![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 05-05-2010
Skąd: pomorskie
Model: C-MAX
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 10
|
![]()
witam
Proszę o poradę . co mam robić bo sam nie wiem. Sprawa wygląda następująco. Ford focus C-max 1.6 TDCI 109KM. z 2004r. Przebieg 193000. Słychać klekot w okolicach wtryskiwacz-rozrząd. samochód pali ładnie ,silnik pracuje bez zarzutu, nie trzęsie , nie drga , przyspiesza bez problemu , nie kopci (dymu nie widziałem) W poniedziałek jadąc do pracy usłyszałem ten klekot .kontakt z jednym mechanikiem , który stwierdza po oględzinach ,że to wtrysk. Pojechałem do następnego a ten twierdzi ,że to łańcuch napędzający wałki rozrządu, ewentualnie napinacz.Samochód stał u niego od 17.00 w poniedziałek do dnia następnego .Po ponownym uruchomieniu (rano - 09.00) dnia następnego ten klekot ustąpił całkowicie. .Gdy udałem się do mechanika ponownie tego samego dnia po pracy około 17.00 silnik pracował bez zarzutu , więc mechanik stwierdził, abym go trochę przegonił , co zrobiłem . przejechałem jakieś 15 km , przyspieszając ostro prędkość do 140 Km /h samochód pracował bez zarzutów( zero drgań ,trzęsienia itp). Po powrocie i niewyłączaniu silnika klekot powrócił , w pierwszej fazie klekot był słaby i rósł po 2-3 min był już bardzo wyraźny,. Mechanik twierdzi stanowczo ,że to łańcuch wałka rozrządu. I tu mała ciekawostka , a mianowicie - ten sam mech robił mi wtryski ( dwa wymienił na używki a dwa zostały stare i oczywiście wymienił uszczelnienia . Po przejechaniu od tamtego czasu jakieś 20 tys ( 3 m-ce temu) wtrysk jeden ten bliżej rozrządu syczał i syczy nadal. Co mam robić .Mechanik broni się ,że to nie wtryski - czy on coś ......?. Czy też ma rację . Pomocy . |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Imię: Fred
Zarejestrowany: 11-06-2012
Skąd: Poznań
Model: Ford Focus, S-Max
Silnik: 1.6 TDCi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005,2011
Postów: 97
|
![]()
temat poruszany wielokrotnie, prawdopodobnie pada napinacz wałków rozrządu. Zmieniałeś może olej niedawno??
Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 04-09-2012 o 22:58 Powód: nie cytuj całego postu poprzednika |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 05-05-2010
Skąd: pomorskie
Model: C-MAX
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 10
|
![]()
olej zmieniony 5000 km temu -motorcraft
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Imię: Fred
Zarejestrowany: 11-06-2012
Skąd: Poznań
Model: Ford Focus, S-Max
Silnik: 1.6 TDCi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005,2011
Postów: 97
|
![]()
nie wiem czy ma to jakies znaczenie ale ja od czasu zmiany oleju w serwisie Forda na Castrola 5W30 Magnatec Profesional A5 po przejechaniu 1000 km tez na ciepłym silniku czasami mam takie objawy i wydaje mi sie ze to przez olej bo silnik tez inaczej chodzi, jest głośniejszy. Wczesniej zalany był olejem 5W40 Havoline i nic takiego mi sie nie działo. Ale to moje przypuszczenia. Teraz zmieniam na Royal Purple 5W30 HPS wiec zobacze co bedzie sie działo. Mam nadzieje ze kultura pracy bedzzie zauważalna.
Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 04-09-2012 o 22:58 Powód: nie cytuj całego postu poprzednika |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 05-05-2010
Skąd: pomorskie
Model: C-MAX
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 10
|
![]()
dzięki za informacje
jeśli chodzi o olej to raczej dla mojego auta chyba to nie ma znaczenia ,bo jeżdżę na motorcrafcie od 2 lat wymieniam co 15-20 tys , a rocznie robię około 50 000.Więc chyba to nie to, ale jeszcze raz dzięki |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::advanced
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 15-07-2010
Model: Fiesta
Silnik: Tdci
Rocznik: 2011
Postów: 293
|
![]()
jezeli syczy wtryskiwacz i słychać sapanie, możliwe ze zrobiła się dziura pod uszczelka wtryskiwacza i należny wyfrezować gniazdo wtryskiwacza a następnie wymienić uszczelkę. do testu polał bym ciepła woda okolice wtrysku i zobaczył czy nie pluje woda. Jeżeli tak to moje przypuszczenia sie zgadzają.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 05-05-2010
Skąd: pomorskie
Model: C-MAX
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 10
|
![]() Cytat:
A z drugiej strony nie zrezygnuję z jego usług , ponieważ jakieś 40 000 km temu to on właśnie wyciągał wtryskiwacze i wydaję mi się ,że chce uciec od jakiejś odpowiedzialności- sam już nie wiem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 26-06-2010
Skąd: Pomorskie
Model: focus c-max
Silnik: 1.6 tdci 109km
Rocznik: 2005
Postów: 142
|
![]()
Sprawdź koło pasowe wału korbowego i napinacz paska
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 05-05-2010
Skąd: pomorskie
Model: C-MAX
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 10
|
![]()
sprawdzę i dam wieczorem znać
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::average
![]() Imię: Fred
Zarejestrowany: 11-06-2012
Skąd: Poznań
Model: Ford Focus, S-Max
Silnik: 1.6 TDCi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005,2011
Postów: 97
|
![]() Cytat:
miga sie pewnie dlatego ze jest duzo do rozbierania zeby dostac sie do samego napinacza, trzeba rozebrac cała góre no i powimieniac wszystkie uszczelnienia wtrysków itd. |
|
![]() |
![]() |