Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 16-09-2006, 01:09   #1
ciaastus
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-02-2006
Skąd: Łęczyca
Model: Focus mk1
Silnik: 1.8 zetec
Rocznik: 2001
Postów: 417
Domyślnie wolno schodzące obroty 1.3 endura

No wiec tak: po 1,5-rocznej walce znalazłem przyczynę! Tzn. tak jak w jakimś Polonezie czujnik VSS daje sygnał do ECU żeby ten zwiększył ilość powietrza (przez silnik krokowy) benzyny chyba też na wtrysk (podczas jazdy, np po wciśnięciu sprzęgła i zmianie biegów). Ale na LPG sytuacja wygląda inaczej, bo auto dostaje za dużo powietrza przy wysprzęgleniu i "wyje" (przy zmianie biegów). Krokowiec daje "luft" i i auto brzęczy.
Po odłączeniu VSS'a problem znika! :fcp1 Auto "schodzi" jak na benzynie! A nawet za mocno, bo mam cut-off'a "agresywnego".
Czy przekaźnik odłączający VSS po przełączeniu na LPG będzie dobrym rozwiązaniem??? Chcę, żeby na Pb wszystko działało normalnie. Niewiem jak tych gaziarzy potraktuję (aż się boję).
Qrka! Ile ja sie nasłuchałem historii od nich: że te silniki "tak mają", że duży kolektor i nie zdąży wypalić i.t.p i.t.d
Co o tym sądzicie????

ciaastus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-09-2006, 06:58   #2
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Jak dasz taki przekaźnik, to komp bedzie łapał bład VSS'a po przełączeniu na LPG. Przyczyna musi byc gdzie indziej.
Zauważ, ze przy innych silnikach np.zetec jest takie samo rozwiązanie i przy sprawnych elementach nic sie nie dzieje.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-09-2006, 09:15   #3
ciaastus
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-02-2006
Skąd: Łęczyca
Model: Focus mk1
Silnik: 1.8 zetec
Rocznik: 2001
Postów: 417
Domyślnie

Slawko, sam wielokrotnie pisałeś, żeby odłączyć VSS gdy nie jest sprawny.? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jestem przekonany, że to jest przyczyną. Może komp bedzie łapał błąd, ale przypomne że instalacja jest w poprawna i dobrze chodzi a problem z obrotami jest tylko PODCZAS JAZDY. Po odłączeniu ten silnik pracuje jak na benzynie. To że w zeteckach problem nie występuje to wiem i że w innych fordach np. escortach też nie, choć mają takie rozwiazania. Po prostu może taka jest specyfika tego motoru? Wiem, że jakiś silnik Poloneza reaguje tak samo.
Poza tym jeśli wtryski są emulowane, a vss podaje więcej powietrza przez krokowy, to nigdy to auto nie zejdzie normalnie z obrotów.
A czym będzie skutkować takie jeżdzenie z błędem??? Coś się popsuje???
ciaastus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-09-2006, 12:34   #4
KGB
ford::specialist
 
Avatar KGB
 
Zarejestrowany: 08-01-2006
Skąd: Ełk ; Warszawa
Model: Plus srebrne Caro
Silnik: 1598ccm GLI+voila+
Rocznik: 98'
Postów: 684
Domyślnie

niby w jakim Polonezie ?
w moim Boschu nie
silniczki krokowe sa w Abimexie i Multecu
w Abimexie o takim problemie nie slyszalem ,za to na Multecu (wielopunktowy) ktos sie skarzyl na wolne schodzenie z obrotow

teraz taki problem - co to jest VSS ? chodzi o czujnik hamowania silnikiem ? (przy skrzyni biegow )
__________________
FSO Plus srebrne Caro 1.6 GLI Bosch+Voila+
Daihatsu Charade 1.0 Turbo - zagazowane Igen Lovato ,bezcenne przeżycie
KGB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-09-2006, 13:24   #5
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał ciaastus
Slawko, sam wielokrotnie pisałeś, żeby odłączyć VSS gdy nie jest sprawny.?
Oj Panie kolego. Nie czytałeś dokładnie. Owszem pisałem aby odłaczyć, ale tylko na chwile, żeby sprawdzic jak bedzie sie zachowywał i czy na pewno jest sprawny oraz po to, aby potwierdzic niesprawnośc zaworu IAT("krokowiec").
Nigdy nie pisałem aby odłączać na stałe. Jak cos jest to ma być podłączone.
Cytat:
Napisał KGB
teraz taki problem - co to jest VSS ?
Rozłozyłeś mnie na łopatki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Taki stary wyjadacz i nie wie, ze VSS to czujnik prędkości pojazdu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-09-2006, 14:26   #6
KGB
ford::specialist
 
Avatar KGB
 
Zarejestrowany: 08-01-2006
Skąd: Ełk ; Warszawa
Model: Plus srebrne Caro
Silnik: 1598ccm GLI+voila+
Rocznik: 98'
Postów: 684
Domyślnie

toc napisalem czy to o czym mysle :fcp3
nie w kazdym aucie jest ten upierdliwy czujnik (u mnie nie ma)

malo wazny czujnik ,mozna go odlaczyc jak pomaga
co prawda komp moze zlapac bledy ,ale wystarczy wtedy zrobic reset kompa i bedzie bez bledow :fcp23
__________________
FSO Plus srebrne Caro 1.6 GLI Bosch+Voila+
Daihatsu Charade 1.0 Turbo - zagazowane Igen Lovato ,bezcenne przeżycie
KGB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-09-2006, 14:50   #7
ciaastus
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-02-2006
Skąd: Łęczyca
Model: Focus mk1
Silnik: 1.8 zetec
Rocznik: 2001
Postów: 417
Domyślnie

Cytat:
Napisał Slawko
Owszem pisałem aby odłaczyć, ale tylko na chwile
Slawko, pisałeś w innych postach, że jeśli jest walniety to można go odłączyć bo "wyje" na benzynie. (Do kupna nowego oczywiście :fcp2 ) Dlatego tak napisałem.
"nie nerwujsie Kazmirz" :fcp2
A co do poloneza to właśnie w Abimexie. Mówił mi to gazownik z dużym doświadczeniem. Gość już trochę aut zagazował. :fcp4
No ale nadal nie mam odpowiedzi (Slawko się wkurzył :fcp2 ) na putanie czy to coś popsuje?

[ Dodano: 2006-09-16, 14:56 ]
Cytuję tego kolosia co mi to podpowiedział:
"w poldku na abimexie ECU w czasie jazdy sam utrzymywał przy hamowaniu silnikiem ok.1500-1800 obrotów i dopiero jak się zatrzymało to obroty spadały do jałowych. Przyczyną jest powiązanie wtrysku i sterowanie zaworem powietrza dodatkowego z prędkością pojazdu. Pozostawało się przyzwyczaić, albo odciąć ten czujnik (VSS) kiedy autko chodziło na LPG"

[ Dodano: 2006-09-16, 15:07 ]
Slawko, powiedz mi skoro tak upierasz się przy błędzie kompa, czy nie można tak odłączać VSS'a żeby komp go "widział", ale żeby "myślał" że auto stoi?????? Żeby mi tego krokowca nie "poganiał" :fcp2
Może się mylę co do diagnozy, ale qrcze, to jest pierwsze światełko w tunelu?? Wiesz, ja dojezdzam do pracy prawie 40 km, więc dla mnie jazda na gazie powoduje to, że nie pracuję tylko na benzynę :fcp2 . Fajnie byłoby, gdybym się jeszcze przy tym nie musiał męczyć.

[ Dodano: 2006-09-16, 15:14 ]
Bo jak się wqrzę, to kupie drugi czujnik i nie wkręce go do skrzyni tylko na lpg będzie załączany. Wtedy będzie stał?????
Co on w ogóle podaje? Sygnał prostokątny? Czy jakieś napięcia? (wybaczcie nie chce mi się szukać)
ciaastus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-09-2006, 21:46   #8
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał ciaastus
Slawko, pisałeś w innych postach, że jeśli jest walniety to można go odłączyć bo "wyje" na benzynie. (Do kupna nowego oczywiście :fcp2 ) Dlatego tak napisałem.
dalej źle czytasz. Jak jest walniety, to nic nie bedzie wyło.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-09-2006, 21:53   #9
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał KGB
malo wazny czujnik ,mozna go odlaczyc jak pomaga
co prawda komp moze zlapac bledy ,ale wystarczy wtedy zrobic reset kompa i bedzie bez bledow :fcp23
nic z tego.
Cytat:
Napisał ciaastus
Slawko, pisałeś w innych postach, że jeśli jest walniety to można go odłączyć bo "wyje" na benzynie. (Do kupna nowego oczywiście :fcp2 ) Dlatego tak napisałem.
dalej źle myslisz-czytasz.
Ty masz dobry.
Cytat:
Napisał ciaastus
Slawko, powiedz mi skoro tak upierasz się przy błędzie kompa, czy nie można tak odłączać VSS'a żeby komp go "widział", ale żeby "myślał" że auto stoi?????? Żeby mi tego krokowca nie "poganiał" :fcp2
dalej bedzie błąd. Komp wykrywa jego prace po sygnałach jakie daje(wyjasnienie na końcu)
Cytat:
Napisał ciaastus
Co on w ogóle podaje? Sygnał prostokątny? Czy jakieś napięcia? (wybaczcie nie chce mi się szukać)
Szkoda, że jestes taki leniwy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Podaje sygnał prostokątny o amplitudzie 12V i różnej zależnej od prędkości częstotliwości.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-09-2006, 22:31   #10
ciaastus
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-02-2006
Skąd: Łęczyca
Model: Focus mk1
Silnik: 1.8 zetec
Rocznik: 2001
Postów: 417
Domyślnie

Zaraz, zaraz nie pamiętam już co to był za post, ale:
-gość pisze coś takiego "gdy rusze to silnik już trzyma wysokie obroty i one ustają dopiero po zatrzymaniu"
-Slawko odpowiada coś w tym rodzaju: "masz pewnie walnięty VSS, odłącz go i na razie możesz jeździć bez"
Slawko posiedzę i znajdę ten post, ale tu nie o to chodzi aby się kłócić???? :fcp9 :fcp9 :fcp9 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tylko, żeby się wiedzą podzielić i doradzić!???
A z tą "leniwością" to tak se palnąłem, bo będe grzebał w tej szukajce 2 godziny, żeby znaleźć parametry czujnika, gdy komuś (np. Tobie) zajmnie to parę kliknięć. Ktoś w przyszłości ten post przeczyta i też mu sie to przyda.
Oczywiście, skoro ECU bedzie go "widział" przez sygnały to nie da rady uniknąć błędów.
Ale jak wszystko w elektronice da się oszukać. Tak jak wspomniałem - przełaczać na drugi czujnik który nie będzie w skrzyni. Niewiem tylko czy czas zadziałania przekaźnika nie będzie miał wpływu.
Można jeszcze mu podpiąć generator przebiegu prostokątnego, ale najpierw trzebaby pomierzyć okres (częstotliwość) jaki daje VSS na postoju. I wtedy taki generatorek dobrać.
Ale chyba łatwiej będzie z drugim czujnikiem. No bo ciekawe jak płynnie zmienia się okres przebiegu prostokątnego, bo może ECU nie wychwyci zmiany czujnika przez przekaźnik i odczyta to jako zmianę okresu????
Qrcze, przecież emulator wtrysków też ma jakiś czas przełączenia i ECU widzi go na LPG jako wtryski??

[ Dodano: 2006-09-16, 22:38 ]
Slawko proszę Cię, nie irytuj się.
Powiedz mi (jeśli możesz) czy ten błąd ECU będzie miał jakieś następstwa w skutkach. Bo tego nie mogę się dowiedzieć. :fcp11
ciaastus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.