Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-06-2011, 16:21   #1
PabloPkow
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 14-05-2010
Skąd: Piotrków Tryb.
Model: Ford Focus 2
Silnik: 1.6 TDCi 109KM
Rocznik: 2005
Postów: 3
Domyślnie Chwilowy brak mocy, i większe kopcenie na ciemno

Witajcie
Posiadam Forda Focusa mk2 1.6 TDCi 109KM (obecnie po małych modyfikacjach ok 130KM) i od pewnego czasu mam mały problem z foczką a mianowicie co jakiś czas nie są to regularne odstępy, jadąc autu zaczyna brakować mocy. Przyspieszać mogę do 80 góra 90 km/h, pedał gazu wciśnięty jest do podłogi a auto zaczyna się trząść jakby dławić (dla mnie objawy jakby brakowało mu paliwa) trwa to jakieś 2-4 min. Mam usunięty filtr DPF fizycznie i programowo usługa ta była wykonywana w firmie Vitesse w Łodzi [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] (tu nastąpiło zgranie oprogramowania i ponowne jego wgranie) natomiast prace na oprogramowaniu były wykonywane w V-tech Kraków po zgraniu wysłane do nich i po modyfikacjach odesłane (od nich też dostałem potwierdzenie wykonania takowej usługi). I jeszcze jedno czy normalnym objawem jest kopcenie na czarno w znaczącym stopniu po dobrym wciśnięciu gazu obroty tak od 2200/2500 w górę (wcześniej też było ale nie aż w takim stopniu)

PabloPkow jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-06-2011, 17:06   #2
Matych
ford::expert
 
Avatar Matych
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,766
Domyślnie Odp: Chwilowy brak mocy, i większe kopcenie na ciemno

Zacznij i weż pod uwagę od Filtra paliwa i zaworu recyrkulacji EGR
Matych jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-06-2011, 17:26   #3
PabloPkow
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 14-05-2010
Skąd: Piotrków Tryb.
Model: Ford Focus 2
Silnik: 1.6 TDCi 109KM
Rocznik: 2005
Postów: 3
Domyślnie Odp: Chwilowy brak mocy, i większe kopcenie na ciemno

Filtr paliwa fakt pytając po znajomych co mieli podobne przypadki właśnie wskazywali na niego, na tyg mam się z foczka stawić u znachora więc powiem aby również sprawdził egr-a no i przy okazji czy pozostałe elementy są w porządku. Gdyby nie było to to co napisałeś to w jakim kierunku Radziłbyś się kierować ??
PabloPkow jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-06-2011, 20:40   #4
Matych
ford::expert
 
Avatar Matych
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,766
Domyślnie Odp: Chwilowy brak mocy, i większe kopcenie na ciemno

Na razie-w żadnym kiedy wymieniałęś filtr (ile kilometrów i czasu)

co do kopcenia-może wtryski leją z może w sofcie troszke leje paliwem po chipie na razie się nie przejmuj

Ostatnio edytowane przez Matych ; 05-06-2011 o 20:42
Matych jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2011, 15:20   #5
PabloPkow
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 14-05-2010
Skąd: Piotrków Tryb.
Model: Ford Focus 2
Silnik: 1.6 TDCi 109KM
Rocznik: 2005
Postów: 3
Domyślnie Odp: Chwilowy brak mocy, i większe kopcenie na ciemno

Filtr hmm... szczerze powiedziawszy to nie wymieniałem go po zakupie auta a od zakupu przejechałem jakieś 8tyś a patrząc po wydrukach z serwisu to teoretycznie był wymieniany przy 120tyś Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Właśnie wróciłem z kompa błędów nie ma w ogóle, chłopaki powiedzieli że najprawdopodobniej wtryski tzn jeden "trzeci" przez lipne paliwo a druga opcja ale mniej prawdopodobna to dwumasa. No to gdzie tu teraz tankować, ceny z kosmosu a jakość hm.. bez komentarza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Może ktoś z Was miał podobne objawy i jak to się skończyło ?

Ostatnio edytowane przez PabloPkow ; 07-06-2011 o 17:03
PabloPkow jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2011, 18:51   #6
SMUTNYINDYK
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 09-09-2008
Skąd: mazowieckie
Model: C-MAX
Silnik: 16 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 922
Domyślnie Odp: Chwilowy brak mocy, i większe kopcenie na ciemno

Nie słuchaj różnych bzdur o lipnym paliwie-ja tankuję nasze rodzinne samochody[1.6 TDCI, BEETLE 1.9TDI, PEUGEOT 306] w 95% na BLISKIEJ bo mam pod domem i nigdy, ale to nigdy nic się nie stało. Filtr też nie zapycha się nagle. Natomiast słyszałem, że samochody po programie lubią przydymić przy daniu w przysłowiową rurę. A lekkie utraty mocy to raczej początek końca EGR.
__________________
SMUTNYINDYK C-MAX 1,6TDCI. Pozdrowienia

Ostatnio edytowane przez SMUTNYINDYK ; 07-06-2011 o 18:56
SMUTNYINDYK jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2011, 22:39   #7
marcel79
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-09-2009
Skąd: opolskie
Model: c-max
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 33
Domyślnie Odp: Chwilowy brak mocy, i większe kopcenie na ciemno

Znalazłeś rozwiązanie problemu? Mam takie samo autko z X.2005 r i ten sam problem. Oprogramowanie po usunięciu dpf-u obrabiał także vtech w Krakowie, tyle, że ja nie dodawałem mocy. Objawy podobne. Co kilkadziesiąt km dławienie silnika, kilka minut i ok. Lub wystarczy zatrzymać się i wyłączyć silnik na chwilę. Generalnie dobrze ciągnie jak jest zimny. Zadnych błędów na kompie. Znam jeszcze ze dwa takie autka z 2005 r z podobnym problemem. Wg. mnie vtech coś schrzanił lub orginalne oprogrmowanie silnika ma jakąś wadę (gdzies coś na ten temat czytałem na forum). Czy przed usunięciem dpf-a miałeś takie same objawy?. Może kolega Heko coś dorzuci do tematu?
marcel79 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-06-2011, 00:08   #8
heko
FCP TUNER
 
Avatar heko
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,812
Domyślnie Odp: Chwilowy brak mocy, i większe kopcenie na ciemno

...jestem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...2 powody:
-co zrobiono Wam z miejscem po DPF???
-filtr paliwa do sprawdzenia/wymiany
__________________
WWW.GCS Tuning.pl

https://www.facebook.com/GCSTuning
FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM
Edge 2.0tdci 235KM 500Nm
Stinger 3.3 500KM 750N
https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
heko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-06-2011, 08:56   #9
marcel79
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-09-2009
Skąd: opolskie
Model: c-max
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 33
Domyślnie Odp: Chwilowy brak mocy, i większe kopcenie na ciemno

U mnie puszka byla rozcinana, wyjąłem dpf, kat zostawiony i całość zaspawana. Filtr paliwa całkiem niedawno zmieniany.
marcel79 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-06-2011, 10:34   #10
heko
FCP TUNER
 
Avatar heko
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,812
Domyślnie Odp: Chwilowy brak mocy, i większe kopcenie na ciemno

...no to będziesz miał takie problemy, nie można zostawiać pustej puszki po DPF jeśli znajduje się ona pod samą turbiną, należy zrobić specjalny dławik aby spaliny nie rozprężały się nagle, no i watro także w programie zmienić dynamikę zaworka sterującego...
__________________
WWW.GCS Tuning.pl

https://www.facebook.com/GCSTuning
FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM
Edge 2.0tdci 235KM 500Nm
Stinger 3.3 500KM 750N
https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
heko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.