Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Ka
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 01-09-2012, 16:39   #1
piotrex1234
ford::amateur
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 01-09-2012
Skąd: Skała
Model: Ford KA
Silnik: 1.3
Rocznik: 1998
Postów: 3
Domyślnie Stuki w układzie kierowniczym

Witam!
Niedawno wymianiałem u siebie łączniki stabilizatorów i simerbloki z powodu stuków w zawieszeniu okazało się że dalej coś stuka głównie wtedy gdy wiadę na nierówności, słychać to tak jakby był jakiś luz, co może być powodem? krzyżak?
Z góry dzięki za odpowiedzi.

piotrex1234 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-09-2012, 17:01   #2
tomaszgebala
ford::beginner
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 10-08-2012
Skąd: Lublin
Model: Ford KA
Silnik: 1.3
Rocznik: 1998
Postów: 33
Domyślnie Odp: Stuki w układzie kierowniczym

... a może po prostu końcówki drążków - złap ręką i spróbuj poruszać - najlepiej na odciążonym kole (np. po podniesieniu przednich kół)
tomaszgebala jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-09-2012, 17:32   #3
piotrex1234
ford::amateur
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 01-09-2012
Skąd: Skała
Model: Ford KA
Silnik: 1.3
Rocznik: 1998
Postów: 3
Domyślnie Odp: Stuki w układzie kierowniczym

hmmm....auto bylo 2 razy na sprawdzeniu zawieszenia bylo podniesione i stwierdzili ze jest ok ale gdy jade po nierownisciach przeciez czuje na kierownicy tak jakby cos mialo sie urwac aha i wtedy gdy zaczelo sie obiawiac to stukanie zrobil sie wiekszy luz na kierownicy...
zaczynam mieć podejrzenia ze to ten krzyzak ale czy to moze byc powodem??

Ostatnio edytowane przez piotrex1234 ; 01-09-2012 o 17:40
piotrex1234 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-09-2012, 11:01   #4
tomaszgebala
ford::beginner
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 10-08-2012
Skąd: Lublin
Model: Ford KA
Silnik: 1.3
Rocznik: 1998
Postów: 33
Domyślnie Odp: Stuki w układzie kierowniczym

[QUOTE=piotrex1234;1871293]gdy zaczelo sie obiawiac to stukanie zrobil sie wiekszy luz na kierownicy...


a więc ja (tym bardziej SAM) bym sprawdził luz na końcówkach
tomaszgebala jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-09-2012, 19:43   #5
piotrex1234
ford::amateur
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 01-09-2012
Skąd: Skała
Model: Ford KA
Silnik: 1.3
Rocznik: 1998
Postów: 3
Domyślnie Odp: Stuki w układzie kierowniczym

brak luzów
piotrex1234 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-11-2012, 13:51   #6
jarolg
ford::amateur
 
Imię: jaro
Zarejestrowany: 28-10-2012
Skąd: mazawsze
Model: ka
Silnik: 1,3
Rocznik: 1997
Postów: 2
Domyślnie Odp: Stuki w układzie kierowniczym

prawdopodobnie jest to krzyżak kolumny kierownicy,najprościej sprawdzić we 2 osoby,jedna rusza prawo lewo druga patrzy gdzie jest luz.U mnie krzyżak był rozwalony do tego stopnia że luz na kierownicy był 1/4 obrotu koła kierownicy.Dziś wymieniłem niestety potrzebny jest kanał,młotek,przecinak lub pręt ok 30-50 cm długości i 2 klucze nr 13 no i oczywiście 2 krzyżak.Pozdrawiam
jarolg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-11-2012, 16:01   #7
yaro666
ford::advanced
 
Imię: J
Zarejestrowany: 01-03-2010
Skąd: Chorzów
Model: KA
Silnik: 1.3i 60KM
Rocznik: 1998
Postów: 328
Domyślnie Odp: Stuki w układzie kierowniczym

łapiesz krzyżak i ktoś rusza kierownicą delikatni lewo/prawo i czujesz, czy jest luz. nie ma cudów. trzeba posprawdzać, a jak masz kasę, to wymieniaj w ciemno...
Ka ma stabilizator? jeśli tak, to może gumy się wyrobiły? Auto do góry i sprawdzaj po kolei części, bo luz łatwo wyczuć.

PS
jeszcze taka wskazówka:
u mnie zaczepy błotników były wyrobione i trzaska na dziurach błotnik, więc sprawdzaj dokładnie cały przód. kołysz, naciskaj i szarp.
yaro666 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-11-2012, 13:24   #8
jarolg
ford::amateur
 
Imię: jaro
Zarejestrowany: 28-10-2012
Skąd: mazawsze
Model: ka
Silnik: 1,3
Rocznik: 1997
Postów: 2
Domyślnie Odp: Stuki w układzie kierowniczym

Cytat:
Napisał yaro666 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
łapiesz krzyżak i ktoś rusza kierownicą delikatni lewo/prawo i czujesz, czy jest luz. nie ma cudów. trzeba posprawdzać, a jak masz kasę, to wymieniaj w ciemno...
Ka ma stabilizator? jeśli tak, to może gumy się wyrobiły? Auto do góry i sprawdzaj po kolei części, bo luz łatwo wyczuć.

PS
jeszcze taka wskazówka:
u mnie zaczepy błotników były wyrobione i trzaska na dziurach błotnik, więc sprawdzaj dokładnie cały przód. kołysz, naciskaj i szarp.
fakt o gumach stabilizatora nie pomyślałem,najprościej sprawdzić je bujając za dach na boki,aczkolwiek nie mają żadnego wpływu na luz w układzie kierowniczym,pozdr
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jarolg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-02-2013, 19:51   #9
reven890
ford::beginner
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 12-02-2013
Skąd: Radomsko
Model: Ford Ka MK1
Silnik: 1.3i
Rocznik: 1997
Postów: 21
Domyślnie Odp: Stuki w układzie kierowniczym

na 100%krzyżak.Wiem co mówie bo sam wymieniałem 2 razy i objawy były takie sameGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
reven890 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:42.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.