![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 25-05-2008
Skąd: pomorskie
Model: mondeo
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1996
Postów: 35
|
![]()
Witam.
Wczoraj po zamontowaniu "nowej" pompki lukas uruchomiłem samochód który chodził super odpalał elegancko, postanowiłem się przejechać, po kilku minutach zaczął kopcić i okropnie stukać jak stary mercedes z siłą x4, próbowałem przestawiać pompę na fasolkach lecz nie zmieniło to nic. Dzisiaj wlałem w butelkę 1 litr ropy i odpaliłem auto które na wolnych chodzi w miarę przyzwoicie po około 2 minutach pracy ropa zginęła całkowicie z butelki ludzie pomocy co to? ps. 3 wtrysk sterujący po wypięciu wtyczki silnik reaguje Ostatnio edytowane przez michal@ ; 19-06-2011 o 13:19 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 26-12-2006
Skąd: Bielsko-Biała / Bujaków
Model: C-Max
Silnik: 1,8 PB
Rocznik: 2005
Postów: 1,073
|
![]()
litr ropy w takim czasie to wtryski musiały by ciurkiem lać a silnik tego nie spali....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,426
|
![]()
a przelewami ile wrocilo to juz nie sprawdziles ?
korektor sprawny napewno ? ja bym jeszcze raz sprawdzil rozrzad... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 25-05-2008
Skąd: pomorskie
Model: mondeo
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1996
Postów: 35
|
![]()
rozrząd raczej bym wykluczył ponieważ desperacko przestawiałem pompę nawet po 2 zęby w lewo i prawo bez zmian to znaczy silnik chodził tak samo kulawo.
Korektor działa to znaczy pryyyka, a jak się go odłączy to silnik zmienia dzwięk(reaguje) Przed chwilą próbowałem jeszcze raz nalałem pełną butelkę 1,5 litra wyssał ją na wolnych obrotach w około 3 minuty ! (jak nie wierzycie mogę nagrać film)co sprawdzać gdzie szukać przyczyny? najgorsze,że po zamontowaniu pompy było dobrze problem się zaczął po kilku chwili jazdy próbnej. Dodam jeszcze,że przed wczoraj jak wymieniałem pompę stara padła w ten sposób,że silnik tracił stopniowo moc podczas jazdy nie dawał rady jechać na prostej drodze na 3-cim biegu,po czym ledwo dojechałem dod domu gdzie już chodził tylko na wolnych obrotach mimo dodawania gazu nie reagował, to były ostatnie chwile starej pompy która "fisiowała" od kilku miesięcy Ostatnio edytowane przez michal@ ; 19-06-2011 o 11:47 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,537
|
![]()
co do znikania ropy z buteli to normalna sprawa musisz podłączyć też przelew do butli i wtedy bedziesz wiedział czy tak szybko znika bo tak to przelewem wraca ci do zbiornika
co do pracy silnika może być dużo rzeczy i możemy tylko zgadywac mogą być wtryski a może być pompa rozrząd ustaw tak jak ma być i nie kombinuj z nim na jaki kolor zaczął kopcić siwo czarno czy niebiesko |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 25-05-2008
Skąd: pomorskie
Model: mondeo
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1996
Postów: 35
|
![]()
kopci raczej na czarno i trochę biało dym jest gryzący i jest go sporo.
Pisałem,że desperacko przestawiałem rozrząd bo myślałem,że przeskoczył choć zaciekawiło mnie to,że podobno przy przestawieniu o 1 ząb auto nie powinno zapalić,a u mnie chodziło i bez żadnych zmian w każdym położeniu. Pompa wtryskowa jest w naprawdę b. dobrym stanie jak pisałem wcześniej odpaliłem auto i chodziło super z resztą do teraz silnik odpala po pół obrotu wału a na starej pompie na zimnym silniku 20 sekund kręcenia a na ciepłym nawet 1 minutę i to zawsze po chociażby kilku minutowym postoju |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,426
|
![]()
ale rozrzadu nie reguluje sie tylko na pompie...
i. Cytat:
Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 25-05-2008
Skąd: pomorskie
Model: mondeo
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1996
Postów: 35
|
![]()
fakt przelewem wraca paliwo, nie pomyślałem.
Rajman. przed zdjęciem starej pompy ustawiłem koło to u samej góry przy pokrywie rozrządu na znakach zrobionych wcześniej przez kogoś, następnie zdjęłem pasek z samej pompy nie ruszając go na wale wkręciłem nową pompę w dokladnie takiej samej pozycji jak była stara i auto odpaliło chodziło dobrze głośne klekotanie i dymienie zaczęło się nagle podczas jazdy więc coś się rypło tylko nie wiem co, a autem nie da się jechać szkoda mi go jak tak niemiłosiernie klepie Nagrałem film jak chodzi oczywiście "afera" z pochłanianiem wielkich ilości ropy nie aktualna. Na końcu widać jak prycha auto z wydechu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez michal@ ; 19-06-2011 o 13:19 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,537
|
![]()
ja bym zaczął od poprawnego ustawienia rozrządu jak bedziesz pewny to wtedy wtryski do sprawdzenia jak dla mnie ewidentnie silnik nie dopala paliwa które dostaje wiec możliwe że wtryski lub źle ustawiony kąt wtrysku
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 25-05-2008
Skąd: pomorskie
Model: mondeo
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1996
Postów: 35
|
![]()
czy warto dolewać srodka do czyszczenia wtryskiwaczy?czy to bez sensowny wydatek?
jeśli chodzi o ustawienie pompy to chętnie zleciłbym to jakiemuś mechanikowi ale uwierzcie mi,że w promieniu 60km, nie ma porządnego, są tylko tacy którym trzeba powiedzieć co zrobić to zrobią,a tyle to sam potrafię. Mam pytanie odnośnie sprawdzenia ustawienia pompy, czy muszę blokować cały rozrząd do ustawienia pompy skoro nie był ruszany? jak do tego najprościej podejść? pojeżdziłem tak trochę; na wolnych obrotach nic nie stuka i lekko dymi, na 1 i 2 biegu stuka najmocniej przy przyśpieszaniu ostrym (które jest całkiem nie złe) wtedy dymi na czarno, jadąc 100-120km/h stukanie praktycznie ustaje dymu też bardzo mało prawie wcale kolor biały, nie stuka też w ogóle hamując silnikiem. Ostatnio edytowane przez michal@ ; 19-06-2011 o 18:51 |
![]() |
![]() |