Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Ranger
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-02-2012, 22:41   #1
gatame
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 11-02-2008
Skąd: Koszalin
Model: Ranger
Silnik: 2.5 TD
Rocznik: 2005
Postów: 4
Domyślnie Pompa wtrysku paliwa ZEXEL Covec-f - błąd P1312

Witam,
przedstawię Wam mój problem.
Ostatnio jadąc moim autem na trasie zapaliła się kontrolka silnika. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu
kontrolka zapala się dopiero na 3,4 i 5 biegu po przekroczeniu 1900 obr/min. lub po całkowitym wciśnięciu pedału gazu.
Po podłączeniu auta do komputera diagnostycznego wyświetla błąd P1312,
czyli:
-rozrządu pompy wtryskowej Circuit siłownika

Silnik nie szarpie, przy wysokich obrotach nie dymi, a na jałowych chodzi stabilnie.
Turbina chodzi.
Po zapaleniu się kontrolki (miga świeca żarowa) auto jest w trybie awaryjnym i nie przekracza 80 km/h

Co to może być, czujnik padł w pompie?

o będzie ta pompa:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] ... blk=1362AA

To co udało mi się spisać z tej pompy.
Ze sterownika:
479778-7421
DC5V 49018

Z korpusu pompy:
WLE7A 104700-0551

Za dwa tygodnie umówiłem się z polecanym u mnie w regionie magikiem od pomp
i zobaczymy co zrobi.Będę na bieżąco dawał znać.

Z tego co znalazłem w necie jest to pompa typu-
Covec-F - rozdzielaczowe pompy wtryskowe z regulatorem EDC
japońskiej firmy ZEXEL, który w 2000r. został zreorganizowany w Bosch Automotive Systems Corporation

Tu znalazłem manuala do tej pompy:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Aktualizacja 15.04.2012
Witam ponownie, problem rozwiązałem wymieniając pompę na drugą sprawną używkę(ma ponoć tylko 25tyś), koszt to 1000zł,
bardzo ją ciężko znaleźć, wszystkie na allegro to pompy z regulacją podciśnieniową montowane w Rangerach 96-03,
pompę wymieniłem sam, więc zaoszczędziłem od 400 do 650zł.
Podaje wam ceny z rabatem jakie zaśpiewali w Fordzie:
pompa nowa- ok 12000zł
pompa regenerowana sprowadzana z Niemiec(trzeba oddać niesprawną)- ok 8000zł

Takie pompy jeszcze naprawia Bosch w Poznaniu i tam chcą 2500-3000 w zależności co się zepsuło.
Przebieg auta po którym pompa zaczęła szwankować to 190tyś.

Pozdrawiam


Ostatnio edytowane przez gatame ; 15-04-2012 o 08:33 Powód: nowe informacje
gatame jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:27.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.