![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 24-05-2011
Model: Ford focus
Silnik: 1800 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 10
|
![]()
Witam.
Jakiś rok temu kupiłem Focusa 1.8TDCI kombi. Kiepsko hamował, tak szarpał jakby były krzywe tarcze. Najpierw spróbowaliśmy odpowietrzyć hamulce i na jakiś czas(tydzień) sytuacja się poprawiła, czyli nie szarpał. Później znów zaczął... Ostatnio byłem na przeglądzie i nie chcieli przepuścić, więc kupiłem nowe tarcze, nowe klocki i wymieniłem. Na chwilę znów było dobrze, ale czuję, że sytuacja się powtarza, czyli zaczyna szarpać. Przejechane na tarczach może 500km, więc nie miały prawa się pogiąć. A nowe klocki, to większe ciśnienie płynu hamulcowego, więc się zaczynam zastanawiać, czy to nie może być problem ze szczelnością układu? Spotkał się ktoś z takimi problemami? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,096
|
![]()
czy ubywa Ci plynu hamulcowego w zbiorniczku ? czy pod autem nie zostaja zadne plamy w okolicach koł przewaznie ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 24-05-2008
Model: Focus mkI
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 151
|
![]()
Nowe nie znaczy że nie mogły sie juz pokrzywić, zdaża się. Sprawdź jeszcze cylinderki w zaciskach, uszkodzona powierzchnia ma wpływ na ruch w prowadnicy co moze powodowac najpierw drgania a później doprowdzi do zablokowania klocków.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 24-05-2011
Model: Ford focus
Silnik: 1800 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 10
|
![]()
Nie zostają plamy żadne, nie ubywa płyny ze zbiorniczka.
Jeszcze raz spróbuje odpowietrzyć i przy okazji sprawdzę cylinderki. Może pomoże. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 28-09-2011
Model: FF2FL
Silnik: 1,6BP
Rocznik: 2008
Postów: 53
|
![]()
Przerabiałem temat dwa dni temu. Teori było wiele - tak jak Ty myslałem o zaciskach i płynie, lecz problem ustał po przetoczeniu tarcz przednich i oczywiście wstawieniu nowych klocków na przód. Musisz najpierw ustalic czy przyczyna drgan sa przednie czy tylne tarcze. Ja testowałem w ten sposób, ze hamując puszczałem kierownicę - wtedy było widać jak drgała w prawo i lewo - więc oceniłem że przód do roboty. Nadmieniam że moje tarcze były zmieniane rok temu... więc całkiem nowe a już pogięte Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.))
Powodzenia |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 19-07-2005
Skąd: Bydg.
Model: Focus SEDAN
Silnik: 1,6 Ghia
Rocznik: 2000
Postów: 1,538
|
![]() Cytat:
Pozdrawiam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
![]() Cytat:
-zacina sie plywanie hamulca-to blokuje zacisk i moze krzywic tarcze hamulcową. -sila hamowania nie zalezy od powierzchni ciernej ale od materialow. czyli nie nikt nie pisze ze pomaga toczenie -bo to nic nie pomaga a tylko przyspiesza koniec tarcz. Co to oznacza-problem z tloczkami w hamulcach-dlatego na przegladzie musialy wyjsc roznice w sile hamowania na kolach. masz do zrobienia takie rzeczy: -najpierw wymienic plyn hamulcowy -pozniej kazdy zacisk rozebrac na czesci pierwsze i wyczyszcic.(mozliwe ze bedziesz potrzebowal reperaturki do hamulca. -a pozniej jeszcze raz odpowietrzac hamulec. Ta kolejnosc powinna byc zachowana. Tarcze jesli nowe sie juz skrzywily to sa do wyrzucenia. Uwaga -po zalozeniu nowych tarcz nie wolno mocno hamowac odrazu!!!! mozna uszkodzic kolejne nowe tarcze w taki sposob. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 28-09-2011
Model: FF2FL
Silnik: 1,6BP
Rocznik: 2008
Postów: 53
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
![]()
bo taniej i mniej zachodu kupic jest nowy zamiennik jak toczyc skrzywioną tarcze..ktora jesli juz sie raz skrzywila to istnieje ryzyko ze nadal sie bedzie krzywic ze wzgledu naprezen wewnątrz tarczy ktore juz w niej powstały i beda sie zmieniały wraz ze zmianą temp.
za przetoczenie zaplacisz polowe tego co za nowe kolejne. A co jesli tokarz zle ustawi i nadal tarcza bedzie miala bicie? -to sie czesto zdarza. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 28-09-2011
Model: FF2FL
Silnik: 1,6BP
Rocznik: 2008
Postów: 53
|
![]() Cytat:
- po pierwsze: chyba jednak nie taniej, bo nowe oryginały to 215 zł a toczenie 70 zł; - po drugie proponowanie zamiennika za powiedzmy 120 zł to także wychodzi drożej, a taka tarcza nie daje żadnej gwarancji poprawnego działania poniewaz to w 99% rzepa; - mniej zachodu? no też nie za bardzo, ponieważ i tak i tak tarcze mamy w ręku po demontażu z koła - więc albo toczymy albo zakładamy nową. O naprężeniach i ich zmianach się nie wypowiadam, ale na zdrowy rozum tarcza odkształaca się po nagłej zmianie temperatury - z gorącej na chłodną, więc każde takie doświadczenie powoduje nowe naprężenie i odkształcenie, a nie powtórkę starego. Co do tokarza który źle przetoczył tarcze to śmieszny argument, bo tak stawiając sprawę - to za każdym razem jak się nam coś zepsuje, to powinniśmy kupować nową rzecz, bo starej nam nikt nie naprawi lub popsuje. Zgadzam się natomiast z Kolegą odnośnie usunięcia przyczyn grzania się tarcz - taki zapieczony zacisk może robić bardzo złą robotę, a można to zdiagnozować np kontrolując temperaturę felgi - prawie zawsze jest ciepła po paru kilometrach. pozdrawiam |
|
![]() |
![]() |