![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Daniel
Zarejestrowany: 08-08-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus mk1
Silnik: 1.8 16V
Rocznik: 2003
Postów: 136
|
![]()
Drodzy koledzy. Szukałem informacji na temat tego jak świeca żarowa ma poprawnie grzać ale niestety różne są opinie więc zapytam was.
Pacjent to fiesta 1.8d 99r. Wykręciłem świece żarowe w celu sprawdzenia czy grzeją. Podłączyłem do aku i każda ze świec rozgrzewa się do czerwoności na samym czubku jakieś 4 mm przy czym długość żarnika to 17.5 mm. Czy to jest prawidłowe że tak mało grzeje? W necie spotkałem się z różnymi opiniami. Czas grzania aż świeca zrobi się czerwona to 7 sekund. Jak świeca się na grzeje i ją odłącze to natychmiast robi się czarna. Dla porówniania miałem jedynie świece od podgrzewacza cieczy chłodzącej i te świece grzały się do czerwoności już po 4 sekundach i gdy je odłączylem od prądu to jeszcze przez 1,5 sekundy były czerwone. Więcej żarnika się nagrzewało w nich bo 3/4. Więc czy te świece z auta prawidłowo grzeją? Bo nie wiem czy mam kupować nowe świece czy rozrusznik 2.2 kW. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
![]()
Najlepiej i świece i rozrusznik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A tak poważnie - świece mają się nagrzewać od czubka w dół. Teoretycznie wtedy taka świeca jest sprawna. I na tym możliwości manewru się kończą - temperatury grzania domowymi przyrządami nie zmierzysz. Wszystkie świece jakie miałem do 1.8D/TD tak się zachowywały.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: Daniel
Zarejestrowany: 08-08-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus mk1
Silnik: 1.8 16V
Rocznik: 2003
Postów: 136
|
![]()
Zachowywały sie tak jak mowisz czyli od czubka w dol?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
![]()
Tak.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
|
![]()
Najtaniej będzie wyczyścić/zregenerować samodzielnie ten rozrusznik, który jest i ewentualnie jak przyjdzie czas wymiany to kupić świeczki z żarnikiem długości 20,4mm. Mi te swieczki znacznie pomogły. Pewnie nie bez znaczenia był fakt, ze kupiłem orginalne Motorcrafty.
Jesli nie masz zdolności, możliwości lub chęci na zabawę z rozrusznikiem to możesz zawsze kupić mocniejszy, bo płacenie conajmniej stówki za regenerację obecnego (słabszego) rozrusznika nie ma sensu.
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Imię: Daniel
Zarejestrowany: 08-08-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus mk1
Silnik: 1.8 16V
Rocznik: 2003
Postów: 136
|
![]()
Rozrusznik już wcześniej wykręciłem, czyściłem i smarowałem lecz nic w nim nie wymieniałem. Po tym zauważyłem jakby trochę lepiej kręcił ale nic to nie wpłynęło na odpalanie.
Dziś kupiłem nowe świece z dłuższym żarnikiem. Jutro rano zobacze jak będzie odpalał. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Imię: Daniel
Zarejestrowany: 08-08-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus mk1
Silnik: 1.8 16V
Rocznik: 2003
Postów: 136
|
![]()
Odpalanie polepszyło się. Przy 3 stopniach jest o wiele lepiej.
Przy 10 nareszcie odpala od strzała. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
|
![]() Cytat:
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 21-08-2011
Skąd: dolnyśląsk
Model: Mondeo MK IV
Silnik: TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 50
|
![]()
Panowie czytałem gdzieś że przy odpalaniu słychać przekaźnik od świec żarowych. Mi lampka gaśnie a ja nic nie słyszę żadnego "cyk" czy ten przekaźnik jest w bezpiecznikach w aucie czy w puszce pod maską?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Imię: Daniel
Zarejestrowany: 08-08-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus mk1
Silnik: 1.8 16V
Rocznik: 2003
Postów: 136
|
![]()
Musisz się dokładnie wsłuchać. Wyłączone radio, dmuchawa i ogólnie cisza.
Ja też na początku nie mogłem usłyszeć przekaźnika, dopiero jak nie ruszałem się to go usłyszałem. Pyknięcie jest słabo słyszalne bo u mnie przekaźnik jest pod maską. Najlepiej to otwórz drzwi lub włącz oświetlenie w środku i je obserwuj. Jak świece przestaną grzać to swiatełko jaśniej zacznie świecić. U mnie kontrolka świec gaśnie po około 7 sekundach a świece przestają grzać po około 10. |
![]() |
![]() |