|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-09-2012, 16:39 | #1 |
ford::amateur
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 01-09-2012
Skąd: Skała
Model: Ford KA
Silnik: 1.3
Rocznik: 1998
Postów: 3
|
Stuki w układzie kierowniczym
Witam!
Niedawno wymianiałem u siebie łączniki stabilizatorów i simerbloki z powodu stuków w zawieszeniu okazało się że dalej coś stuka głównie wtedy gdy wiadę na nierówności, słychać to tak jakby był jakiś luz, co może być powodem? krzyżak? Z góry dzięki za odpowiedzi. |
01-09-2012, 17:01 | #2 |
ford::beginner
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 10-08-2012
Skąd: Lublin
Model: Ford KA
Silnik: 1.3
Rocznik: 1998
Postów: 33
|
Odp: Stuki w układzie kierowniczym
... a może po prostu końcówki drążków - złap ręką i spróbuj poruszać - najlepiej na odciążonym kole (np. po podniesieniu przednich kół)
|
01-09-2012, 17:32 | #3 |
ford::amateur
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 01-09-2012
Skąd: Skała
Model: Ford KA
Silnik: 1.3
Rocznik: 1998
Postów: 3
|
Odp: Stuki w układzie kierowniczym
hmmm....auto bylo 2 razy na sprawdzeniu zawieszenia bylo podniesione i stwierdzili ze jest ok ale gdy jade po nierownisciach przeciez czuje na kierownicy tak jakby cos mialo sie urwac aha i wtedy gdy zaczelo sie obiawiac to stukanie zrobil sie wiekszy luz na kierownicy...
zaczynam mieć podejrzenia ze to ten krzyzak ale czy to moze byc powodem?? Ostatnio edytowane przez piotrex1234 ; 01-09-2012 o 17:40 |
02-09-2012, 11:01 | #4 |
ford::beginner
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 10-08-2012
Skąd: Lublin
Model: Ford KA
Silnik: 1.3
Rocznik: 1998
Postów: 33
|
Odp: Stuki w układzie kierowniczym
[QUOTE=piotrex1234;1871293]gdy zaczelo sie obiawiac to stukanie zrobil sie wiekszy luz na kierownicy...
a więc ja (tym bardziej SAM) bym sprawdził luz na końcówkach |
04-09-2012, 19:43 | #5 |
ford::amateur
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 01-09-2012
Skąd: Skała
Model: Ford KA
Silnik: 1.3
Rocznik: 1998
Postów: 3
|
Odp: Stuki w układzie kierowniczym
brak luzów
|
03-11-2012, 13:51 | #6 |
ford::amateur
Imię: jaro
Zarejestrowany: 28-10-2012
Skąd: mazawsze
Model: ka
Silnik: 1,3
Rocznik: 1997
Postów: 2
|
Odp: Stuki w układzie kierowniczym
prawdopodobnie jest to krzyżak kolumny kierownicy,najprościej sprawdzić we 2 osoby,jedna rusza prawo lewo druga patrzy gdzie jest luz.U mnie krzyżak był rozwalony do tego stopnia że luz na kierownicy był 1/4 obrotu koła kierownicy.Dziś wymieniłem niestety potrzebny jest kanał,młotek,przecinak lub pręt ok 30-50 cm długości i 2 klucze nr 13 no i oczywiście 2 krzyżak.Pozdrawiam
|
03-11-2012, 16:01 | #7 |
ford::advanced
Imię: J
Zarejestrowany: 01-03-2010
Skąd: Chorzów
Model: KA
Silnik: 1.3i 60KM
Rocznik: 1998
Postów: 328
|
Odp: Stuki w układzie kierowniczym
łapiesz krzyżak i ktoś rusza kierownicą delikatni lewo/prawo i czujesz, czy jest luz. nie ma cudów. trzeba posprawdzać, a jak masz kasę, to wymieniaj w ciemno...
Ka ma stabilizator? jeśli tak, to może gumy się wyrobiły? Auto do góry i sprawdzaj po kolei części, bo luz łatwo wyczuć. PS jeszcze taka wskazówka: u mnie zaczepy błotników były wyrobione i trzaska na dziurach błotnik, więc sprawdzaj dokładnie cały przód. kołysz, naciskaj i szarp. |
04-11-2012, 13:24 | #8 | |
ford::amateur
Imię: jaro
Zarejestrowany: 28-10-2012
Skąd: mazawsze
Model: ka
Silnik: 1,3
Rocznik: 1997
Postów: 2
|
Odp: Stuki w układzie kierowniczym
Cytat:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
12-02-2013, 19:51 | #9 |
ford::beginner
Imię: Robert
Zarejestrowany: 12-02-2013
Skąd: Radomsko
Model: Ford Ka MK1
Silnik: 1.3i
Rocznik: 1997
Postów: 21
|
Odp: Stuki w układzie kierowniczym
na 100%krzyżak.Wiem co mówie bo sam wymieniałem 2 razy i objawy były takie sameGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|