Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-04-2012, 14:34   #1
Kamikaze75
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 20-04-2012
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 4
Domyślnie Dławienie silnika powyżej 140 km/h

Witam,
Mam Focusa Kombi 1.6 TDCi rocznik 2006 przejechane ponad 180 tys km. Z grubszych rzeczy to miał regenrowaną turbinę przy około 150 tys oraz niedawno wymieniony czujnik paliwa listy wtryskowej. Sprawa o którą pytam dzieje się od ponad pół roku.
Przy rozpędzeniu się powyżej 140 km/h czyli obrotach około 2800 rpm na płaskim odcinku i 130 km/h pod górę, potem po "odpuszeczeniu" gazu i ponownym jego naciśnięciu następuje falowanie silnika tzn. trzymam pedał gazy w jednym położeniu auto dostaje jakby czkawki. Wygląda to tak jakby silnik dostawał paliwo na sekundę, a w następnej następowało odcięcie, po chwili gaz, po kolejnej odcięcie- cały czas trzymam pedał w jednym położeniu. Objawy są mniej odczuwalne (ale nie giną) przy obrotach 1500-2000rpm. Objaw ginie jak się zatrzymam i wyłącze silnik oraz ruszę na nowo. Dodatkowo dziwi mnie to że mimo niskich temperatur oraz braku postoju w korku pracuje wentylator chłodnicy. Zauważyłem że wentylator lubi się też tak zachować przy krótkiej jeździe po mieście i temperaturach do 10 stopni. Nie wiem czy ma to związek z dławieniem, ale zawsze występuje przy "czkawce".
Proszę o podzielenie się Waszymi doświadczeniami oraz informację o sprawdzonym fachowu z okolic Katowic i Tychów. Dziękuje.

Kamikaze75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-04-2012, 10:36   #2
xander!
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-04-2011
Skąd: Chorzów
Model: Focus II
Silnik: TDCI (Heko & MG Motorsport)
Rocznik: -----
Postów: 123
Domyślnie Odp: Dławienie silnika powyżej 140 km/h

Pytanie czy masz wtedy włączoną klimę?

Bo jest szansa, że masz zapchaną chłodnicę klimatyzacji wtedy auto traci sporo na mocy.

No ale warto zawsze zacząć od filtra paliwa na przykład.

Sprawdzony fachowiec:

41-200 Sosnowiec
ul. Radocha 2
inż. Łukasz Tomczyk
tel.600-052-679
xander! jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-04-2012, 12:36   #3
Kamikaze75
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 20-04-2012
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 4
Domyślnie Odp: Dławienie silnika powyżej 140 km/h

Klimy nie miałem wtedy włączonej- zwłaszcza że działo się to przy temperaturach do 10 stopni C.
Filtr paliwa też był wymieniany przy ostatnim przeglądzie.
Dzięki za namiary
Kamikaze75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-04-2012, 11:10   #4
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Dławienie silnika powyżej 140 km/h

brakuje paliwa na wtryski..sprawdzic po podlaczeniu do kompa i jezdzie testowej a jak sie to potwierdzi to skupic sie na pompie CR- ale najpierw filtrze paliwa, a na koncu na wtryskiwaczach.
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-06-2012, 16:20   #5
Kamikaze75
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 20-04-2012
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 4
Domyślnie Odp: Dławienie silnika powyżej 140 km/h

Temat się rozwiązał.
Swego czasu miałem skracane gumowe kolanko od intercoolera. Ostatnio znów pękło pod wpływem pracy pokrywy silnika- proces niszczenia trwał niepostrzeżenie od jakiegoś czasu. Nowy, kompletny przewód intercoolera do 1.6 kosztuje około 500pln, ale dzięki życzliwości i pomocy Pana ze sklepu z częściami do Fordów w Katowicach na Paderewskiego udało się sprawdzić inne kolanka i pasuje od 1.8 i kosztuje nie całą stówę.
Od kilku dni testuje i nie ma czkawki.
W każdym bądź razie jak przetrze się Wam rura gumowa do 1.6 to spokojnie kupujcie tą do 1.8.
Kamikaze75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-06-2012, 08:25   #6
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Dławienie silnika powyżej 140 km/h

a nie slyszales gwizdania?
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-06-2012, 10:25   #7
Kamikaze75
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 20-04-2012
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 4
Domyślnie Odp: Dławienie silnika powyżej 140 km/h

Gwizdanie słyszalne było dopiero jak próbowałem "regenerować" przewód taśmami izolacyjnymi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
Namacalnie czuć było spadek mocy (turbo stopniowo słabło) i jak już fizycznie było widać pęknięte kolanko to nie gwizdało. Wewnętrzna membrana jeszcze trzymała, ale z zewnątrz guma była już uszkodzona i może dlatego nie było świstu.
Kamikaze75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-07-2012, 19:31   #8
pio1664
ford::beginner
 
Imię: piotr
Zarejestrowany: 08-06-2011
Skąd: Tarnów
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 27
Talking Odp: Dławienie silnika powyżej 140 km/h

Co do wentylatora to gdy jest nastawiony nawiew na szybę zawsze uruchamia się klimatyzacja z automatu aby pomóc w szybszym odparowaniu szyby .....jeśli przełączysz na inną funkcje nawiewu nie usłyszysz wiatraka po wyłączeniu silnika
pio1664 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.