Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-03-2012, 21:58   #1
blet
ford::amateur
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 21-07-2011
Skąd: szczecin
Model: mondeo trend
Silnik: 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 5
Domyślnie cieknąca turbina

Witam
Zmieniając opony, skorzystałem z okazji, że auto było u góry i zajrzałem gdzie tylko to było możliwe.
I ku mojemu zmartwieniu znalazłem śladu oleju na turbinie. Wygląda to jakby był przeciek na ssaniu turbiny, może się mylę (zdjęcie w załączeniu).
Moje pytanie-czy to już koniec turbiny?Auto jest z 2008, przelatane ma 180 tys. Nie kopci, nie bierze oleju. Jak to jest z tymi turbinami, jedni twierdzą, że nie ma sensu regenerować, koszt nowej to pewnie kosmos. proszę o opinię i radę.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg turbina.jpg (80.6 KB, 493 wyświetleń)

blet jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2012, 17:40   #2
mrk26
ford::professional
 
Zarejestrowany: 01-05-2011
Skąd: UK
Model: Mondeo MK5 Titanium X Sport
Silnik: 2.0 TDCi 210 Bhp BiTurbo
Rocznik: 2015
Postów: 1,151
Domyślnie Odp: cieknąca turbina

Straszny ten zaciek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jak nie kopci i nie bierze oleju, a ponad to dalej ma pary to nie ma co brać do bani ja mam troszke ponad 200k nalatane a idzie jak by wczoraj z salonu wyjechał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. najważniejsze to nie szukać dziury w całym.
mrk26 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2012, 18:02   #3
Flawio1979
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-01-2010
Skąd: Chrzanów
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 Di
Rocznik: 2001
Postów: 12
Domyślnie Odp: cieknąca turbina

Witam,
mam podobny problem lub nieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Byłem w sobotę wymienić pasek. Mechanik po otwarciu klapy od razu strierdził, że prawdopodobnie turbina cieknie. Rzeczywiście było troche na rzygane, ale bez przesady. Oleju nie ubywa( od momentu wymiany, a to było ponad rok temu nic nie dolewałem). Auto nie dymi, nie śwista nie gwizda, nie ma spadku mocy. Troche mnie to zaniepokoiło! umowilem sie w przyszłym tygodniu na ogledziny turbiny.
Flawio1979 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2012, 19:32   #4
Pulse
ford::professional
 
Avatar Pulse
 
Zarejestrowany: 08-04-2006
Skąd: Wilda
Model: Mondeo/Titanium
Silnik: 1,5 Ecoboost
Rocznik: 2015
Postów: 1,020
Domyślnie Odp: cieknąca turbina

Pamiętajcie, że jedna kropla oleju zostwi zawilgocony ślad na ok 10 cm2. Także często to co wydaje się poważnym wyciekiem wzięło się z kilku kropli.
Choć jeśli coś z tubiny kapie to jedno jest pewne - lepiej już nie będzie. Warto o tym pamiętać i kontorolować stan turbo, bo jak strzeli to pozamiatane.

Ostatnio edytowane przez Pulse ; 26-03-2012 o 19:34
Pulse jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2012, 20:33   #5
Tomgda
ford::beginner
 
Avatar Tomgda
 
Zarejestrowany: 02-01-2012
Skąd: Gdańsk
Model: vw passat b5fl
Silnik: 1.9 diesel
Rocznik: 2003
Postów: 24
Domyślnie Odp: cieknąca turbina

[Q

Nie ma az takiej tragedii mi jak turbo umarlo koszt regeneracji to 1500zl i gwarancja na pol roku . Wymieniaja wszystko tylko obudowa zostaje stara

Ostatnio edytowane przez Marek ; 27-03-2012 o 07:38 Powód: Na forum nie cytujemy całych poprzedzających postów
Tomgda jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2012, 21:21   #6
Pulse
ford::professional
 
Avatar Pulse
 
Zarejestrowany: 08-04-2006
Skąd: Wilda
Model: Mondeo/Titanium
Silnik: 1,5 Ecoboost
Rocznik: 2015
Postów: 1,020
Domyślnie Odp: cieknąca turbina

Przepraszam, ale czytaj ze zrozumieniem. Aby turbinę w odpowiednim czasie zregenerować musisz właśnie mieć ją pod kontrolą, przecież to jasne.
Strzelenie turbo = ostateczna awaria turbiny z wkręceniem go na obroty, wyssaniem oleju i zatarciem silnika. Wówczas będzie straszna tragedia.
Pulse jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-03-2012, 06:33   #7
blet
ford::amateur
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 21-07-2011
Skąd: szczecin
Model: mondeo trend
Silnik: 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 5
Domyślnie Odp: cieknąca turbina

Dzięki za info. Wczoraj byłem u jednego mechanika, zajrzał i stwierdził,że do wymiany jakiś oring, który można jedynie kupić tylko w całości z rurą. Jakoś mnie to nie uspokoiło, nie bardzo wiem gdzie tam może być oring.
Nie lubię jak coś mie przecieka w aucie więc podjadę jeszcze może gdzieś.
A jak to w końcu jest z tą regeneracją, warto robić czy lepiej kupić używaną turbinę?
blet jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-03-2012, 07:33   #8
Pulse
ford::professional
 
Avatar Pulse
 
Zarejestrowany: 08-04-2006
Skąd: Wilda
Model: Mondeo/Titanium
Silnik: 1,5 Ecoboost
Rocznik: 2015
Postów: 1,020
Domyślnie Odp: cieknąca turbina

Zawsze regeneracja własnej turbiny lub kupno już zregenerowanej (pewnie będziesz musiał zostwić swoją w takiej sytuacji) i nigdy kupno używanej bo może być tak samo lub bardziej zużyta niż Twoja własna.
Pulse jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-03-2012, 08:27   #9
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,998
Domyślnie Odp: cieknąca turbina

Cytat:
Napisał blet Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wygląda to jakby był przeciek na ssaniu turbiny, może się mylę (zdjęcie w załączeniu).
Moje pytanie-czy to już koniec turbiny?
Przeciek na wężu na ssaniu sugeruje, że jest to olej z odmy, a nie z turbiny. Generalnie zawsze dolot od wejścia odmy aż do zaworu ssącego jest zawilgocony olejem i nieszczelność węża powoduje wyraźne zacieki oleju.
Niedobrze jest, kiedy odma wywala za dużo oleju, sugeruje to zwiększone zużycie silnika (przedmuchy na pierścieniach) lub uszkodzenie skraplacza oleju odmy.
Radziłbym uszczelnić wąż dolotowy do turbiny i uczulić się na jasny dym z wydechu - jeżeli by się pojawił, trzeba sprawdzić turbinę.
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-03-2012, 10:17   #10
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: cieknąca turbina

Cytat:
Napisał Pulse Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Strzelenie turbo = ostateczna awaria turbiny z wkręceniem go na obroty, wyssaniem oleju i zatarciem silnika.
To nie jest sytuacja bez wyjścia. Rozbiegany silnik można zdusić.
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:17.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.