|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-05-2004, 13:46 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-05-2004
Postów: 14
|
ZCZYTAŁEM KODY I...
Witam!
ZDJAGNOZOWAŁEM FURKĘ I... KODY na pracującym silniku ( ale na LPG)! 12, 41, 91, KODY na pracującym silniku ( ale na benzynce)! tylko 12 a na samym zapłonie: 11 i 11 - czyli ok! Mam prośbę o interpretację tych kodów 12 - to czujnik krokowy wolnych obrotów! 41 i 91 _ to zbyt uboga mieszanka na obu sondach!- ale tylko na LPG!Czy to oznacza, że coś jest nie tak z instalacją LPG, czy na gazie tak po prostu ma być! Proszę o pomoc i pozdrawiam! SKORZA FORD sCORPIO 2,9 V6 12V AUT/LPG |
22-05-2004, 20:20 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 16-03-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: MONDEO kombi
Silnik: 1.8 16V 125KM (92KW)
Rocznik: 2002
Postów: 64
|
Witam
Kody sygnalizujące zbyt ubogą mieszankę to "normalne" w samochodach z LPG ( jak sam wspomniałeś występują tylko przy pracy na gazie). Sonda Lambda "przystosowana" jest do pracy na benzynie. Wpółczynnik składu mieszanki ( oznaczany właśnie grecką literą LAMBDA) określa ilość masy powietrza do masy paliwa( potrzebnej do spalenia mieszanki paliwowo-powietrznej). Im więcej lub mniej powietrza to mieszanka jest bogata lub uboga. Nie powiem ( bo nie pamiętam) jaki powinien być liczbowo ten stosunek dla benzyny ani dla LPG. Jest jednak olbrzymia różnica w liczbach dla benzyny i dla gazu. Wiem, że "komputery" sterujące pracą silnika mają zaprogramowaną wartość jaką sonda lambda powinna podawać a dokładnie zakres tych wartości. W zależności od sposobu jazdy, warunków jazdy itp. - zmieniają się wartości wysyłane do komputera przez sondę. Na ich podstawie komputer dostosowuje parametry pracy silnika poprzez zmianę ilości podawanego paliwa oraz zmianę kąta wyprzedzenia zapłony. Przy pracy na gazie współczynnik LAMBDA znacząco odbiega od tego na benzynie dlatego "komputer" dostając od sondy "L" pewne wartości znacznie wybiegające od od zaprogramowanych "wyrzuca błąd" w postaci kodu. Tego zjawiska nie ma w przypadku instalacji gazowych z wtryskiem gazu ponieważ tam jest pod kontrolą dawka gazy( praca wtryskiwaczy) i współczynnik Lambda jest zbliżony do tego z benzyny ( a przynajmniej mieści się w zakresie wartości zaprogramowanych) Tak więc nie Masz się co przejmować tymi kodami bo to "normalne" Co do kodu "12" to nie udziele Ci informacji , ale wydaje mi się , że coś nie tak z tym silnikiem krokowym bo pojawienie się kodu na gazie i na benzynie może oznaczać , że jest walnięty zwłaszcza, że pojawia się przy pracującym silniku, ale może tak musi być. To tyle moich "uzewnętrznień" :grin: Pozdrawiam serdecznie ereres
__________________
kiedyś MONDEO MK1 2.5 V6 24V GHIA 170 KM Kombi LPG - potem wiele innych - teraz znowu MONDEO MK3 1.8 16V 125 KM kombi i też LPG |
08-07-2004, 13:04 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: Krakow
Postów: 42
|
ja mam u siebie cos takiego jak emulator sondy lambda, czy to sluzy do tego zeby wlasnie nie bylo bledu od sondy lambda podczas jazdy na gazie ?
__________________
matt (1.1i 94' +LPG, 156 000km ) |
08-07-2004, 19:13 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-05-2004
Skąd: śląsk
Postów: 155
|
Witam,prawdopodobnie tak,emulator "zakloca" sygnal z sondy.Ale na 100%nie wiemGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mk1 1.8td |
12-07-2004, 11:05 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-05-2004
Postów: 16
|
Skorza, taki question: masz wlasnego kompa do fordow czy robiles to na stacji? ktos wie ile taki komp (ogolnofordowy) moze kosztowac i gdzie kupic? (allegro?)
|
19-07-2004, 07:16 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-05-2004
Postów: 14
|
|
19-07-2004, 10:35 | #8 | |
ford::beginner
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 07-07-2004
Skąd: Białystok
Model: Focus MK1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 44
|
Cytat:
Masz czym się przejmować, jeżeli żeczywiście masz zbyt ubogą mieszankę, sonda lambda MIERZY ILOŚĆ TLENU W SPALINACH I NIE MAM NAJMNIEJSZEGO ZNACZENIA CZY SILNIK JEŹDZI NA BENZYNIE CZY NA NA GAZIE. Emulatory sondy lambda wstawia się ze względu na fakt iż przy instalacji gazowej (tradycyjnej z mikserem) nie ma możliwości regulacji mieszanki w systemie bogata - uboga naprzemiennie, tak jak to realizuje sterownik wtrysku benzyny, dlatego żeby osukać sterownik benzyny wstawia się emulator sondy lambda, który odcina sygnał sondy od sterownika benzyny i podaje mu sztuczny sygnał imitujący przebieg rzeczywisty. W każdym bądź razie jeżeli masz kod ubogiej mieszanki i jeszcze może dodatkowo ci samochód mało pali gazu, to powinieneś się tym raczej zainteresować na poważnie, jeżeli chcesz tym samochodem pojeździć to powinieneś odżałować te kilkadziesiąt złotych i sprawdzić spaliny na analizatorze, prawidłowe wartość lambda wyliczona (podaje ją analizator) mieści się w zakresie 0.97 - 1.03, przy 3000 rpm. Nie mieży się zasadniczo lambdy na wolnych obrotach, ale jezeli już to silnik należy wprowadzić na wysokie obroty i wykonać pomiar w ciągu 30 - 60 sekund od chwili ustabilizowania się wolnych obrotów. |
|
26-07-2004, 00:23 | #9 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-04-2004
Skąd: LUBLIN
Model: Focus IIFL
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 427
|
Cytat:
|
|
29-07-2004, 00:20 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-05-2004
Skąd: śląsk
Postów: 155
|
może to głupie pytanie, ale dlaczego użyłeś określenia "...jeżeli chcesz tym samochodem pojeździć..." ? jaki wpływ ma uboga mieszanka na trwalość samochodu ?[/quote]
Witam!! Chodzi moze o spalanie stukowe... Osobiscie jezdzilem na "bogatym" z plastikowym kolektorem bez problemow,swiece co 20tys,kable ok.50 tys. Auto ma teraz ok. 200tys. i dalej jezdzi bez problemow Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. . Instalacja 2 generacji.
__________________
Mk1 1.8td |