Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 03-02-2012, 21:13   #1
Profi1986
ford::amateur
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 20-11-2011
Skąd: Chorzów
Model: focus II
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 9
Smile Brak mocy lub pulsacyjne przyspieszanie

Witam wszystkich Kolegów.
Od niedawna jestem posiadaczem Forda Focusa II 1,6 TDCI rocznik 2006.
Autko ma przejechane ponad 172 tyś. km.
Bardzo proszę o wyrozumiałość gdyż jestem w tych sprawach jeszcze laikiem. Nie chcę ponieść niepotrzebnych kosztów.
Mój problem wygląda następująco:
Od czasu do czasu gdy jadę z prędkością od 80 d0 120 pojawia się uczucie przerywania (to jest przy naciśnięciu gazu pulsują obroty, a samochód przyspiesza jakbym ciągnął za sobą kotwice). Nie zaobserwowałem żadnej reguły przy występowaniu problemu. Problem znika albo po paru minutach albo po postoju. Ostatnio nawet miałem już blokadę 100 i więcej nie chciał jechać.

Jeszcze jedno co mnie zaniepokoiło to obecność oleju w filtrze powietrza oraz śladowe ilości opiłków.
Samochód pali bez problemów nawet przy obecnych mrozach. Nie zaobserwowałem żadnego dymienia z wydechu przy rozruchu jak i przy jeździe. Silnik pracuje cicho i bez niepokojących obrotów.

Z góry dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi i rady.
Pozdrawiam


Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 06-12-2014 o 22:37
Profi1986 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-02-2012, 21:45   #2
Matych
ford::expert
 
Avatar Matych
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
Domyślnie Odp: Brak mocy lub pulsacyjne przyspieszanie

Zmień filtr paliwa i życie stanie się piękniejsze
Matych jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-02-2012, 09:10   #3
Sender
ford::average
 
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 01-09-2009
Skąd: Koluszki
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 121
Domyślnie Odp: Brak mocy lub pulsacyjne przyspieszanie

kolega Matych ma racje . Zacznij kolego od filtra - najtańszy środek zaradczy jak na sam poczatek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - powinno pomóc. według mnie Foczki są bardzo czułe na zapchane (nawet w niewielkim stopniu) filterki.
Sender jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-02-2012, 09:40   #4
neon2909
ford::average
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 15-02-2009
Skąd: Elbląg
Model: FOCUS II FL
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 125
Domyślnie Odp: Brak mocy lub pulsacyjne przyspieszanie

Bez wątpienia koledzy mają racje. Dziwne ale ja po wymianie filtra przy stanie licznika 55 tyś poczułem jakby poprawę pracy silnika i generalnie osiągów.
neon2909 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-02-2012, 18:04   #5
skrzypekps
ford::advanced
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 22-01-2008
Model: Focus MK1/MK2/MK2 Lift/MK3/MK3/MK3 LIFT/MK4 HB St Line
Silnik: 1.8 TDDI/1.6 TDCI 109/1,6 TDCI 90/1,6 TDCI 110/1,6 TDCI 115/1,5 TDCI 95/1,5 TDCI 120/1.0 115
Rocznik: 1999/2005/2009/2012/2014/2016/2017/2018
Postów: 302
Domyślnie Odp: Brak mocy lub pulsacyjne przyspieszanie

co do opiłków i oleju w filtrze to odkręć przewód doprowadzajacy powietrze do turbiny i zobacz jakie masz luzy na turbinie wzłużny i osiowy... moze byc ze turbinka pada i łopatki trą o budowę i ... stąd opiłki i olej w filtrze ... niestety
skrzypekps jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-02-2012, 23:47   #6
Matych
ford::expert
 
Avatar Matych
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
Domyślnie Odp: Brak mocy lub pulsacyjne przyspieszanie

Cytat:
Napisał skrzypekps Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
byc ze turbinka pada i łopatki trą o budowę i ... stąd opiłki i olej w filtrze ... niestety
Jak kolega będzie miał pojecie jak działa turbosprężarka to wtedy niech kolega pisze na ten temat posty-turbina której łopatki obcierają o cokolwiek nie będzie miała opiłków w oleju bo niby skąd miałaby mieć?
Matych jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-02-2012, 14:28   #7
skrzypekps
ford::advanced
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 22-01-2008
Model: Focus MK1/MK2/MK2 Lift/MK3/MK3/MK3 LIFT/MK4 HB St Line
Silnik: 1.8 TDDI/1.6 TDCI 109/1,6 TDCI 90/1,6 TDCI 110/1,6 TDCI 115/1,5 TDCI 95/1,5 TDCI 120/1.0 115
Rocznik: 1999/2005/2009/2012/2014/2016/2017/2018
Postów: 302
Domyślnie Odp: Brak mocy lub pulsacyjne przyspieszanie

a matych jest jak zawsze najmądrzejszy i musi dodać sowje dwa słowa zamiast normalnie napisać jak to powinno być - czyli sprostować odpowiedz ...
skrzypekps jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-02-2012, 17:01   #8
Matych
ford::expert
 
Avatar Matych
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
Domyślnie Odp: Brak mocy lub pulsacyjne przyspieszanie

Bez urazy tak mi się napisałoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.-jak wirnik uderza o obudowę to jest już po ptokach, się zniszczy,zablokuje,rozpadnie a ewentualne części,opiłki poleca do wydechu albo do chłodnicy powietrza.Olej smaruje łożysko turbiny i to właśnie opiłki w oleju innego pochodzenia mogą owo łożysko uszkodzić a to z kolei może doprowadzić do powiększania się luzu na tym łożysku

Ostatnio edytowane przez Matych ; 05-02-2012 o 17:03
Matych jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-02-2012, 20:07   #9
Profi1986
ford::amateur
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 20-11-2011
Skąd: Chorzów
Model: focus II
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 9
Smile Odp: Brak mocy lub pulsacyjne przyspieszanie

Witam Kolegów.
Bardzo dziękuję za wszystkie wskazówki i porady.
Powiem tak właśnie wymieniłem filtr paliwa (udało mi się zrobić to samemu, a więc kosztowało mnie to 155 zł bo tyle kosztował filtr) i zrobiłem jazdę próbną. Niestety pech tak chciał że wyjechałem na autostradę i kolejny raz przy około 120 km/h zaczął szarpać i pulsacyjnie przyspieszać. Z ciekawość rozebrałem stary filtr i trzeba przyznać że był brudny.

Z opisów jakie przeczytałem spodziewam się najgorszego że padła turbina.
Rozglądałem się po allegro i taniej niż 800 zł nie da się chyba kupić.

Mam pytanie czy ktoś sam sobie wymieniał turbinę, a jeśli tak to czy jest to skomplikowane. Jeśli mogę prosić to będę wdzięczny za jakąś instrukcje wymiany.

Pozdrawiam wszystkich
Profi1986 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-02-2012, 20:29   #10
Matych
ford::expert
 
Avatar Matych
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
Domyślnie Odp: Brak mocy lub pulsacyjne przyspieszanie

No to nie trafiłem -ale skoro filtr już nowy bardziej skłaniałbym sie w kierunku EGR-a niz turbiny
Matych jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Przeszukaj ten temat:

Zaawansowane wyszukiwanie

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:42.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.