|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-06-2011, 10:36 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 19-03-2010
Skąd: Wawka
Model: Ford Taurus
Silnik: 3.0 v6
Rocznik: 1996
Postów: 1
|
Na co zwrócić uwage przy zakupie mk2 1.8TD
Witam serdecznie, bedzie to moje pierwsze auto (teoretycznie drugie wczesniej 405) i jak w temacie noszę się zamiarem kupna drugiej generacji mondeo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam juz nawet upatrzone pare pozycji, pozwolę sobie przytoczyć jedną z nich: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Teraz czas na pytania totalnego laika w tych sprawach, wiem ze ma nie dymic, wiem ze miska olejowa ma byc sucha, jak i ogolnie najlepiej caly silnik, lecz co moge sprawdzic jeszcze zeby nie okazalo sie ze jedyne pieniadze jakie mam przeznacze na to cudo po czym bedzie stalo i czekalo az zarobie na naprawe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jezdzilem do tej pory mk1 i mk2 po jednym razie mk1 wujka przyspieszalo rowno w calym zakresie zybkosci do 4.5 tysiaca za to mk2 ktore juz chcialem kupowac lekko jakby tracilo na mocy przy 3.5 to uznalem za nienormalne i podziękowałem facetowi mówiąc mu ze to moze byc turbo, jakie było jego zdziwienie kiedy sie dowiedział że ma turbo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Skoro nie wiedzial to znaczy nie dbał, super gość. Za pomoc z góry dziękuję. |
15-06-2011, 10:55 | #2 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,202
|
Odp: Na co zwrócić uwage przy zakupie mk2 1.8TD
Ogólnie fajne autko.
Z bzdur które napisał sprzedawca to silnik.Raz opisuje go jako 1.8td,a zaraz napisał ,że jest to TDDI.To pierwsze się zgadza. Sprawdź progi przy tylnych nadkolach i same nadkola chociaż na zdjęciach wygląda ok. Co do silnika to niech się wypowiedzą dieslowcy.
__________________
Czego prócz śmierci boimy się najbardziej? Uszczelki pod głowicą |
15-06-2011, 11:13 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 19-03-2010
Skąd: Wawka
Model: Ford Taurus
Silnik: 3.0 v6
Rocznik: 1996
Postów: 1
|
Odp: Na co zwrócić uwage przy zakupie mk2 1.8TD
Na progi jestem uczulony gdyz w mk1 wujka juz jest niemozliwa wymiana tylnych kół za pomocą lewarka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
15-06-2011, 12:17 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 12-10-2009
Skąd: Starachowice
Model: Ford Mondeo MkIII
Silnik: 1,8 pb
Rocznik: 2001
Postów: 163
|
Odp: Na co zwrócić uwage przy zakupie mk2 1.8TD
Ze zdjęć widać, że blachy ma zdrowe. Jak napisałeś wcześniej silniczek i cały osprzęt musi być suchutki. Zwróć uwagę na pracę sprzęgła (lubi szwankować wysprzęglik). W czasie jazdy próbnej pobaw się silnikiem (redukcje, nagłe dodawanie gazu) i niech ktoś za wami jedzie i obserwuje wydech.
No i oczywiście trochę szczęścia! Powodzenia!!! |
15-06-2011, 12:39 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 19-03-2010
Skąd: Wawka
Model: Ford Taurus
Silnik: 3.0 v6
Rocznik: 1996
Postów: 1
|
Odp: Na co zwrócić uwage przy zakupie mk2 1.8TD
Tak jak pisalem mialem juz przyjemnosc jechac mk2 to nie dosc ze spadala jej moc przy 3.5 tys to jeszcze jakos wibracje przerzucały sie na sprzęgło, w mk1 pracowalo lekko i plynnie, wiec chyba to zly objaw ? Jeszcze sie dopytam, płynnie powinno przyspieszac do konca skali do 5tys czy moze miec spadek powyzej 3.5 ?
|
15-06-2011, 13:19 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-11-2009
Skąd: Czechowice Dziedzice
Model: mondeo mk2
Silnik: 2,5v6 lpg
Rocznik: 1998
Postów: 49
|
Odp: Na co zwrócić uwage przy zakupie mk2 1.8TD
Jeśli mowa dalej o 1.8 td to 3.5tyś to definitywny koniec, miałem kiedyś escorta z tym silnikiem i jeśli się go trzymało do 3 tyś to szedł powiedzmy w miarę. Nie wiem czy to dokładnie ten sam silnik ale na pewno podobny. I z wad jakie miałem to duże spalanie ok 9 l i od czasu do czasu duży spadek mocy taki chwilowy po paru minutach chodził normalnie. Też nie miałem żadnych wycieków silnik był czysty i jak bym go sprzedawał to nikt by się nie skumał że coś jest nie tak. Jeśli chodzi o blachę w mondku to popatrz pod bagażnik tam często rdzewieją. Jeśli mogę Ci coś poradzić to kup 2.0+lpg silnik praktycznie bez obsługowy i spalanie gazu w granicach 10 l w mieście (cena gazu ok 2,55zł/l) a przy okazji 40km więcej co nie jest bez znaczenia w takim dużym aucie.
|
15-06-2011, 17:37 | #7 |
ford::beginner
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 26-04-2011
Skąd: Częstochowa
Model: Focus Mk1 HB
Silnik: 1,6 Zetec LPG
Rocznik: 2003
Postów: 23
|
Odp: Na co zwrócić uwage przy zakupie mk2 1.8TD
Witam.
Piszesz, "wszystkie pieniądze"... Do tego co utargujesz musisz doliczyć dodatkowo: rejestracja - 250 recykling - 500, już masz 750 zeta. Ubezpieczenie, skoro to Twoje pierwsze autko tez będzie nie najniższy Trzeba wymienić rozrząd, dla pewności wraz z pompą wody + olej i filtry- około 1000 zł Z Warszawy do Bydgoszczy tez kawał drogi... Ogólnie wydaje mi się , że cena trochę za wysoka mimo ładnego wyglądu. Ładny wygląd może być zasługą jakiejś interwencji lakiernika gdyż ono naprawdę aż zbyt pięknie wygląda, zwłaszcza na nadkolach. Może mi się wydaje ale plastiki z podszybia ciut się nie mogą zgrać z błotnikami (może źle widać). Kondycji diesla tak naprawdę to na oko nie można ocenić, jedynie bardzo oględnie. Trzeba pomierzyć kompresję, sprawdzić wtryskiwacze, pompę, turbo itp. Ogólnie silnik 1.8 nie sprawia większych problemów (a przynajmniej jak go się porówna z nowszymi TDCI, hehe) Moje odczucia: Trochę za słaby jak na tę masę, do spokojnego przemieszczania się wystarczy ale do jakiś większych szaleństw nie bardzo. Dużo mocy pożera latem klimatyzacja, zwłaszcza gdy jedziesz z kompletem pasażerów to pod górkę potrafi się sporo napocić żeby wyciągnąć pod górkę :-) Spalanie: 6-8.5 l/100km U mnie turbo łapie gdzieś na 1800 obr i ciągnie właśnie do około 3500. Dalej się nic nie dzieje. Najlepiej odpalić go po nocy i zobaczyć jak łapie chociaż w letnich temperaturach raczej ze słabszą kompresją powinien dość szybko zaskoczyć, przez dosłownie chwilkę zakopcić i przestać. Mój , jeśli mu się wciśnie gaz do dechy to faktycznie potrafi na wyższych obrotach zadymić choć w złej kondycji nie jest. Stary diesel, to mu wolno. Wszelkie niedociągnięcia silnika i tak wyjdą przy minusowych temp. Jeśli masz zamiar naprawdę mało jeździć to daruj sobie diesla i kup PB, dużo ofert z gazem w dobrych cenach. W razie kłopotów mniejsze koszta. Jak coś to pytaj. Pozdrawiam |
15-06-2011, 17:42 | #8 | |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,202
|
Odp: Na co zwrócić uwage przy zakupie mk2 1.8TD
Cytat:
__________________
Czego prócz śmierci boimy się najbardziej? Uszczelki pod głowicą |
|
15-06-2011, 20:18 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 31-10-2008
Skąd: Szwecja-Borås
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 flexi
Rocznik: 2010
Postów: 118
|
Odp: Na co zwrócić uwage przy zakupie mk2 1.8TD
Plastikiem pod szybą bym się nie przejmował - jak się wymienia filtr kabinowy, to może się tak dziać - zaczepy się wyrabiają.
To dobre auto, aby wsiąść rozpędzić się i jechać. Wykręcanie tego motoru powyżej 3,5tys. to raczej średni pomysł. Raz, że przestaje ciągnąć. Dwa, to nie jest jednostka wysoko obrotowa. A trzy, za karę zeżre Ci też portfel. |
16-06-2011, 16:09 | #10 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 19-03-2010
Skąd: Wawka
Model: Ford Taurus
Silnik: 3.0 v6
Rocznik: 1996
Postów: 1
|
Odp: Na co zwrócić uwage przy zakupie mk2 1.8TD
Nie chodzi o to ze ja go krecilem, po prostu sprawdzalem, ale zebym az lekko popychało mnie do przodu przy 3.5 ? To chyba nie jest az taka strata mocy... zreszta duzo oleju sączyło sie przy rurce idącej z tego wielkiego grilla w dół (sorry ale nie wiem co to Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )
moze to cudo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez sebapolek ; 16-06-2011 o 16:11 |