|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
18-08-2006, 22:50 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-11-2005
Skąd: Lublin
Postów: 132
|
Tłumik końcowy
Witam,
Po której stronie powinien być zamontowany tłumik końcowy w moim mundku (mondeo 2.0L kombi) ? U mnie jest po lewej patrząc od tyłu. W instrukcji do mondeo jest fotka i na niej widać że do silników 2.0L powinien być po lewej stronie. Cały układ wydechowy jest podwieszony na 4 gumkach małych i jednej dużej z tyłu i za cholere nie mogę nic wykombinować, by rura która dochodzi do tłumika końcowego nie waliła mi w tylną belkę! Pomocy!
__________________
"Dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat i głupota ludzka. Ale co do tego pierwszego nie mam pewnośći." Albert Einstein |
19-08-2006, 17:15 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-05-2005
Skąd: lubelszczyzna
Model: Galaxy
Silnik: 2.3 + LPG
Rocznik: 1999
Postów: 170
|
Witaj Procek! U mnie w MkI fabrycznie są dwa równoległe tylne tłumiki, przy czym końcowy jest ten z prawej strony auta/ patrząc od tyłu/. Podejrzewam że u Ciebie ze względów ekonomicznych pominięto jeden tłumik- dlatego spalinki lecą po lewej. Pytanie tylko czy aby dobrze dobrano tłumik/ co może być przyczyną Twoich problemów/ i czy aby nie trzeba dorabiać jego mocowań? Pozdrawiam.
__________________
...bo nie każda morda pasuje do FORDA ! |
21-08-2006, 23:32 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-11-2005
Skąd: Lublin
Postów: 132
|
Dzieki za odpowiedź, ustawiłem sie z gostkiem, który przyspawa mi dodatkowy zaczep - to stukanie jest conajmniej powalające! :/
Pozdro
__________________
"Dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat i głupota ludzka. Ale co do tego pierwszego nie mam pewnośći." Albert Einstein |
22-08-2006, 07:37 | #4 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 31-08-2004
Skąd: Okolice Wawy
Postów: 743
|
Cytat:
__________________
MondeoII 1.8 Kombii; XII.1999; LPG OMVL by REG |
|
22-08-2006, 12:02 | #5 |
ford::professional
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4 Titanium X Combi,
Silnik: 2,0 tdci 143ps
Rocznik: 2010
Postów: 1,529
|
procek cos masz przekabinowane,ja tez mam dwa tylne wydech, 2,5lV6 tez ma dwa,wiec wychodiz na to ze ktos cos u ciebie niezle namotał.
ten drugi tylny tłumik nie jest po to zeby ładnie było tylko dla tego ze ktos to kiedys zaprojektował,policzył ze tak bedzie najlepsza cyrkulacja spalin i opatentował to.a takieprzeróbki jak ktos tam kiedys u ciebie zrobił sa lekko niebezpieczne! a mzoe cały układ masz np od 1,6 lub 1,8 l? tyle ze tamte miały mniejsza srednice rur i jesli to np. zasosowano w twoim autku to nie dosc ze osiagi beda gorsze to jescze silnik-gł zawory wydechowe- po dupie dostaje bo spaliny za wolno i mnijszych ilosciach odchodza
__________________
było mk1, mk3 teraz mk4- wszystko combi |
22-08-2006, 21:48 | #6 | |
ford::average
Zarejestrowany: 14-11-2005
Skąd: Lublin
Postów: 132
|
Cytat:
__________________
"Dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat i głupota ludzka. Ale co do tego pierwszego nie mam pewnośći." Albert Einstein |
|
23-08-2006, 07:01 | #7 |
ford::professional
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4 Titanium X Combi,
Silnik: 2,0 tdci 143ps
Rocznik: 2010
Postów: 1,529
|
ok,dzis po pracy ,wieczorem zejde do piwnicy bo tam mam dwa stare tłumiki które ostatnio wymieniałem i zmierze jaka tam jest rura.
z tego co pamietam to chyba 52mm tylko nie wiem czy to był wymiar zewnętrzny czy wewnetrzny.wieczorem napisze. pozdrowionka
__________________
było mk1, mk3 teraz mk4- wszystko combi |