![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 28-02-2006
Skąd: Łęczyca
Model: Focus mk1
Silnik: 1.8 zetec
Rocznik: 2001
Postów: 417
|
![]()
No wiec tak: po 1,5-rocznej walce znalazłem przyczynę! Tzn. tak jak w jakimś Polonezie czujnik VSS daje sygnał do ECU żeby ten zwiększył ilość powietrza (przez silnik krokowy) benzyny chyba też na wtrysk (podczas jazdy, np po wciśnięciu sprzęgła i zmianie biegów). Ale na LPG sytuacja wygląda inaczej, bo auto dostaje za dużo powietrza przy wysprzęgleniu i "wyje" (przy zmianie biegów). Krokowiec daje "luft" i i auto brzęczy.
Po odłączeniu VSS'a problem znika! :fcp1 Auto "schodzi" jak na benzynie! A nawet za mocno, bo mam cut-off'a "agresywnego". Czy przekaźnik odłączający VSS po przełączeniu na LPG będzie dobrym rozwiązaniem??? Chcę, żeby na Pb wszystko działało normalnie. Niewiem jak tych gaziarzy potraktuję (aż się boję). Qrka! Ile ja sie nasłuchałem historii od nich: że te silniki "tak mają", że duży kolektor i nie zdąży wypalić i.t.p i.t.d Co o tym sądzicie???? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Postów: n/a
|
![]()
Jak dasz taki przekaźnik, to komp bedzie łapał bład VSS'a po przełączeniu na LPG. Przyczyna musi byc gdzie indziej.
Zauważ, ze przy innych silnikach np.zetec jest takie samo rozwiązanie i przy sprawnych elementach nic sie nie dzieje. |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 28-02-2006
Skąd: Łęczyca
Model: Focus mk1
Silnik: 1.8 zetec
Rocznik: 2001
Postów: 417
|
![]()
Slawko, sam wielokrotnie pisałeś, żeby odłączyć VSS gdy nie jest sprawny.? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jestem przekonany, że to jest przyczyną. Może komp bedzie łapał błąd, ale przypomne że instalacja jest w poprawna i dobrze chodzi a problem z obrotami jest tylko PODCZAS JAZDY. Po odłączeniu ten silnik pracuje jak na benzynie. To że w zeteckach problem nie występuje to wiem i że w innych fordach np. escortach też nie, choć mają takie rozwiazania. Po prostu może taka jest specyfika tego motoru? Wiem, że jakiś silnik Poloneza reaguje tak samo. Poza tym jeśli wtryski są emulowane, a vss podaje więcej powietrza przez krokowy, to nigdy to auto nie zejdzie normalnie z obrotów. A czym będzie skutkować takie jeżdzenie z błędem??? Coś się popsuje??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 08-01-2006
Skąd: Ełk ; Warszawa
Model: Plus srebrne Caro
Silnik: 1598ccm GLI+voila+
Rocznik: 98'
Postów: 684
|
![]()
niby w jakim Polonezie ?
w moim Boschu nie silniczki krokowe sa w Abimexie i Multecu w Abimexie o takim problemie nie slyszalem ,za to na Multecu (wielopunktowy) ktos sie skarzyl na wolne schodzenie z obrotow teraz taki problem - co to jest VSS ? chodzi o czujnik hamowania silnikiem ? (przy skrzyni biegow )
__________________
FSO Plus srebrne Caro 1.6 GLI Bosch+Voila+ Daihatsu Charade 1.0 Turbo - zagazowane Igen Lovato ,bezcenne przeżycie |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Postów: n/a
|
![]() Cytat:
Nigdy nie pisałem aby odłączać na stałe. Jak cos jest to ma być podłączone. Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 08-01-2006
Skąd: Ełk ; Warszawa
Model: Plus srebrne Caro
Silnik: 1598ccm GLI+voila+
Rocznik: 98'
Postów: 684
|
![]()
toc napisalem czy to o czym mysle :fcp3
nie w kazdym aucie jest ten upierdliwy czujnik (u mnie nie ma) malo wazny czujnik ,mozna go odlaczyc jak pomaga co prawda komp moze zlapac bledy ,ale wystarczy wtedy zrobic reset kompa i bedzie bez bledow :fcp23
__________________
FSO Plus srebrne Caro 1.6 GLI Bosch+Voila+ Daihatsu Charade 1.0 Turbo - zagazowane Igen Lovato ,bezcenne przeżycie |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 28-02-2006
Skąd: Łęczyca
Model: Focus mk1
Silnik: 1.8 zetec
Rocznik: 2001
Postów: 417
|
![]() Cytat:
"nie nerwujsie Kazmirz" :fcp2 A co do poloneza to właśnie w Abimexie. Mówił mi to gazownik z dużym doświadczeniem. Gość już trochę aut zagazował. :fcp4 No ale nadal nie mam odpowiedzi (Slawko się wkurzył :fcp2 ) na putanie czy to coś popsuje? [ Dodano: 2006-09-16, 14:56 ] Cytuję tego kolosia co mi to podpowiedział: "w poldku na abimexie ECU w czasie jazdy sam utrzymywał przy hamowaniu silnikiem ok.1500-1800 obrotów i dopiero jak się zatrzymało to obroty spadały do jałowych. Przyczyną jest powiązanie wtrysku i sterowanie zaworem powietrza dodatkowego z prędkością pojazdu. Pozostawało się przyzwyczaić, albo odciąć ten czujnik (VSS) kiedy autko chodziło na LPG" [ Dodano: 2006-09-16, 15:07 ] Slawko, powiedz mi skoro tak upierasz się przy błędzie kompa, czy nie można tak odłączać VSS'a żeby komp go "widział", ale żeby "myślał" że auto stoi?????? Żeby mi tego krokowca nie "poganiał" :fcp2 Może się mylę co do diagnozy, ale qrcze, to jest pierwsze światełko w tunelu?? Wiesz, ja dojezdzam do pracy prawie 40 km, więc dla mnie jazda na gazie powoduje to, że nie pracuję tylko na benzynę :fcp2 . Fajnie byłoby, gdybym się jeszcze przy tym nie musiał męczyć. [ Dodano: 2006-09-16, 15:14 ] Bo jak się wqrzę, to kupie drugi czujnik i nie wkręce go do skrzyni tylko na lpg będzie załączany. Wtedy będzie stał????? Co on w ogóle podaje? Sygnał prostokątny? Czy jakieś napięcia? (wybaczcie nie chce mi się szukać) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Postów: n/a
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 | ||||
Postów: n/a
|
![]() Cytat:
Cytat:
Ty masz dobry. Cytat:
Cytat:
|
||||
![]() |
![]() |
#10 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 28-02-2006
Skąd: Łęczyca
Model: Focus mk1
Silnik: 1.8 zetec
Rocznik: 2001
Postów: 417
|
![]()
Zaraz, zaraz nie pamiętam już co to był za post, ale:
-gość pisze coś takiego "gdy rusze to silnik już trzyma wysokie obroty i one ustają dopiero po zatrzymaniu" -Slawko odpowiada coś w tym rodzaju: "masz pewnie walnięty VSS, odłącz go i na razie możesz jeździć bez" Slawko posiedzę i znajdę ten post, ale tu nie o to chodzi aby się kłócić???? :fcp9 :fcp9 :fcp9 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tylko, żeby się wiedzą podzielić i doradzić!??? A z tą "leniwością" to tak se palnąłem, bo będe grzebał w tej szukajce 2 godziny, żeby znaleźć parametry czujnika, gdy komuś (np. Tobie) zajmnie to parę kliknięć. Ktoś w przyszłości ten post przeczyta i też mu sie to przyda. Oczywiście, skoro ECU bedzie go "widział" przez sygnały to nie da rady uniknąć błędów. Ale jak wszystko w elektronice da się oszukać. Tak jak wspomniałem - przełaczać na drugi czujnik który nie będzie w skrzyni. Niewiem tylko czy czas zadziałania przekaźnika nie będzie miał wpływu. Można jeszcze mu podpiąć generator przebiegu prostokątnego, ale najpierw trzebaby pomierzyć okres (częstotliwość) jaki daje VSS na postoju. I wtedy taki generatorek dobrać. Ale chyba łatwiej będzie z drugim czujnikiem. No bo ciekawe jak płynnie zmienia się okres przebiegu prostokątnego, bo może ECU nie wychwyci zmiany czujnika przez przekaźnik i odczyta to jako zmianę okresu???? Qrcze, przecież emulator wtrysków też ma jakiś czas przełączenia i ECU widzi go na LPG jako wtryski?? [ Dodano: 2006-09-16, 22:38 ] Slawko proszę Cię, nie irytuj się. Powiedz mi (jeśli możesz) czy ten błąd ECU będzie miał jakieś następstwa w skutkach. Bo tego nie mogę się dowiedzieć. :fcp11 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|