![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 31-05-2010
Skąd: Rzeszów
Model: escort
Silnik: 1.8TD
Rocznik: 1997
Postów: 5
|
![]()
Witam, mam problem z escortem 1.8 TD 90KM, wskakuje sam na obroty (tak wysokie że czasem słychać zawory jak walą i trzyma tak do kilku sekund), Objaw powstaje głównie w korkach lub gdy auto chodzi chwile na wolnych obrotach, jakby ciśnienie się jakieś uzbierało i w momencie delikatnego dodania gazu auto zaczyna buzować!
Przykład; rano odpalam w celu nagrzania się auta i stoi na wolnych obrotach ok 15 min. po próbie ruszenia czyli dodania delikatnie gazu auto samoczynnie wskakuje na obroty, tak samo jest np. gdy już jest nagrzany i stoje w korku tak do 5 min na wolnych obrotach, Problem nie pojawia się gdy nawet jade w trasie ok. 250 km bez postoju, (cały czas zmienne obroty), Pytałem co to może być jeden mechanik stwierdził że "być może to Vacu Pompa" (czy jakoś tak) ale nie potwierdził że to na pewno to, jednak po forach znalazłem informację, że ona wytwarza podciśnienie np. do hamulców, a one działają ok. Stąd moje pytanie czy obstawiacie coś innego czy właśnie to, gdyż zaczyna cieknąć olej spod niej i miałem już wymieniać te nity na niej, a teraz się zastanawiam czy nie lepiej od razu wymienić! Problem wskakujących obrotów powstał jakieś kilka tyś km przed tym jak zaczyna lać olej.! Dodam też, że staram się z tym walczyć gdy ruszam i słyszę już wskaujące obroty to szybko włączam 2 bieg i staram się hamować na biegu przez co auto jest jakby hamowane silnikiem, jednak myślę że to nie jest dobre rozwiązanie gdyż po pewnym czasie zacznie szwankować sprzęgło. Ostatnio edytowane przez tomaszozog1990 ; 27-02-2012 o 13:00 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 07-01-2008
Skąd: ZET GIE(Zielona Góra)
Model: ESCORT | CITROEN C5
Silnik: 1.8TD-IC | 2.0 HDI
Rocznik: 07/1997 | 05/2001
Postów: 429
|
![]()
U mnie pompa wtryskowa puszcza, i mam te same objawy.Muszę pompę uszczelnić,wcześniej wszystko było w normie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::expert
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-10-2008
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Model: Escort MK5 Ghia
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1992
Postów: 2,361
|
![]()
to ja wam napisze że też mi sam przyśpiesza.. tylko ja nie mam turbo.. pompa lucas.
__________________
Mój Escort na PJ http://tiny.pl/hc31j |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 07-01-2008
Skąd: ZET GIE(Zielona Góra)
Model: ESCORT | CITROEN C5
Silnik: 1.8TD-IC | 2.0 HDI
Rocznik: 07/1997 | 05/2001
Postów: 429
|
![]()
No ja też mam tego Lukasa zasranego.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::expert
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-10-2008
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Model: Escort MK5 Ghia
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1992
Postów: 2,361
|
![]()
macie może takie cudo które np przy załączeniu wstecznego załacza podciśnieniem wyższe obroty? odłączyłem to ustrojstwo i narazie jest ok..
__________________
Mój Escort na PJ http://tiny.pl/hc31j |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Mosina
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0tddi
Rocznik: 2001
Postów: 157
|
![]()
Booster - membrany do wymiany .
Wpiszcie w szukajkę booster a będzie sporo do poczytania, jest też fotorelacja jak go rozebrać i wymienić |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::expert
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-10-2008
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Model: Escort MK5 Ghia
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1992
Postów: 2,361
|
![]()
Mistrzu ale ja nie mam boostera Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mam wolnossaka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mój Escort na PJ http://tiny.pl/hc31j |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
![]()
Autor wątku ma...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Mosina
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0tddi
Rocznik: 2001
Postów: 157
|
![]()
Chodzi o TD Ty piszesz tylko o podwyższeniu obrotów na wstecznym - tak ma być - podciśnienie podnosi obroty przez podciągnięcie dzwigni na pompie mondeo mk1 też tak mają.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::expert
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-10-2008
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Model: Escort MK5 Ghia
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1992
Postów: 2,361
|
![]()
czytaj uważnie. Mój tez w czasie jazdy sam przyspiesza, czasami faluje obrotami.
Napisałem tylko że odłączylem to ustrojstwo od podcisnienia żeby zobaczyc czy przypadkiem nie puszcza i to mi nie powoduje przyspieszania.
__________________
Mój Escort na PJ http://tiny.pl/hc31j |
![]() |
![]() |