![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 10-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 6
|
![]()
Witam,
Moje autko to Focus 1.6TDCI (90KM), 2007r, 110tyś km W czasie jazdy silnik szarpie. Problem występuje zwłaszcza przy jeździe powyżej 100km/h, przy przyspieszaniu, przy pokonywaniu wzniesień. W skrajnych przypadkach "czkawki" silnik gaśnie po wciśnięciu sprzęgła i pojawia się błąd usterki układu silnika. Problem występuje zarówno przy zimnym jak i ciepłym silniku (chyba nawet częściej przy ciepłym). Przy nasileniu szarpania pomaga zredukowanie prędkości do 30-40 km/h i bardzo delikatne obchodzenie się z gazem. Wtedy każde silniejsze dodanie gazu powoduje nawrót czkawki. Objawy nie są ciągłe. Auto potrafi przejechać 100 km bez pojedynczego szarpnięcia a potem w trasie powrotnej ciągle sprawiać kłopoty. Nie zaobserwowałem spadku mocy silnika ani zwiększonego dymienia. Zużycie paliwa również w normie. Odgłos pracy silnika zmienił się na bardziej "traktorowy", zwłaszcza na niskich obrotach. Po ostatniej większej czkawce komputer wskazał błąd przepustnicy i błąd EGR (mechanik niestety nie spisał dokładnych kodów). Po pojedynczych szarpnięciach nie pojawiają się błędy. Problem pojawił się po okresowym przeglądzie z wymianą filtra paliwa. Podejrzewając zanieczyszczenie układu paliwowego wyczyściłem bak paliwa i ponownie wymieniłem filtr - bez rezultatów. ASO się poddał po trzech dniach diagnozowania (proponowali wymianę kolejnych elementów na ślepo). Teraz już trzeci warsztat rozkłada ręce bezradnie. Będę bardzo zobowiązany za pomoc w diagnozie. Pozdrawiam Tomek P.S. Dostałem od ASO kody odczytanych błędów: U1900-20 P0087-21 P0201-24 P0202-24 P0203-24 P0204-24 P0704-28 P1181-21 Ostatnio edytowane przez Slowik74 ; 13-09-2012 o 00:25 Powód: uzupełnienie |
![]() |
![]() |