![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Artur
Zarejestrowany: 19-06-2012
Skąd: Mielec
Model: focus
Silnik: 2.0 benzyna
Rocznik: 2017
Postów: 10
|
![]()
Witam mógłby mi ktoś pomóc? Byłem dzisiaj sprawdzić ładowanie akumulatora i wyszło ze ładuję ponad 12v bez świateł. Mam takie pytanie czy to wina alternatora czy może akumulatora bo jest dosyć stary i ma mała pojemność 44ah.?
Mowa o foce 1.8 benzyna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Postów: n/a
|
![]()
Napewno skończyły się szczotki alternatora.Trzeba wymienić na nowe.
|
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::expert
![]() Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,635
|
![]() Cytat:
Napisz jakie jest ładowanie. Akumulator nie ma nic do rzeczy. Możesz go odłączyć i sprawdzić bez akumulatora. Możesz sprawdzić ładowanie na alternatorze , to jest najbardziej miarodajne. Pozdrawiam Wojtek
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody. Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie ! Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim. ![]() KU PRZESTRODZE ! http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 01-09-2008
Skąd: małopolska
Model: Focus [Mk2] FL
Silnik: 1.8 TDCI 138KM & 360Nm V-Tech
Rocznik: 2008
Postów: 308
|
![]()
Jeżeli ponad 12V nie jest ponad 14V to nie masz ładowania Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Prawidłowe ładowanie to mniej więcej 13,8-14,4V (w zależności od źródła) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::expert
![]() Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
|
![]()
Równie dobrze może to być padnięty mostek prostowniczy lub regulator napięcia albo za duże obciążenie chwilowe, co może powodować odłączenie ładowania.
Ford ma jakiś dziwny system Smart Charge się chyba nazywa, który "inteligentnie" zawiaduje ładowaniem aku.
__________________
Jak mogę, to pomogę Kontakt: wrzoch(at)gmail.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Imię: Artur
Zarejestrowany: 19-06-2012
Skąd: Mielec
Model: focus
Silnik: 2.0 benzyna
Rocznik: 2017
Postów: 10
|
![]()
Ładowanie dokładnie rzędu 12,24V. Byłem z tym u elektryka i zauważył, że alternator wyje i śmierdzi. Powiedział mi, że uzwojenie wygląda tak jakby było przepalone. I powiedział, że jego zdaniem jest jakieś zwarcie miedzy zwojami.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Postów: n/a
|
![]()
To tylko pozostało ci kupić drugi alternator, używany lub nowy.
Tego nie opłaca się naprawiać. |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Imię: Artur
Zarejestrowany: 19-06-2012
Skąd: Mielec
Model: focus
Silnik: 2.0 benzyna
Rocznik: 2017
Postów: 10
|
![]()
też mi to samo powiedział elektryk, dlatego wolałem nie ryzykować i zamówiłem sobie nowy alternator cena około 400zł
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Imię: Artur
Zarejestrowany: 19-06-2012
Skąd: Mielec
Model: focus
Silnik: 2.0 benzyna
Rocznik: 2017
Postów: 10
|
![]()
tak jak mówiłem zamówiłem nowy alternator zapłaciłem 430zł (zamiennik) i teraz po włączeniu wszystkiego(świateł drogowych i do jazdy dziennej, klimatyzacji, radia, swiatel awaryjnych) ładowanie rzędu 14.00V a po wyłączeniu 14.20V
Daje stary alternator do regeneracji jak sie dowiem co się z nim działo to napisze o tym w tym temacie, żeby inni mogli kiedyś z tego skorzystać. |
![]() |
![]() |