![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 26-02-2008
Skąd: AB(DE) / GD(PL)
Model: S-Max Titanium S / Kuga Individual
Silnik: 2.5 T 220 PS / 2.5 T 200PS
Rocznik: 2009 / 2009
Postów: 3,731
|
![]()
Witam, chcialbym zamontowac wzmacniacz 12V w ciezarowce. W ciezarowkach jest instalacja jak wiadomo 24V ale uzyskiwana ze zmostkowania dwoch akumulatorow 12V. Szukalem w googlach ale nie wiele sie dowiedzialem. Najprostszym rozwiazaniem jest podlaczenie wzmaka pod jeden akku no i mamy juz zasilanie, jedni pisza, ze wtedy ten jeden aku bedzie nie doladowany inni pisza, ze bedzie wszystko w porzadku, mniejsza z tym. Glownie chodzi mi o to jak wtedy podlaczyc ten wzmak pod aku, czy tak normalnie jak w osobowce gdzie mamy jeden akuGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W zalaczniku zrobilem rysunek jak podlaczone sa baterie w ciezarowce bo nie chce czegos spalic. Druga sprawa to taka, ze kabel mam grubosci 6mm z bezpiecznikiem 30A i dlugosci 7 metrow, czy tak gruby/cienki kabel z takim bezpiecznikem bedzie wystarczajacy, w essim sprawowal sie okGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Trzecia sprawa to chodzi o przewod wlaczajacy wzamaka czyli tzw. REMOTE. Chcialbym miec mozliwosc wylaczenia wzmaka gdy np. ide spac wlaczam radio i ono gra przez godzine i sie samo wylacza ale nie chce zeby w tym czasie grala mi tuba, bo raz nie potrzebuje masazu pod lozkiemGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a dwa nie chce, zeby potem nie mial mozliwosci odpalenia auta, choc niby ma on jakis czujnik wyladowania baterii i jesli ma malo pradu to wylacza sam wszystkie odbiorniki, zeby mozna bylo odpalic auto, mniejsza z tym, wole dmuchac na zimneGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czy jesli dam zwykly przelacznik na kabel REMOTE bede mogl sam sterowac wlaczeniem i wylaczeniem wzmaka bez wzgledu na radio, w radiu z tego co wyczytalem w instrukcji zasilanie anteny jest 12V ale jeszcze pomierze sobie to, radio samo w sobie jest 24V jest to model Blaupunkta ale nazywa sie MAN CD 24V, trzeba bedzie tylko dokupic kostke male ISO i juz jest wyjscie na wzmak. Zeby bylo bardziej fachowo mozna zakupic przetwornice napiecia z 24V na 12V tylko teraz pytanie jaka ona ma byc, ile ma miec Amper bo nie mam w tym temacie zielonego pojecia.
Moze mi ktos udzielic fachowej porady Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez corneliusab ; 02-10-2011 o 12:20 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 06-04-2008
Skąd: Toruń
Model: Hyundai Tucson+Fiat Brawo
Silnik: 1.6GDi/1.2 16V LPG
Rocznik: 2017/2001
Postów: 784
|
![]()
hmm pytanie jakiej mocy piecyk chcesz podpiąć ...
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] cos takiego ... [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez fred33 ; 02-10-2011 o 13:52 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 26-02-2008
Skąd: AB(DE) / GD(PL)
Model: S-Max Titanium S / Kuga Individual
Silnik: 2.5 T 220 PS / 2.5 T 200PS
Rocznik: 2009 / 2009
Postów: 3,731
|
![]()
Wzmak jaki mam do podlaczenia to Magnat Rapbull Classic 360 4x140W RMS przy 2 Ohmach, 4x90W lub 2x180W RMS przy 4 Ohmach . Jest 4-kanalowy ale bedzie podlaczony tylko na dwa kanaly i zmostkowany tylko i wylacznie pod tube Magnata 300W RMS, max. 600W.
Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez corneliusab ; 02-10-2011 o 16:13 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 06-04-2008
Skąd: Toruń
Model: Hyundai Tucson+Fiat Brawo
Silnik: 1.6GDi/1.2 16V LPG
Rocznik: 2017/2001
Postów: 784
|
![]()
czyli potrzebujesz 600W przetwornice , trochę zapasu musisz zostawić
a najlepiej to pogadaj z jakimś elektrykiem samochodowym , chociaż na moje te 300W powinno styknąć |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 26-02-2008
Skąd: AB(DE) / GD(PL)
Model: S-Max Titanium S / Kuga Individual
Silnik: 2.5 T 220 PS / 2.5 T 200PS
Rocznik: 2009 / 2009
Postów: 3,731
|
![]()
Czyli mowisz, ze przetwornica 300W i 25A powinna byc okGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A co z podlaczeniem bez przetwornicy bezposrednio pod jedna baterie i z wlacznikiem na kabel REMOTEGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zna ktos odpowiedzGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 08-02-2011
Skąd: Gdynia
Model: Ford Focus MK3 FL
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM
Rocznik: 2016
Postów: 779
|
![]()
Przetwornica? A po co. Spadek napięcia na jednym źródle jest zawsze taki sam, nie podniesiesz go podłączając kolejne źródło. Słowem, akumulator 12V zawsze będzie akumulatorem 12V, choćbyśmy go razem z czymś co ma 230V napięcia stałego. 24V jest w tym momencie potencjałem w punkcie złączenia dwóch akumulatorów, a nie na jednym akumulatorze. Nie wierzysz, to weź sobie po prostu miernik, i zmierz napięcie na jednym aku. I Twój pomysł jak najbardziej popieram i jest poprawny. I włącznik na kabel remote też jest świetnym pomysłem. Wzmacniacz włączony jest tylko wtedy gdy odbiera ciągły sygnał w kablu remote, to nie jest impuls. Gdy sygnału nie ma, wzmacniacz się wyłącza. Więc wszystko pasuje. Co do kabelka, skoro w essim sie sprawował, to czemu tutaj miałby się nie sprawować? Większe moce wzmacniacza i tuby czy jak? Jeśli nie, to podpinaj, szkoda hajsu na kolejne kable a 6mm to wcale nie taki cienki kabelek. Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez maciaba ; 09-10-2011 o 03:28 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 26-02-2008
Skąd: AB(DE) / GD(PL)
Model: S-Max Titanium S / Kuga Individual
Silnik: 2.5 T 220 PS / 2.5 T 200PS
Rocznik: 2009 / 2009
Postów: 3,731
|
![]()
Dzieki bardzo za odpowiedz. Mam jeszcze jedno techniczne pytanie. Pod ktory aku mam sie podlaczyc z zasilaniem wzmakaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wydaje mi sie, ze pod ten w ktorym masa podlaczona jest pod rame samochodu, bo raz ze drugi jest zmostkowany minusem z pierwszym aku, a dwa, ze plusem w drugim aku idzie prad z alternatora na ladowanie tych akumulatorow. Dobrze mysleGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::specialist
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 08-02-2011
Skąd: Gdynia
Model: Ford Focus MK3 FL
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM
Rocznik: 2016
Postów: 779
|
![]()
Czyli wlasnie powinienes sie podpiac pod ten drugi, pod ten do ktorego idzie ladowanie z alternatora, zapewni to mniejsze obciazenie akumulatora i mniejsze straty. Mostkowanie masy w tym przypadku niewiele zmienia takze sie tym nie przejmuj.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 09-07-2007
Skąd: Śląsk
Model: Audi A6 Allroad C8
Silnik: 3.0 TDI 349KM
Rocznik: 2019
Postów: 1,018
|
![]()
Jak to nie zmienia? Wzmacniacz może mieć '-' zasilania na obudowie. Życzę szczęścia jak dotkniesz obudową wzmaka do szoferki albo gdy wepniesz do wzmacniacza przewody z radia... zewrzesz bieguny "pierwszego" aku, którego minus jest połączony z masą pojazdu... i to prawdopodobnie bez żadnego bezpiecznika po drodze. Trochę iskier może się posypać... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Ford Mondeo TitaniumX MK4 2.0 TDCi kombi 2007 - w 2012 zmienił właściciela ale zostawił miłe wspomnienia ![]() Audi A6 Allroad 55 TDI C8 2019 3.0 TDI + mod by MOTOTRONIK >> 393KM 830Nm Ostatnio edytowane przez keisim ; 18-10-2011 o 00:47 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Moderator
![]() Imię: T O M A S
Zarejestrowany: 16-11-2008
Skąd: ok. Stargardu
Model: Toyota Corolla 2023 / Ford Fiesta 2022
Silnik: 1.8 Hybryda 196 KM / 1.1 75KM
Rocznik: 2023 / 2022
Postów: 2,748
|
![]()
Cornel w większości ciężarówek masz zrobione gniazda zapalniczek na 12 i 24V. Nie możesz rozebrać gniazdo 12V i się podłączyć do nie od tyłu??
__________________
![]() ![]() Był: Escort ghia mk7, C-max, Mondeo mk4 titanium, Transit mk7, Mondeo mk4 lift titanium, Focus mk1 lift ghia, Focus mk3 titanium, EcoSport ST Line + bajery ![]() Została Toyota Corolla 2013 TS Style i Fiesta 2022 Pozdrawiam Tomas |
![]() |
![]() |