Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-09-2011, 16:32   #1
saper8
ford::beginner
 
Avatar saper8
 
Zarejestrowany: 14-10-2009
Skąd: Piotrkow Tryb.
Model: mondeo
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 14
Question szarpie prawie caly czas

witam

koledzy szukalem w postach od rana i nie moge znalezc mniej wiecej takich samych mniej wiecej objawow co u mnie i mial bym prosbe o wsparcie poniewaz w srode wracam do domu i szykuje sie 1000 km i nie wiem czy da rade a wiec tak;

mam mondka 2.0 tdci 2006r i podczas delikatnej jazdy lekko szarpie na kazdym biegu jakby sie dlawil gdy nacisne gaz jest ok lecz gdy puszcze i potem chce lekko dodac gazu to sa lekkie szarpania i podczas jazdy ze stala predkoscia jest to samo kolega stwierdzil ze maial to samo i wymienil jakies czujniki podcisnienia od sterowania turbiny i egr gdzies kolo skrzyni ale on ma 2001 rok a u mnie nic takiego nie ma kolo skrzyni tylko jest wyzej (chyba) dodam ze nie kopci lecz wydaje mi sie ze troche spadla mu moc bo podczas ruszania jest jakis slaby

bardzo bym prosil o pomoc bo to nie jazda z taka usterka i nie chcial bym stanac na autostradzie jezeli to cos powaznego.


na postach wyczytalem ze moze to byc dwumasa egr jakis wlasnie czujnik podcisnienia
bede jeszcze szukal ale jak by ktos mial taka usterke i ja usunol to bym prosil o frade

dzieki i pozdrawiam

saper8 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-09-2011, 21:50   #2
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: szarpie prawie caly czas

Kolego twoim problemem jest wadliwie działający zawór Egr. Już wielu forumowiczów kontaktowało się ze mną w tym temacie. Jedyne wyjście to prób a zaślepienia, ale to wywoła zapalenia checka.
Dla sprawdzenia odłącz wskazaną na zdjęciu kostkę, po mojemu na 99% powinno dać poprawę, jeśli tak to egr dokonał żywotu.

http://imageshack.us/photo/my-images/43/aaakpl.jpg/
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2011, 19:37   #3
saper8
ford::beginner
 
Avatar saper8
 
Zarejestrowany: 14-10-2009
Skąd: Piotrkow Tryb.
Model: mondeo
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 14
Domyślnie Odp: szarpie prawie caly czas

ok deryll jutro zobacze a czy mozna z tym szarpaniem jezdzic czy nie zabardzo bo moze cos jeszcze pojsc
a tak wogole to egr czyscilem okolo pol roku temu bo sie wlasnie palil czek ale do tej pory bylo ok
saper8 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2011, 20:55   #4
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: szarpie prawie caly czas

Jak ci nie przeszkadza to jeździj z tym szarpaniem, zdecydowanie wolę checka spowodowanym zaślepieniem egr i spokojną jazdę.
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-09-2011, 18:50   #5
saper8
ford::beginner
 
Avatar saper8
 
Zarejestrowany: 14-10-2009
Skąd: Piotrkow Tryb.
Model: mondeo
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 14
Domyślnie Odp: szarpie prawie caly czas

Deryll odpiolem wtyczke i 100% poprawy tak jak mowiles ale czy nic wiecej nie padnie jak bede dluzej tak jezdzil i tez wole czeka niz szarpanie a tak na marginesie to nie da rady tego jakos wyczyscic czy przesmarowac zeby chodzilo jak trzeba?i co za tym idzie jak odpiolem wtyczke wieksze spalanie czy co no bo jak to jest to chyba musi byc podlonczone .

a co powiesz naten sterownik cisnienia czy jak on sie tam nazywa co steruje podobno praca pompy egr ijest tez podlonczony do serwa a moze to bo jak wczesniej pisalem kolega wymienil te sterowniki(on ma starszy model i ma dwa gdzies przy skrzyni) i mu sie poprawilo czy to cos da?


ps. dzieki za wskazowki
saper8 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-09-2011, 18:43   #6
koroviow
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-08-2009
Skąd: Będzin
Model: mondeo
Silnik: 2.0 tdci DPF off
Rocznik: 2006
Postów: 26
Domyślnie Odp: szarpie prawie caly czas

Witam
Mam podobny problem, więc postanowiłem się dopisać. Mam mondeo tdci z 2006 z DPF. DPF został usunięty fizycznie i programowo, auto nie podejmuje prób wypalania. Autem zaczęło szarpać głównie na wyższych biegach w zakresie 1.8 - 2 tys obrotów przy delikatnym dodawaniu gazu. Do tego auto kopci na szaro - czarno. Po zaślepieniu EGR przestało szarpać i kopcić. Zdecydowałem się na wymianę zaworu. Po odślepieniu i wymianie zaworu na nowy usterka powróciła. Może ktoś zna rozwiązanie tego problemu. Pozdrawiam
koroviow jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-09-2011, 21:21   #7
matosu
ford::average
 
Avatar matosu
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 12-11-2007
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCI 130 @ 187/395
Rocznik: 2002
Postów: 66
Domyślnie Odp: szarpie prawie caly czas

Hejka, podłączę się do tematu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Czy czyszczenie zaworu EGR to jakaś skomplikowana sprawa czy mogę zrobić to sam w "domowym zaciszu". Może lepiej podjechać do mechaniora ? W razie czego mogę prosić o jakieś fotki lub coś co pomoże mi to zrobić samemu ?

Pozdrawiam
matosu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-09-2011, 21:26   #8
Radar41
ford::average
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 02-04-2011
Skąd: Stolica Speedwaya - Leszno
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 77
Domyślnie Re: szarpie prawie caly czas

To i ja się do tematu podepne. Mam również Mondka 2006 z DPF - wyłączonym programowo i auto szarpie na 1800-2000 spokojnej jazdy.

Czasami pojawia się sprężynka i sypie mi błędami:
- P0405 - wartość niska obwodu czujnika A EGR
- P132B - Jakość sygnału mechanizmu sterowania ciśnienia doładowania turbosprężarki/

Czy to możliwe (tak stwierdziło ASO ale im nie wierze !) ze padł ten czujnik ?:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

serwis twierdzi ze wymiana na nowy (420zl) i problem ustanie. Czy Wam tez sypie komp błędami ??

Ps. coś mi się wydaje, że szarpanie nastąpiło po wyłączeniu programowym DPFa. Ktoś to może potwierdzić ??
Radar41 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2011, 07:39   #9
Maddragon
ford::advanced
 
Avatar Maddragon
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 19-11-2010
Skąd: Łódź
Model: Xsara Picasso Exclusive
Silnik: 1,8 16V KME Nevo
Rocznik: 2002
Postów: 289
Domyślnie Odp: szarpie prawie caly czas

Cytat:
Napisał matosu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy czyszczenie zaworu EGR to jakaś skomplikowana sprawa czy mogę zrobić to sam w "domowym zaciszu".
Generalnie nic skomplikowanego. Ale czyszczenie nie skutkuje na dłuższą metę. Najprostszym rozwiązaniem jest zaślepienie.
__________________

"Wszystko co najlepsze jest w ludziach"
"Mózg jest jak spadochron, działa jak jest otwarty"
Maddragon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2011, 08:09   #10
koroviow
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-08-2009
Skąd: Będzin
Model: mondeo
Silnik: 2.0 tdci DPF off
Rocznik: 2006
Postów: 26
Domyślnie Odp: szarpie prawie caly czas

Możliwe że to faktycznie ten czujnik - elektrozawór sterujący EGR-em. U mnie on wygląda tak samo jak na zdjęciu zamieszczonym przez Radar41 i jest przykręcony do kolektora. Skoro u mnie zaślepienie zaworu EGR pomogło, a jego wymiana na nowy i odślepienie spowodowały nawrót objawów to można przypuszczać, że element sterujący EGR-em jest uszkodzony. Ale może jestem w błędzie. W moim konkretnym przypadku nie pojawiają się żadne błędy oprócz błędu po zaślepieniu zaworu. Może to jeszcze za wcześnie na błędy, bo u mnie szarpanie występuje głównie na biegach 5 i 6. Być może później zacznie się to dziać coraz częściej tak jak u Radar41. Wiązanie tej usterki z usunięciem DPF-a, też może mieć sens, a może to zwykły zbieg okoliczności że dzieje się tak u mnie i u Radar41. Może ktoś z większym doświadczeniem się wypowie i podsumuje nasze przypadki. Wszystkie jak zauważyłem dotyczą aut z 2006. Ja i Radar41 mieliśmy do niedawna DPF-y, a saper8 też może mieć skoro jego auto nie kopci. W innych wątkach czytałem że można taki elektroawór wyczyścić, tam jednak nikt nie pisał, że autem szarpie, tylko że ww elektrozawór wydaje dziwne dźwięki.

P.S.
Czy jest jeszcze jakaś usterka, która pasowałaby do naszych objawów poza nieszczelnością na dolocie, którą u mnie już kilku mechaników wyeliminowało?
koroviow jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:54.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.