![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 21-07-2011
Skąd: szczecin
Model: mondeo trend
Silnik: 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 5
|
![]()
Witam
Zmieniając opony, skorzystałem z okazji, że auto było u góry i zajrzałem gdzie tylko to było możliwe. I ku mojemu zmartwieniu znalazłem śladu oleju na turbinie. Wygląda to jakby był przeciek na ssaniu turbiny, może się mylę (zdjęcie w załączeniu). Moje pytanie-czy to już koniec turbiny?Auto jest z 2008, przelatane ma 180 tys. Nie kopci, nie bierze oleju. Jak to jest z tymi turbinami, jedni twierdzą, że nie ma sensu regenerować, koszt nowej to pewnie kosmos. proszę o opinię i radę. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 01-05-2011
Skąd: UK
Model: Mondeo MK5 Titanium X Sport
Silnik: 2.0 TDCi 210 Bhp BiTurbo
Rocznik: 2015
Postów: 1,151
|
![]()
Straszny ten zaciek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jak nie kopci i nie bierze oleju, a ponad to dalej ma pary to nie ma co brać do bani ja mam troszke ponad 200k nalatane a idzie jak by wczoraj z salonu wyjechał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. najważniejsze to nie szukać dziury w całym.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 24-01-2010
Skąd: Chrzanów
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 Di
Rocznik: 2001
Postów: 12
|
![]()
Witam,
mam podobny problem lub nieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Byłem w sobotę wymienić pasek. Mechanik po otwarciu klapy od razu strierdził, że prawdopodobnie turbina cieknie. Rzeczywiście było troche na rzygane, ale bez przesady. Oleju nie ubywa( od momentu wymiany, a to było ponad rok temu nic nie dolewałem). Auto nie dymi, nie śwista nie gwizda, nie ma spadku mocy. Troche mnie to zaniepokoiło! umowilem sie w przyszłym tygodniu na ogledziny turbiny. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 08-04-2006
Skąd: Wilda
Model: Mondeo/Titanium
Silnik: 1,5 Ecoboost
Rocznik: 2015
Postów: 1,020
|
![]()
Pamiętajcie, że jedna kropla oleju zostwi zawilgocony ślad na ok 10 cm2. Także często to co wydaje się poważnym wyciekiem wzięło się z kilku kropli.
Choć jeśli coś z tubiny kapie to jedno jest pewne - lepiej już nie będzie. Warto o tym pamiętać i kontorolować stan turbo, bo jak strzeli to pozamiatane. Ostatnio edytowane przez Pulse ; 26-03-2012 o 19:34 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 02-01-2012
Skąd: Gdańsk
Model: vw passat b5fl
Silnik: 1.9 diesel
Rocznik: 2003
Postów: 24
|
![]()
[Q
Nie ma az takiej tragedii mi jak turbo umarlo koszt regeneracji to 1500zl i gwarancja na pol roku . Wymieniaja wszystko tylko obudowa zostaje stara Ostatnio edytowane przez Marek ; 27-03-2012 o 07:38 Powód: Na forum nie cytujemy całych poprzedzających postów |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 08-04-2006
Skąd: Wilda
Model: Mondeo/Titanium
Silnik: 1,5 Ecoboost
Rocznik: 2015
Postów: 1,020
|
![]()
Przepraszam, ale czytaj ze zrozumieniem. Aby turbinę w odpowiednim czasie zregenerować musisz właśnie mieć ją pod kontrolą, przecież to jasne.
Strzelenie turbo = ostateczna awaria turbiny z wkręceniem go na obroty, wyssaniem oleju i zatarciem silnika. Wówczas będzie straszna tragedia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 21-07-2011
Skąd: szczecin
Model: mondeo trend
Silnik: 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 5
|
![]()
Dzięki za info. Wczoraj byłem u jednego mechanika, zajrzał i stwierdził,że do wymiany jakiś oring, który można jedynie kupić tylko w całości z rurą. Jakoś mnie to nie uspokoiło, nie bardzo wiem gdzie tam może być oring.
Nie lubię jak coś mie przecieka w aucie więc podjadę jeszcze może gdzieś. A jak to w końcu jest z tą regeneracją, warto robić czy lepiej kupić używaną turbinę? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 08-04-2006
Skąd: Wilda
Model: Mondeo/Titanium
Silnik: 1,5 Ecoboost
Rocznik: 2015
Postów: 1,020
|
![]()
Zawsze regeneracja własnej turbiny lub kupno już zregenerowanej (pewnie będziesz musiał zostwić swoją w takiej sytuacji) i nigdy kupno używanej bo może być tak samo lub bardziej zużyta niż Twoja własna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,998
|
![]() Cytat:
Niedobrze jest, kiedy odma wywala za dużo oleju, sugeruje to zwiększone zużycie silnika (przedmuchy na pierścieniach) lub uszkodzenie skraplacza oleju odmy. Radziłbym uszczelnić wąż dolotowy do turbiny i uczulić się na jasny dym z wydechu - jeżeli by się pojawił, trzeba sprawdzić turbinę.
__________________
Zgredzik |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::professional
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |