![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 20-05-2011
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus mk1 hatchback
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 2000
Postów: 50
|
![]()
Witam! Ostatnio byłem u pewnego mechanika skonsultować się w sprawie wymiany uszczelki pod głowicą. Na wejściu powiedział, że on się fordowskiego turbodiesla nie dotknie, argumentując to wadliwą konstrukcją tego silnika. Stwierdził, że jeśli uszczelka poszła, to na 90% jest pęknięta głowica, a to winduje koszta. Mówił, że nawet jeśli by kupić używaną głowicę, to bardzo duże prawdopodobieństwo, że podczas jej sprawdzania również wyjdzie że jest uszkodzona. Określił koszty naprawy na ok 2tys zł... Nie wiem czy mu wierzyć czy nie. Jutro auto idzie do innego mechanika, który trochę się zdziwił jak mu o tym poprzednim opowiedzieliśmy z ojcem... Wypowiedzcie się na temat tego silnika. Jest to 1.8td z intercoolerem 90KM
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 26-12-2006
Skąd: Bielsko-Biała / Bujaków
Model: C-Max
Silnik: 1,8 PB
Rocznik: 2005
Postów: 1,073
|
![]()
wadliwą kontrukcję to ma głowa tego mechanika. Jedz do innego
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 20-05-2011
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus mk1 hatchback
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 2000
Postów: 50
|
![]()
gość argumentował to tym, że to stara konstrukcja silnika oparta na atmosferycznym 1.8D, a dołożenie turbo i intercoolera sprawiło, że na głowicę działają dużo większe siły. Niby jego teoria trzymała się kupy, ale nie chciało mi się wierzyć do końca, że ten nasz TD jest takim dziadostwem... No i chyba trzeba się mocno postarać, żeby pękła żeliwna głowica.
Przez głowę już mi przechodziły myśli, żeby oddać auto na żyletki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez zimnyy90 ; 15-08-2011 o 14:27 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 26-12-2006
Skąd: Bielsko-Biała / Bujaków
Model: C-Max
Silnik: 1,8 PB
Rocznik: 2005
Postów: 1,073
|
![]()
dół silnika jest taki sam. ale góra przy d i td jest inna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 20-05-2011
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus mk1 hatchback
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 2000
Postów: 50
|
![]()
wszystko wyjdzie jutro, jak samochód trafi do 'speca' od silników wysokoprężnych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jak będzie po wszystkim, to opiszę co i jak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 05-06-2008
Skąd: Lublin
Model: Fusion
Silnik: 1,4
Rocznik: 2004
Postów: 149
|
![]()
ja przegrzałem silnik w ubiegłym roku, nic nie pękło, a wymiana uszczelki + naprawa głowicy (sprawdzenie szczelności, wymiana uszczelniaczy, gniazda zaworowe) w sumie 670 zł + olej +filtr. "koszty naprawy na ok 2tys zł." - to ja nie wiem... znajomy po zerwaniu paska nierządu zainwestował 1600 zł
__________________
"obostrzenia są działaniami zewnętrznymi i mają całkiem inne cele, niż nasze własne bezpieczeństwo (...) nasze bezpieczeństwo jest naszą sprawą, każdy powinien dbać o siebie" prof. W. Gut |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 20-12-2008
Skąd: Brzeg/OP
Model: Ford Ka ru8
Silnik: 1,2 benzyna
Rocznik: 2013
Postów: 150
|
![]()
Ja reanimowałem swojego td na podwórku,pod chmurką ,z książką "Sam naprawiam..."
po zerwaniu paska.... i działa ,ma kopa,a nie jestem mechanikiem samochodowym, Ale powiem ci ,że warto przy okazji sprawdzić (wyregulować) luz zaworowy, ja za pierwszym razem tego nie zrobiłem i musiałem na nowo wałek demontować, o wiele lepsza praca gdy jest taki jak powinien być czyli 0,35/0,55- o ile dobrze pamiętam,uszczelniacze także wymień(20zl),będzie jak nowy. Ostatnio edytowane przez wojtas28 ; 16-08-2011 o 23:15 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 20-05-2011
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus mk1 hatchback
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 2000
Postów: 50
|
![]()
zawieziony dziś (właściwie to już wczoraj) do mechanika. Dojechać trzeba było ok 10-15 km, po czym mechanik od razu odkręcił korek płynu chłodniczego, przyłozył ucho, pooglądał, pogazował i stwierdził ze uszczelka ok i głowica raczej tez, bo w przeciwnym wypadku kompresja by dawała o sobie mocno znać w ukł. chłodzenia. Obejrzał autko, stwierdził że bardzo fajnie utrzymane i zrobi tak, żeby grało i huczało Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zacznie sprawdzanie od drożności ukł. chłodzenia, bo objawy były takie, że samochód potrafił się zbyt mocno zagrzać, a ciśnienie w zbiorniczku było bardzo wysokie. Wieczorem ma zadzwonić i określić się co znalazł, co trzeba zrobić i ile za to zapłacić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jestem dobrej myśli, odezwę się jak odbiorę autko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Przy okazji stwierdził, że ustawi zapłon i trochę się silnik wyciszy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
PS. poza tym, silnik był rozbierany wiosną tego roku i co trzeba było zrobić, zostało zrobione. Nie ja to robiłem, a wujek z ojcem, więc się nie wypowiem co dokładnie zrobili. Dodam, że wyciągając auto z garażu, nie było odpalane ładne 2 tygodnie, a odpalił "od strzała" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. więc chyba tak źle z nim nie jest Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. PS2. koszty zdaniem poprzedniego mechanika równe 2tys. zł wynikały z tego, że gość któremu robił samochód przywoził kolejne głowice, które kupił, tamten zawoził do sprawdzenia i okazywało się, że są pęknięte... i tak podobno dopiero 6ta głowica była dobra ;O już nawet był plan żeby go zrobić tanim kosztem i puścić w obieg Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez zimnyy90 ; 17-08-2011 o 00:21 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 20-05-2011
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus mk1 hatchback
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 2000
Postów: 50
|
![]()
jest wstępna diagnoza - uszczelka. Trochę dziwne objawy, bo kompresja dopiero po dłuższej pracy slinika przechodzi do ukł. chłodzenia. Tzn. widać pęcherzyki powietrza w zbiorniku. O dziwo samochód nie kopci, ani nie widać zbytnio wody w oleju (stan się nie powiększa). Czy może to być też pęknięta głowica?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 20-05-2011
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus mk1 hatchback
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 2000
Postów: 50
|
![]()
Odkopię temat, jest już do zamknięcia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Uszczelka pod głowicą zrobiona, auto hula aż miło(przy okazji zwiększona dawka paliwa i doładowanie) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |