![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 14-05-2010
Skąd: Piotrków Tryb.
Model: Ford Focus 2
Silnik: 1.6 TDCi 109KM
Rocznik: 2005
Postów: 3
|
![]()
Witajcie
Posiadam Forda Focusa mk2 1.6 TDCi 109KM (obecnie po małych modyfikacjach ok 130KM) i od pewnego czasu mam mały problem z foczką a mianowicie co jakiś czas nie są to regularne odstępy, jadąc autu zaczyna brakować mocy. Przyspieszać mogę do 80 góra 90 km/h, pedał gazu wciśnięty jest do podłogi a auto zaczyna się trząść jakby dławić (dla mnie objawy jakby brakowało mu paliwa) trwa to jakieś 2-4 min. Mam usunięty filtr DPF fizycznie i programowo usługa ta była wykonywana w firmie Vitesse w Łodzi [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] (tu nastąpiło zgranie oprogramowania i ponowne jego wgranie) natomiast prace na oprogramowaniu były wykonywane w V-tech Kraków po zgraniu wysłane do nich i po modyfikacjach odesłane (od nich też dostałem potwierdzenie wykonania takowej usługi). I jeszcze jedno czy normalnym objawem jest kopcenie na czarno w znaczącym stopniu po dobrym wciśnięciu gazu obroty tak od 2200/2500 w górę (wcześniej też było ale nie aż w takim stopniu) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,766
|
![]()
Zacznij i weż pod uwagę od Filtra paliwa i zaworu recyrkulacji EGR
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 14-05-2010
Skąd: Piotrków Tryb.
Model: Ford Focus 2
Silnik: 1.6 TDCi 109KM
Rocznik: 2005
Postów: 3
|
![]()
Filtr paliwa fakt pytając po znajomych co mieli podobne przypadki właśnie wskazywali na niego, na tyg mam się z foczka stawić u znachora więc powiem aby również sprawdził egr-a no i przy okazji czy pozostałe elementy są w porządku. Gdyby nie było to to co napisałeś to w jakim kierunku Radziłbyś się kierować ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,766
|
![]()
Na razie-w żadnym kiedy wymieniałęś filtr (ile kilometrów i czasu)
co do kopcenia-może wtryski leją z może w sofcie troszke leje paliwem po chipie na razie się nie przejmuj Ostatnio edytowane przez Matych ; 05-06-2011 o 20:42 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 14-05-2010
Skąd: Piotrków Tryb.
Model: Ford Focus 2
Silnik: 1.6 TDCi 109KM
Rocznik: 2005
Postów: 3
|
![]()
Filtr hmm... szczerze powiedziawszy to nie wymieniałem go po zakupie auta a od zakupu przejechałem jakieś 8tyś a patrząc po wydrukach z serwisu to teoretycznie był wymieniany przy 120tyś Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Właśnie wróciłem z kompa błędów nie ma w ogóle, chłopaki powiedzieli że najprawdopodobniej wtryski tzn jeden "trzeci" przez lipne paliwo a druga opcja ale mniej prawdopodobna to dwumasa. No to gdzie tu teraz tankować, ceny z kosmosu a jakość hm.. bez komentarza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Może ktoś z Was miał podobne objawy i jak to się skończyło ? Ostatnio edytowane przez PabloPkow ; 07-06-2011 o 17:03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 09-09-2008
Skąd: mazowieckie
Model: C-MAX
Silnik: 16 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 922
|
![]()
Nie słuchaj różnych bzdur o lipnym paliwie-ja tankuję nasze rodzinne samochody[1.6 TDCI, BEETLE 1.9TDI, PEUGEOT 306] w 95% na BLISKIEJ bo mam pod domem i nigdy, ale to nigdy nic się nie stało. Filtr też nie zapycha się nagle. Natomiast słyszałem, że samochody po programie lubią przydymić przy daniu w przysłowiową rurę. A lekkie utraty mocy to raczej początek końca EGR.
__________________
SMUTNYINDYK C-MAX 1,6TDCI. Pozdrowienia Ostatnio edytowane przez SMUTNYINDYK ; 07-06-2011 o 18:56 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 04-09-2009
Skąd: opolskie
Model: c-max
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 33
|
![]()
Znalazłeś rozwiązanie problemu? Mam takie samo autko z X.2005 r i ten sam problem. Oprogramowanie po usunięciu dpf-u obrabiał także vtech w Krakowie, tyle, że ja nie dodawałem mocy. Objawy podobne. Co kilkadziesiąt km dławienie silnika, kilka minut i ok. Lub wystarczy zatrzymać się i wyłączyć silnik na chwilę. Generalnie dobrze ciągnie jak jest zimny. Zadnych błędów na kompie. Znam jeszcze ze dwa takie autka z 2005 r z podobnym problemem. Wg. mnie vtech coś schrzanił lub orginalne oprogrmowanie silnika ma jakąś wadę (gdzies coś na ten temat czytałem na forum). Czy przed usunięciem dpf-a miałeś takie same objawy?. Może kolega Heko coś dorzuci do tematu?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FCP TUNER
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,812
|
![]()
...jestem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...2 powody: -co zrobiono Wam z miejscem po DPF??? -filtr paliwa do sprawdzenia/wymiany
__________________
WWW.GCS Tuning.pl ![]() https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 04-09-2009
Skąd: opolskie
Model: c-max
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 33
|
![]()
U mnie puszka byla rozcinana, wyjąłem dpf, kat zostawiony i całość zaspawana. Filtr paliwa całkiem niedawno zmieniany.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
FCP TUNER
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,812
|
![]()
...no to będziesz miał takie problemy, nie można zostawiać pustej puszki po DPF jeśli znajduje się ona pod samą turbiną, należy zrobić specjalny dławik aby spaliny nie rozprężały się nagle, no i watro także w programie zmienić dynamikę zaworka sterującego...
__________________
WWW.GCS Tuning.pl ![]() https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
![]() |
![]() |