Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 06-04-2012, 19:24   #1
sarumka
ford::average
 
Avatar sarumka
 
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Inowrocław
Model: S-MAX
Silnik: 2.2 175 KM
Rocznik: 2010
Postów: 141
Domyślnie gaśnie przy wysprzęglaniu

Witam. Szukałem w postach, ale większość dotyczy pb+lpg. Mój diesel jak się rozgrzeje to w czasie jazdy w momencie wciśnięcia sprzęgła by zmienić bieg np. przed zakrętem obroty spadają na ok400-500 / wskazówka leci w dół jak przy wyłączaniu autka/ i auto gaśnie. Czasem zdążę dodać gazu i nie gaśnie. Jest to problem zwłaszcza na zakrętach bo wspomaganie nie działa. Przy odpalaniu gorącego silnika nie wchodzi od razu na obroty tylko ma ok 300 i jak wcisnę gaz to się wszystko stabilizuje i obroty na biegu jałowym są ok. 900. Rano kiedy zimny odpala super na pyknięcie. Normalne wciskanie sprzęgła przy jeździe i zmianie biegów nie ma problemów ,ponieważ nie zdąży spaść poniżej 500 obrotów. Kiedy uda się ,że nie zgasł i wrzucę na luz to obroty są normalne. Dodam, że normalnie przyspiesza itp, tylko gaśnie jak rozgrzany. Zmieniałem komplet rozrządu teraz, jakiś związek? Czy może jakiś czujnik temperatury? Gdzieś wyczytałem ,że to może czujnik położenia wałka rozrządu. Pomoże ktoś?

__________________
Artur

Ostatnio edytowane przez sarumka ; 23-04-2012 o 19:23 Powód: brak podpowiedzi
sarumka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-04-2012, 19:25   #2
sarumka
ford::average
 
Avatar sarumka
 
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Inowrocław
Model: S-MAX
Silnik: 2.2 175 KM
Rocznik: 2010
Postów: 141
Smile Odp: gaśnie przy wysprzęglaniu

Nikt nie pomoże?
__________________
Artur
sarumka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-04-2012, 20:15   #3
bongo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
Domyślnie Odp: gaśnie przy wysprzęglaniu

Może silniczek od podnoszenia obrotów zimnego silnika szwankuje + źle wyregulowane obroty pompy wtryskowej...
Chyba obroty nie mogą same spaść poniżej ustawionych śrubami regulacyjnymi na pompie. Ale ja tylko strzelam. Myślę, że powinien się wypowiedzieć ktoś kto zna ten temat.
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem...
bongo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-04-2012, 21:45   #4
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: gaśnie przy wysprzęglaniu

Cytat:
Napisał sarumka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Gdzieś wyczytałem ,że to może czujnik położenia wałka rozrządu.
W tych silnikach niczego takiego nie ma.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-04-2012, 11:14   #5
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: gaśnie przy wysprzęglaniu

jesli dobrze pamietam to przy [pompie jest dzwignia odpowiedzialna za szybkosc spadania obrotow i hamowania silnikiem. dotego w mondku u ciebie byla takze linka od podnoszenia obrotow od biegu wstecznego i cofania. pokompbinuj z ta dzwigienką i napewno cos ustawisz.
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-04-2012, 13:21   #6
bongo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
Domyślnie Odp: gaśnie przy wysprzęglaniu

O!!! mjprzem dobrze kmini Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Możliwe, że wystarczy pokręcić lekko na pompie śrubą "minimalnej dawki paliwa". Dzwignia (palec) przyspieszenia (gazu) opiera się o tę śrubę gdy nie naciskamy na pedał gazu.
Śruba o której mowa odpowiada za minimalną dawkę paliwa i odpowiedni czas "schodzenia" z obrotów. Jeśli jest zbyt mocno dokręcona to podczas zmiany biegu (czyli, gdy puścimy gaz) obroty zbyt szybko spadna i "przegapią" swoją odpowiednią wartość (ok. 850 obr/min) i silnik się udławi.
Gdy jest zbyt mocno wykręcona to jest na odwrót - podczas zmiany biegów obroty się jakby zawieszają i bardzo pomału opadają do odpowiedniej wartości.
Gdzieś na forum jest fotorelacja z regulacji pompy wtryskowej. Sprawa jest prosta jak parasol gdy się przeczyta tę fotorelację Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem...
bongo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-04-2012, 21:05   #7
sarumka
ford::average
 
Avatar sarumka
 
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Inowrocław
Model: S-MAX
Silnik: 2.2 175 KM
Rocznik: 2010
Postów: 141
Domyślnie Odp: gaśnie przy wysprzęglaniu

Cytat:
Napisał ministerq Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W tych silnikach niczego takiego nie ma.
ok, dzięki kolego, super czym mniej klamotów tym lepiej, nie ma się co psuć.
Będę próbował wyregulować pompę wtryskową w wolny weekend i cały tydzień, znalazłem opis / [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] . U mnie teraz obroty na luzie są ok 700 więc mam nadzieję,że regulacja rozwiąże problem. Udanej majówki, pozdrawiam
__________________
Artur

Ostatnio edytowane przez sarumka ; 27-04-2012 o 21:08
sarumka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-05-2012, 16:56   #8
sarumka
ford::average
 
Avatar sarumka
 
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Inowrocław
Model: S-MAX
Silnik: 2.2 175 KM
Rocznik: 2010
Postów: 141
Domyślnie Odp: gaśnie przy wysprzęglaniu

Regulacja pompy pomogła na wysprzęglanie, zmianę biegów. Obroty ładnie opadają do ok 950. Jeszcze jest problem z odpalaniem, mały, gdy jest rozgrzany to muszę dodać gazu przy odpalaniu by obroty wskoczyły od razu ponad 1000. Kiedy odpalam bez gazu nagrzany silnik to gaśnie. Może jeszcze coś nie wyregulowałem ,problem z ustawieniem zapłonu? Pozdrawiam
__________________
Artur
sarumka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-05-2012, 15:35   #9
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: gaśnie przy wysprzęglaniu

mozliwe ze cos zle wyregulowales.
Istnieje taka mozliwosc bo pompa jesli sie nie myle i tez jesli dobrze pamietam ma linke od termostatu. jesli zle wyregulowales dzwignie to mozliwe ze wlasnie jak jest zimny to sobie podnosi obroty a jak jest cieply to obroty spadaja bardzo nisko. tylko ze to i tak troszke dziwne do twojego przypadku...bo w koncu 950rpm to nie sa male obroty a raczej podniesione.
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-05-2012, 14:03   #10
bongo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
Domyślnie Odp: gaśnie przy wysprzęglaniu

950obr./min to za dużo. Tyle to można sobie ustawić, gdy komuś nie działa korektor przyspieszonych obrotów zimnego silnika (taki kompromis pomiędzy obrotami normalnymi, a przyspieszonymi). Ale i tak jest to moim zdaniem bezsensowne (sam tak miałem i szału nie było).
Mądre ksiażki radzą, aby ustawić obroty rozgrzanego silnika (bez wspomagaczy, czyli z wypiętym korektorem obrotów zimnego silnika) na 850obr./nim.
PS. Z własnego doświadczenia wiem, że ważna jest jakość paliwa, bo jak się tankuje kiepskie paliwko to można non-stop bawić się w regulację pompy i dalej nie mieć wszystkiego w porzadku.
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem...
bongo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.