERZY ILOŚĆ TLENU W SPALINACH I NIE MAM NAJMNIEJSZEGO ZNACZENIA CZY SILNIK JEŹDZI NA BENZYNIE CZY NA NA GAZIE.
Emulatory sondy lambda wstawia się ze względu na fakt iż przy instalacji gazowej (tradycyjnej z mikserem) nie ma możliwości regulacji mieszanki w systemie bogata - uboga naprzemiennie, tak jak to realizuje sterownik wtrysku benzyny, dlatego żeby osukać sterownik benzyny wstawia się emulator sondy lambda, który odcina sygnał sondy od sterownika benzyny i podaje mu sztuczny sygnał imitujący przebieg rzeczywisty.
W każdym bądź razie jeżeli masz kod ubogiej mieszanki i jeszcze może dodatkowo ci samochód mało pali gazu, to powinieneś się tym raczej zainteresować na poważnie, jeżeli chcesz tym samochodem pojeździć to powinieneś odżałować te kilkadziesiąt złotych i sprawdzić spaliny na analizatorze, prawidłowe wartość lambda wyliczona (podaje ją analizator) mieści się w zakresie 0.97 - 1.03, przy 3000 rpm. Nie mieży się zasadniczo lambdy na wolnych obrotach, ale jezeli już to silnik należy wprowadzić na wysokie obroty i wykonać pomiar w ciągu 30 - 60 sekund od chwili ustabilizowania się wolnych obrotów.
tomaszr33 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-07-2004, 00:23   #9
denon2000
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 10-04-2004
Skąd: LUBLIN
Model: Focus IIFL
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 427
Domyślnie

Cytat:
Napisał tomaszr33
W każdym bądź razie jeżeli masz kod ubogiej mieszanki i jeszcze może dodatkowo ci samochód mało pali gazu, to powinieneś się tym raczej zainteresować na poważnie, jeżeli chcesz tym samochodem pojeździć to powinieneś odżałować te kilkadziesiąt złotych i sprawdzić spaliny na analizatorze
może to głupie pytanie, ale dlaczego użyłeś określenia "...jeżeli chcesz tym samochodem pojeździć..." ? jaki wpływ ma uboga mieszanka na trwalość samochodu ?
denon2000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2004, 00:20   #10
ixat
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-05-2004
Skąd: śląsk
Postów: 155
Domyślnie

może to głupie pytanie, ale dlaczego użyłeś określenia "...jeżeli chcesz tym samochodem pojeździć..." ? jaki wpływ ma uboga mieszanka na trwalość samochodu ?[/quote]

Witam!!
Chodzi moze o spalanie stukowe...
Osobiscie jezdzilem na "bogatym" z plastikowym kolektorem bez problemow,swiece co 20tys,kable ok.50 tys.
Auto ma teraz ok. 200tys. i dalej jezdzi bez problemow Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .
Instalacja 2 generacji.
__________________
Mk1 1.8td
ixat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:15.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.