![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 19-01-2011
Skąd: Bydgoszcz
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi 131KM
Rocznik: 28.09.2006
Postów: 23
|
![]()
Witam Koleżanki i Koledzy
Mam spory problem z Mondeo MK3 z 2006roku z silnikiem CTDi 130KM To może po kolei: 1) Mondziak posiadał DPF, który sprawił mi wiele problemów. Dzięki pomocy Heko i Derylla trafiłem do chłopaków z TuneForce z Poznania. DPF wycięty kompik przeprogramowany 2)Po jakimś czasie po wycięciu DPF-u zadczeły skakać mi obroty przy niskich temperaturach z samego rana. Deryll podpowiedział o wstawieniu zaślepki do EGR-a ( oczywiście z wywierconymi otworami aby nie wyskakiwał błąd). Pomogło. Jeździłem ponad pół roku bezproblemowo. 3)Tu zaczyna się obecny problem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Byłem w długiej trasie zapalił mi się silniczek i sprężynka - straciłem turbo. Gaszenie samochodu nie pomogło - po 400km zrobiłem przerwę na obiad i odpoczynek 1h wsiadam do wozu i sprężynki nie ma została tylko lampka od silnika - turbo wróciło. Od tamtej pory zawsze rano na zimnym silniku lub po przerwie dłuższe niż 30-40 min w jeżdżeniu zapala się sprężynka i muszę przejechać 500m zgasić auto zapalić i sprężynka zgaszona i turbo jest normalnie (nie pomaga nawet 15-20min praca silnika bez jazdy aby zgasłą sprężynka - muszę się przejechać). Lampka silniczka pali się non stop. Miałem zczytane błędy C1975, P0406, P0405, P0404, P0401, P132B. Po akcji z błędami przeczyściłem EGR, blaszkę która została tam wstawiona, kolektor ssący sprawdziłem rury dolotowe do EGR-u (czy aby nie pęknięte). Niestety błędy wróciły sprężynka jak mi przeszkadzała tak przeszkadza silniczek jak się świecił tak świeci. Ruszałem tą wajchą od geometrii łopatek w turbo - rusza się leciutko, czyli łopatki niezapieczone. Dziś jak wracałem z pracy w korku 4km w 20min pierwszy raz sprężynka zapaliła się podczas "jazdy". Wiem że te błędy P04xx to od EGR-a ten P132B to od turbiny ,ale za nic nie mogę zlokalizować tego C1975 - kody zczytywane przy pomocy Autel (jakieś francuskie cudo)dzięki koledze Fordon Bardzo proszę o pomoc- rady
__________________
Pozdrawiam ![]() Ostatnio edytowane przez Marek ; 31-05-2012 o 07:34 Powód: Dodanie prefiksu |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FCP TUNER
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,812
|
![]()
..z egr to masz jasność, to elektroniczny badziew w tych z dpf, ale nie powinno to powodować nic poza czekiem... sprężynka i błąd wskazują na kolejny elektroniczny badziew, czyli krokowe sterowanie geometria...stawiam na ten nieszczęsny sterowniczek
__________________
WWW.GCS Tuning.pl ![]() https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 19-01-2011
Skąd: Bydgoszcz
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi 131KM
Rocznik: 28.09.2006
Postów: 23
|
![]()
Nie wiem czy istotne ,ale zapomniałem dopisać że jak za szybko podbije bieg i obroty spadają mi do około 1200-1300 to jest straszny muł jakby ktoś mnie za zderzak chwycił i jak obroty wzrosną do około 1500-1600 to pojawia się czarny bąk z tyłu i wracam do normalnej jazdy
__________________
Pozdrawiam ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
![]()
Ja jak drutowałem niedawno (tzn podmieniałem części) swojego egra to wywołałem sprężynkę, tylko błędu elm nie zczytał. A swoją drogą wiem że uszkodzony EGR wywali błąd turbiny. Jak kupiłem auto to była zwalony a błędy były następujące:
P0404 P0406 P0401 P0402 P132B Kupiłem nowy w Bratfordzie to zniknął także błąd od sterownika turbiny |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 19-01-2011
Skąd: Bydgoszcz
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi 131KM
Rocznik: 28.09.2006
Postów: 23
|
![]()
Dowiedziałem się teraz że mechanik nie rozbierał czyszcząc EGR strony zębatek więc zerknę tam jeszcze
__________________
Pozdrawiam ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-04-2008
Skąd: Scyzorykowo
Model: Mdo Mk3 i MK4 HB; Fiesta Mk7
Silnik: 2.0TDCi; 1,4Pb
Rocznik: 2006; 2009
Postów: 1,647
|
![]()
C1975 - błąd sygnału czujnika ABS - występuje usterka polegająca na przerywanym sygnale czujnika.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 19-01-2011
Skąd: Bydgoszcz
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi 131KM
Rocznik: 28.09.2006
Postów: 23
|
![]()
C1975 Serwisowym cudem skasowany i już się nie pojawił. Co do moich wcześniejszych problemów to wymieniłem czujnik położenia wału w EGR ( tą plastikową klapkę z gniazdem na przewody) i problemy z EGR minęły. Dodatkowo przy zimnym silniku (np nocka poniżej 13-15stopni ) zapalała się sprężynka i nie miałem mocy po 400m gasiłem silnik sprężynka gasła i autko chodziło poprawnie. To był kłopot z P132B - wymieniłem sterownik do turbo i na razie jest git ,ale noce ciepłe więc ciężko stwierdzić naprawę całkowitą.
__________________
Pozdrawiam ![]() |
![]() |
![]() |