![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 04-04-2012
Skąd: Bydgoszcz
Model: Fusion
Silnik: 1.4 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 8
|
![]()
Witam.
W niedzielę zakupiłem Forda Fusiona. Autko z 2002 roku, 1.4 TDCi, wszystko działa jak należy. Do tej pory miałem okazję jeździć Berlingo 1.6 HDi i po przesiadce w FF odczuwam, iż jak na ten silnik, ma on za małe "odejście". Czytając forum, dowiedziałem się, iż ma on potencjometr pedału gazu, zamiast linki. Prowadząc dalej obiekcje, jestem ciekaw, czy owy potencjometr "ogranicza" poprzez moduł/komputer dawkę paliwa laną do cylindrów. Autko pali normalnie, obroty nie skaczą, wszystko chodzi równo i bez zbędnych hałasów. Będę wdzięczny, jeśli ktoś przybliży mi działanie mi w/w potencjometru, bo jest to dla mnie nie lada zagwozdka. Z góry dziękuję i pozdrawiam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez Marek ; 31-05-2012 o 07:33 Powód: Dodanie prefiksu |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Imię: Jurek
Zarejestrowany: 01-10-2010
Skąd: 511402
Model: Fusion
Silnik: 1.4 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 30
|
![]()
Niestety ten typ tak ma, jest słaby.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 18-10-2009
Skąd: wielkopolska
Model: Ford Fiesta
Silnik: 1,4 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 86
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 04-04-2012
Skąd: Bydgoszcz
Model: Fusion
Silnik: 1.4 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 8
|
![]()
Na autostradzie nie miałem okazji jeszcze go wypróbować Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Na pierwszym i trzecim biegu odchodzi poprawnie, natomiast drugi bieg ma "dziurę mocy".
Czy ma ktoś jakieś dane, strony internetowe, fora, które mają jakieś informacje na temat tego potencjometru? Przeszukałem google i na nic niestety nie wpadłem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 27-04-2006
Skąd: śląskie
Postów: 361
|
![]() Cytat:
Parę lat temu na forum ktoś chipował' fusiona z dobrym skutkiem, musisz sam poszukać.
__________________
benzyna po 1.5zl ! miałem taki sen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 16-07-2011
Skąd: Gdańsk
Model: Fusion
Silnik: 1.4 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 55
|
![]()
Ja całkowicie subiektywnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W dobie takich cen ropy Fusion jest idealny taki jaki jest Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jeśli ktoś chce mocniejszy samochód powinien o tym pomysleć wcześniej, np o Fusionie 1.6 tdci, bo po co wyciskać więcej z małego silnika jak można kupić samochód z większym. Osobiście prowadziłem różne mocniejsze auta, Mazda 3 2008r 1.6 mzcd 109km, Audi A4 B5 1.9tdi 116km, jednak prowadzenie Fusiona, nie tak dobre jak Mazdy ale lepsze niż Audi w którym czułem się jakbym siedział na podłodze, pozycja za kierownicą, bezawaryjnośc, brak rdzy po 9 latach i to spalanie oscylujące około 4l/100 w moim samochodzie są argumentami które przynajmniej dla mnie wystarczająco rekompensują dużo słabsze odejście Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Po przesiadce z ciężkiego Escorta Turniera 1.3 benzyna 60km Fusion był dla mnie wręcz bardzo zrywny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Także wszystko zależy od punktu widzenia. Fusiona trzeba akceptować i kochać takiego jakim jest, to auto do spokojniejszej jazdy choć potrafi 170km/h pojechać - potwierdzam, trochę nie widzę sensu w chipowaniu itd Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
20.04.2009 - obecnie: Ford Fusion, 2003, 1.4 TDCI 68PS, 151 000 km (05.2025) 5.10.2013 - obecnie: Audi A4 B5FL Avant, 1999, 1.9 TDI 110PS, 425 000 km (05.2025) 30.07.2021 - obecnie: Volvo V70 P3, 2009, 2.4D 175PS, 360 000 km (05.2025) Ostatnio edytowane przez Undisclosed ; 05-04-2012 o 20:06 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::average
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 24-01-2011
Skąd: okolice Płońska (woj. mazowieckie)
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 54
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 04-04-2012
Skąd: Bydgoszcz
Model: Fusion
Silnik: 1.4 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 8
|
![]()
Czytałem na różnych forach i chip'ach i nie warto kupować boxa, tylko udać się do jakieś mechanika, który się na tym zna i zrobić "wirusa".
Jeszcze jedno pytanie. Czy FF 14. TDCi powinno chodzić troszkę głośniej niż np. 1.9 TDi w passatach i 2.0 HDi w Berlingo ? Mam takie odczucie, że pracuje ciut za głośno. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
|
![]()
najpierw pojedź na hamownie i sprawdź ile tej mocy ma. Bo nie wiadomo czy "czipować" czy naprawiać
|
![]() |
![]() |