Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-04-2012, 18:35   #1
Flita
ford::beginner
 
Avatar Flita
 
Zarejestrowany: 19-01-2011
Skąd: Bydgoszcz
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi 131KM
Rocznik: 28.09.2006
Postów: 23
Exclamation Kod błędu C1975 - sprężynka i silniczek

Witam Koleżanki i Koledzy

Mam spory problem z Mondeo MK3 z 2006roku z silnikiem CTDi 130KM

To może po kolei:
1) Mondziak posiadał DPF, który sprawił mi wiele problemów. Dzięki pomocy Heko i Derylla trafiłem do chłopaków z TuneForce z Poznania. DPF wycięty kompik przeprogramowany

2)Po jakimś czasie po wycięciu DPF-u zadczeły skakać mi obroty przy niskich temperaturach z samego rana. Deryll podpowiedział o wstawieniu zaślepki do EGR-a ( oczywiście z wywierconymi otworami aby nie wyskakiwał błąd). Pomogło. Jeździłem ponad pół roku bezproblemowo.

3)Tu zaczyna się obecny problem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Byłem w długiej trasie zapalił mi się silniczek i sprężynka - straciłem turbo. Gaszenie samochodu nie pomogło - po 400km zrobiłem przerwę na obiad i odpoczynek 1h wsiadam do wozu i sprężynki nie ma została tylko lampka od silnika - turbo wróciło. Od tamtej pory zawsze rano na zimnym silniku lub po przerwie dłuższe niż 30-40 min w jeżdżeniu zapala się sprężynka i muszę przejechać 500m zgasić auto zapalić i sprężynka zgaszona i turbo jest normalnie (nie pomaga nawet 15-20min praca silnika bez jazdy aby zgasłą sprężynka - muszę się przejechać). Lampka silniczka pali się non stop. Miałem zczytane błędy C1975, P0406, P0405, P0404, P0401, P132B. Po akcji z błędami przeczyściłem EGR, blaszkę która została tam wstawiona, kolektor ssący sprawdziłem rury dolotowe do EGR-u (czy aby nie pęknięte). Niestety błędy wróciły sprężynka jak mi przeszkadzała tak przeszkadza silniczek jak się świecił tak świeci. Ruszałem tą wajchą od geometrii łopatek w turbo - rusza się leciutko, czyli łopatki niezapieczone.
Dziś jak wracałem z pracy w korku 4km w 20min pierwszy raz sprężynka zapaliła się podczas "jazdy".

Wiem że te błędy P04xx to od EGR-a ten P132B to od turbiny ,ale za nic nie mogę zlokalizować tego C1975 - kody zczytywane przy pomocy Autel (jakieś francuskie cudo)dzięki koledze Fordon

Bardzo proszę o pomoc- rady

__________________
Pozdrawiam

Ostatnio edytowane przez Marek ; 31-05-2012 o 07:34 Powód: Dodanie prefiksu
Flita jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-04-2012, 01:02   #2
heko
FCP TUNER
 
Avatar heko
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,812
Domyślnie Odp: Kod błędu C1975 - sprężynka i silniczek

..z egr to masz jasność, to elektroniczny badziew w tych z dpf, ale nie powinno to powodować nic poza czekiem... sprężynka i błąd wskazują na kolejny elektroniczny badziew, czyli krokowe sterowanie geometria...stawiam na ten nieszczęsny sterowniczek
__________________
WWW.GCS Tuning.pl

https://www.facebook.com/GCSTuning
FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM
Edge 2.0tdci 235KM 500Nm
Stinger 3.3 500KM 750N
https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
heko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-04-2012, 06:01   #3
Flita
ford::beginner
 
Avatar Flita
 
Zarejestrowany: 19-01-2011
Skąd: Bydgoszcz
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi 131KM
Rocznik: 28.09.2006
Postów: 23
Domyślnie Odp: Kod błędu C1975 - sprężynka i silniczek

Nie wiem czy istotne ,ale zapomniałem dopisać że jak za szybko podbije bieg i obroty spadają mi do około 1200-1300 to jest straszny muł jakby ktoś mnie za zderzak chwycił i jak obroty wzrosną do około 1500-1600 to pojawia się czarny bąk z tyłu i wracam do normalnej jazdy
__________________
Pozdrawiam
Flita jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-04-2012, 08:18   #4
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: Kod błędu C1975 - sprężynka i silniczek

Ja jak drutowałem niedawno (tzn podmieniałem części) swojego egra to wywołałem sprężynkę, tylko błędu elm nie zczytał. A swoją drogą wiem że uszkodzony EGR wywali błąd turbiny. Jak kupiłem auto to była zwalony a błędy były następujące:
P0404
P0406
P0401
P0402
P132B

Kupiłem nowy w Bratfordzie to zniknął także błąd od sterownika turbiny
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-04-2012, 09:04   #5
Flita
ford::beginner
 
Avatar Flita
 
Zarejestrowany: 19-01-2011
Skąd: Bydgoszcz
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi 131KM
Rocznik: 28.09.2006
Postów: 23
Domyślnie Odp: Kod błędu C1975 - sprężynka i silniczek

Dowiedziałem się teraz że mechanik nie rozbierał czyszcząc EGR strony zębatek więc zerknę tam jeszcze
__________________
Pozdrawiam
Flita jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-07-2012, 23:21   #6
benio
ford::professional
 
Avatar benio
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-04-2008
Skąd: Scyzorykowo
Model: Mdo Mk3 i MK4 HB; Fiesta Mk7
Silnik: 2.0TDCi; 1,4Pb
Rocznik: 2006; 2009
Postów: 1,647
Domyślnie Odp: Kod błędu C1975 - sprężynka i silniczek

C1975 - błąd sygnału czujnika ABS - występuje usterka polegająca na przerywanym sygnale czujnika.
benio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-07-2012, 06:08   #7
Flita
ford::beginner
 
Avatar Flita
 
Zarejestrowany: 19-01-2011
Skąd: Bydgoszcz
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi 131KM
Rocznik: 28.09.2006
Postów: 23
Domyślnie Odp: Kod błędu C1975 - sprężynka i silniczek

C1975 Serwisowym cudem skasowany i już się nie pojawił. Co do moich wcześniejszych problemów to wymieniłem czujnik położenia wału w EGR ( tą plastikową klapkę z gniazdem na przewody) i problemy z EGR minęły. Dodatkowo przy zimnym silniku (np nocka poniżej 13-15stopni ) zapalała się sprężynka i nie miałem mocy po 400m gasiłem silnik sprężynka gasła i autko chodziło poprawnie. To był kłopot z P132B - wymieniłem sterownik do turbo i na razie jest git ,ale noce ciepłe więc ciężko stwierdzić naprawę całkowitą.
__________________
Pozdrawiam
Flita jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.