![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 20-04-2012
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 4
|
![]()
Witam,
Mam Focusa Kombi 1.6 TDCi rocznik 2006 przejechane ponad 180 tys km. Z grubszych rzeczy to miał regenrowaną turbinę przy około 150 tys oraz niedawno wymieniony czujnik paliwa listy wtryskowej. Sprawa o którą pytam dzieje się od ponad pół roku. Przy rozpędzeniu się powyżej 140 km/h czyli obrotach około 2800 rpm na płaskim odcinku i 130 km/h pod górę, potem po "odpuszeczeniu" gazu i ponownym jego naciśnięciu następuje falowanie silnika tzn. trzymam pedał gazy w jednym położeniu auto dostaje jakby czkawki. Wygląda to tak jakby silnik dostawał paliwo na sekundę, a w następnej następowało odcięcie, po chwili gaz, po kolejnej odcięcie- cały czas trzymam pedał w jednym położeniu. Objawy są mniej odczuwalne (ale nie giną) przy obrotach 1500-2000rpm. Objaw ginie jak się zatrzymam i wyłącze silnik oraz ruszę na nowo. Dodatkowo dziwi mnie to że mimo niskich temperatur oraz braku postoju w korku pracuje wentylator chłodnicy. Zauważyłem że wentylator lubi się też tak zachować przy krótkiej jeździe po mieście i temperaturach do 10 stopni. Nie wiem czy ma to związek z dławieniem, ale zawsze występuje przy "czkawce". Proszę o podzielenie się Waszymi doświadczeniami oraz informację o sprawdzonym fachowu z okolic Katowic i Tychów. Dziękuje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 05-04-2011
Skąd: Chorzów
Model: Focus II
Silnik: TDCI (Heko & MG Motorsport)
Rocznik: -----
Postów: 123
|
![]()
Pytanie czy masz wtedy włączoną klimę?
Bo jest szansa, że masz zapchaną chłodnicę klimatyzacji wtedy auto traci sporo na mocy. No ale warto zawsze zacząć od filtra paliwa na przykład. Sprawdzony fachowiec: 41-200 Sosnowiec ul. Radocha 2 inż. Łukasz Tomczyk tel.600-052-679 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 20-04-2012
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 4
|
![]()
Klimy nie miałem wtedy włączonej- zwłaszcza że działo się to przy temperaturach do 10 stopni C.
Filtr paliwa też był wymieniany przy ostatnim przeglądzie. Dzięki za namiary |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
![]()
brakuje paliwa na wtryski..sprawdzic po podlaczeniu do kompa i jezdzie testowej a jak sie to potwierdzi to skupic sie na pompie CR- ale najpierw filtrze paliwa, a na koncu na wtryskiwaczach.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 20-04-2012
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 4
|
![]()
Temat się rozwiązał.
Swego czasu miałem skracane gumowe kolanko od intercoolera. Ostatnio znów pękło pod wpływem pracy pokrywy silnika- proces niszczenia trwał niepostrzeżenie od jakiegoś czasu. Nowy, kompletny przewód intercoolera do 1.6 kosztuje około 500pln, ale dzięki życzliwości i pomocy Pana ze sklepu z częściami do Fordów w Katowicach na Paderewskiego udało się sprawdzić inne kolanka i pasuje od 1.8 i kosztuje nie całą stówę. Od kilku dni testuje i nie ma czkawki. W każdym bądź razie jak przetrze się Wam rura gumowa do 1.6 to spokojnie kupujcie tą do 1.8. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
![]()
a nie slyszales gwizdania?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 20-04-2012
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 4
|
![]()
Gwizdanie słyszalne było dopiero jak próbowałem "regenerować" przewód taśmami izolacyjnymi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
Namacalnie czuć było spadek mocy (turbo stopniowo słabło) i jak już fizycznie było widać pęknięte kolanko to nie gwizdało. Wewnętrzna membrana jeszcze trzymała, ale z zewnątrz guma była już uszkodzona i może dlatego nie było świstu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Imię: piotr
Zarejestrowany: 08-06-2011
Skąd: Tarnów
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 27
|
![]()
Co do wentylatora to gdy jest nastawiony nawiew na szybę zawsze uruchamia się klimatyzacja z automatu aby pomóc w szybszym odparowaniu szyby .....jeśli przełączysz na inną funkcje nawiewu nie usłyszysz wiatraka po wyłączeniu silnika
|
![]() |
![]() |