Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 21-06-2006, 09:14   #1
muustafa
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-08-2005
Postów: 61
Domyślnie pompa regulacja

doszukałem się w instrukcjach że pompa (BOSCH) ma 3 regulacje- dawki minimalnej, biegu jałowego oraz przyspieszania kąta wtrysku zimnego silnika.

te 2 ostatnie potrafię sobie wytłumaczyć, nie wiem jedynie co oznacza dawka minimalna? czy to jest regulacja obrotów na biegu jałowym? czy też jeszcze coś innego? jak to się ma do osiągów czy odpalania?

muustafa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-06-2006, 15:42   #2
ewenement39
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 07-01-2006
Skąd: Olsztyn
Postów: 345
Domyślnie

dawka minimalna to nic innego jak ustawienie przysłowiowego "gazu" chyba niemuszę dalej tłumaczyć

jeśli chodzi o osiągi to coś w tym musi być skoro producent zaleca pewne parametry.


Pompa wtryskowa Bosch

Regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego

Zmierzyć prędkość obrotową biegu jałowego i jeśli nie mieści się w zakresie 840 do 870 obr/min, wyregulować ją na 850 obr/min śrubą (2, rys. 3.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..

Umieścić płytkę o grubości 0,5 mm między dźwignią przyspieszenia na pompie wtryskowej i śrubą (3) regulacji dawki minimalnej. Prędkość obrotowa nie powinna ulec zmianie. Jeżeli się zmieni, należy zmienić położenie śruby regulacji dawki minimalnej (patrz dalszy opis).

Jeżeli prędkość obrotowa nie uległa zmianie, zastąpić płytkę o grubości 0,5 mm płytką o grubości 1,0 mm. Prędkość obrotowa powinna się zwiększyć. Jeżeli nie ulegnie ona zwiększeniu, należy zmienić położenie śruby regulacji dawki minimalnej (patrz dalszy opis).

Regulacja dawki minimalnej

Odkręcić zacisk linki siłownika przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego i zacisnąć go na końcu linki tak, aby siłownik ten nie mógł działać.

Umieścić płytkę o grubości 0,5 mm między dźwignią przyspieszenia na pompie wtryskowej i śrubą (3) regulacji dawki minimalnej. Odkręcić śrubę (3) o jeden obrót i wyregulować śrubą (2) prędkość obrotową biegu jałowego na 850 obr/min. Powtarzać ostatnie czynności, aż obrót śruby regulacji dawki minimalnej przestanie wpływać na prędkość obrotową biegu jałowego.

Zastąpić płytkę o grubości 0,5 mm płytką o grubości 1,0 mm i tak ustawić śrubę regulacji dawki minimalnej, aby prędkość obrotowa wynosiła 860 do 870 obr/min.

Wyjąć płytkę o grubości 1 mm i zanotować prędkość obrotową biegu jałowego silnika.

Włożyć ponownie płytkę o grubości 0,5 mm. Prędkość obrotowa biegu jałowego nie powinna ulec zmianie.

Wyregulować położenie zacisku linki przyspieszonego biegu jałowego tak, aby między zaciskiem i dźwignią istniał luz 1 mm (przy ciepłym silniku).

Regulacja przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego

Przesunąć dźwignię przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego do oparcia o śrubę (1). Prędkość obrotowa powinna zwiększyć się do wartości 1180 do 1200 obr/min. Jeżeli warunek ten nie jest spełniony, wyregulować tę prędkość zmieniając odpowiednio położenie śruby (1).
__________________
Martwisz się, że ja nie mam pieniędzy? Nie martw się też kiedyś nie będziesz miał! :-)
ewenement39 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-06-2006, 17:56   #3
marcin0906
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-06-2006
Postów: 106
Domyślnie

pomysl dobrze nim zaczniesz regulowac pompe bez odpowiednich urzadzen regulacujnych tzw.stołu. na oko to mozna.................
osobiscie znam temat z autopsji i jak juz naprawde pompa wymaga regulacji to oddaj ja w dobre rece!!!
marcin0906 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-06-2006, 18:42   #4
ewenement39
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 07-01-2006
Skąd: Olsztyn
Postów: 345
Domyślnie

Cytat:
Napisał ewenement39
pomysl dobrze nim zaczniesz regulowac pompe bez odpowiednich urzadzen regulacujnych tzw.stołu. na oko to mozna.................
osobiscie znam temat z autopsji i jak juz naprawde pompa wymaga regulacji to oddaj ja w dobre rece!!!
Się próbuje aż będzie dobrze. Kolega w Cintociento ustawił sobie gaz metoda prób i błędów i pali mu około 5.3. Jak pojechał na przegląd gwarancyjny gazu to mu ustawili przy pomocy kompa, że spalanie wzrosło do ponad 8 a osiągi się wcale nie polepszyły. Ja też eksperymentowałem i spala mi obecnie do 5.8 OR na mieście to chyba dobry wynik. Jak się nie będziesz uczył to się nie nauczysz.
__________________
Martwisz się, że ja nie mam pieniędzy? Nie martw się też kiedyś nie będziesz miał! :-)
ewenement39 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-06-2006, 18:49   #5
marcin0906
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-06-2006
Postów: 106
Domyślnie

Cytat:
Napisał ewenement39
Się próbuje aż będzie dobrze. Kolega w Cintociento ustawił sobie gaz metoda prób i błędów i pali mu około 5.3. Jak pojechał na przegląd gwarancyjny gazu to mu ustawili przy pomocy kompa, że spalanie wzrosło do ponad 8 a osiągi się wcale nie polepszyły. Ja też eksperymentowałem i spala mi obecnie do 5.8 OR na mieście to chyba dobry wynik. Jak się nie będziesz uczył to się nie nauczysz.
chcialbym zeby sie wypowiedzial na ten temat doswiadczony uzytkownik diesla. :fcp1
to sa totalne brednie, nie ma mozliwosci wyregulowac na oko pompy wtryskowej!!!!!!!!
marcin0906 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-06-2006, 18:57   #6
ewenement39
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 07-01-2006
Skąd: Olsztyn
Postów: 345
Domyślnie

Cytat:
Napisał marcin0906
chcialbym zeby sie wypowiedzial na ten temat doswiadczony uzytkownik diesla. :fcp1
to sa totalne brednie, nie ma mozliwosci wyregulowac na oko pompy wtryskowej!!!!!!!!

Ale, o jaką regulację chodzi? Bo bieg jałowy i kont wyprzedzenia zimnego silnika no to bez przesady. Myślisz, że mechanik będzie wiedział, jakie obroty masz mieć w swoim motorze. Myślę, że jakaś połowa będzie deklarowała tak między 500 – 700.
__________________
Martwisz się, że ja nie mam pieniędzy? Nie martw się też kiedyś nie będziesz miał! :-)
ewenement39 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-06-2006, 19:11   #7
marcin0906
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-06-2006
Postów: 106
Domyślnie

Cytat:
Napisał ewenement39
Ale, o jaką regulację chodzi? Bo bieg jałowy i kont wyprzedzenia zimnego silnika no to bez przesady. Myślisz, że mechanik będzie wiedział, jakie obroty masz mieć w swoim motorze. Myślę, że jakaś połowa będzie deklarowała tak między 500 – 700.
jesli chodzi o taka regulacje to mozna przeprowadzic samemu ale reszte zostawmy doswiadczonym fachowcom.
marcin0906 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-06-2006, 19:23   #8
ewenement39
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 07-01-2006
Skąd: Olsztyn
Postów: 345
Domyślnie

Cytat:
Napisał marcin0906
jesli chodzi o taka regulacje to mozna przeprowadzic samemu ale reszte zostawmy doswiadczonym fachowcom.
I o to mi chodziło.
__________________
Martwisz się, że ja nie mam pieniędzy? Nie martw się też kiedyś nie będziesz miał! :-)
ewenement39 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:29.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.