|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-09-2006, 19:31 | #1 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 13-03-2006
Skąd: Kraków/Bielsko
Postów: 636
|
Wymiana filtra kabinowego i uszczelnienie obudowy
Przyczyna rozbierania autka - cieknąca woda do kabiny pasażera...
Potrzebne narzędzia - klucz "10", "13", TORX, silikon, uszczelka do okien (lub coś lepszego), nożyk, ściereczka, dwa zimne piwka :fcp29 , godzinka czasu wolnego. Odkręcamy śruby/wkręty wskazane zielonymi strzałkami w celu zdjęcia osłony filtra oznaczonej strzałką czerwoną. Zauważcie, że zdejmujemy tylko połowę osłony biegnącej wzdłuż szyby - nie rozpędźcie się i nie odkręćcie wszystkich śrubek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Odpinamy zaczep oznaczony zieloną strzałką przesuwając go w stronę silnika i w dół, następnie odpinamy zaczepy wiązki kabli oznaczone czerwonymi strzałkami (najlepiej przy pomocy gwoździa lub cienkiego śrubokręta). Wyjmujemy filtr kabinowy. Jeśli tylko jego chcemy wymienić, zakładamy nowy i analogicznie do rozkręcania, skręcamy samochód. Aby zdjąć obudowę/uchwyt filtra odkręcamy dwie oznaczone strzałkami nakrętki (klucz "13"). Wyjmujemy ostrożnie obudowę. Dopijamy pierwsze piwo - jeden etap zakończony. :fcp29 Przed obejrzeniem uszczelki obudowy siadamy na krześle aby nie zemdleć - odwracamy obudowę by obejrzeć totalnie zmurszałą i zniszczoną uszczelkę, która jest nasiąknięta wodą jak nasza gąbka po kąpieli. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Uszczelkę zrywamy i czyścimy dokładnie jej miejsce naklejenia. Naklejamy ostrożnie nową uszczelkę. Ja wykorzystałem uszczelkę do okien, profil E, do kupienia w każdym markecie budowlanym itp. Lepsza byłaby grubsza uszczelka, np. profil D lub coś bardziej specjalistycznego. Ale niestety nie byłem w posiadaniu niczego innego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Na miejsce oznaczone na zielono nakładamy "słuszną" ilość silikonu... Sprawdzamy czy nie odchodzi nam dolna uszczelka szyby czołowej. Jeśli się rusza i schodzi z szyby, nakładamy do wnętrza silikon i dociskamy do szyby. Pamiętajcie o przetarciu szyby i uszczelki szmatką, żeby kurz nie zniweczył naszej pracy... :fcp27 Po dociśnięciu wycieramy szybę z silikonu wilgotną szmatką tak, żeby nie przyschnął... Podnosimy dywanik pasażera i rozbieramy tapicerkę. Następnie wyjmujemy korki, żeby przesuszyć autko - oznaczone czerwoną strzałką.Pamiętajcie, że wskazana zieloną strzałką gąbka jest nasiąknięta wodą... Pozostaje suszyć suszarką, sprężonym powietrzem lub po prostu wyjąć i położyć na słoneczku... Bałagan zrobiony w komorze silnika analogicznie porządkujemy przykręcając wszystko w odwrotnej kolejności niż odkręcaliśmy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dopijamy drugie piwko... :fcp29 A poniżej fotka dwóch filtrów kabinowych - zgadnijcie który jest nowy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mam szczerą nadzieję, że komuś pomogłem. Rozwiązać problem lub zaoszczędzić nerwów i $ związanych z wizytą w ASO lub innym serwisie. Powodzenia! EDIT / 2010-08-12 /: Treść porady wraz ze zdjęciami znajduje się [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez goral ; 12-08-2010 o 21:35 Powód: Aktualizacja tematu |
26-09-2006, 22:06 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 28-09-2004
Skąd: Września
Postów: 41
|
proponuje przesłać link do [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - ten człowiek zajmuje sie działem porady i napewno powinien zostać umieszczony tam link do tego artykułu.
Ps. Nie zrobiłem tego ja, ponieważ ktoś by później napisał że Bart sie napracował a ja sie tak jakby podpisałem pod jego pracą. Dział porady: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] (jakby ktoś nie wiedział :fcp18 ) Wielkie uzanie za artykuł. Pozdrawiam Michał
__________________
Polecam serwis fotograficzny http://www.obiektywni.pl/glowna/?lgp=stojex |
27-09-2006, 06:12 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 13-03-2006
Skąd: Kraków/Bielsko
Postów: 636
|
stojex, właśnie miałem to zrobić ale już wczoraj nie zdążyłem poczytać kogo poinformować Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czynność niby prosta, ale pewnie nie dla wszystkich. Dzięki :fcp19
__________________
Pozdrowienia, Bartek MONDEO 2.0 TDCi '02 CB PRESIDENT JOHNNY II + SIRIO SNAKE |
28-09-2006, 08:30 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-11-2005
Skąd: Kielce
Postów: 209
|
tego typu poradniki zaoszczedzily by miejsce na serwerze zajmowane przez zbedne, powtarzajace sie posty. Kiedys juz taki pomysl przerabialismy aby stworzyc takie poradniki i zebrac ladnie w 1 miejscu ale temat z racji lenistwa umarl smiercia naturalna niestety...
__________________
Dobro rodzi dobro, zło rodzi zło ... |
28-09-2006, 09:37 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-07-2006
Skąd: Warszawa
Postów: 20
|
Hej Bart, poradnik pycha! Dopisz tylko, jak zdjąć osłonę filtra (z obrazka 1-go), bo sie wczoraj namęczyłem niemiłosiernie... Eh, może to dla tego, że nie do końca zastosowałm się do instrukcji - nie użyłem jednego ze składników instrukcji w postaci 2 piwek :fcp18
__________________
screen ==================== życie nie kulka, a się toczy... ==================== |
28-09-2006, 13:35 | #6 |
ford::expert
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Ruda Śląska
Model: Mondeo Mk IV
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 3,770
|
a może by tak poprostu zamkąć temat? opis jest na tyle wyczrpujący że komentarze i pytania są zbędne, a wszelkie oklaski i inne brawa do hyde parku albo shout boxa??
__________________
"tylko dwie rzeczy są nieskończone. wszechświat i ludzka głupota. mam wątpliwości co do wszechświata" - Albert Einstein Było: Mondeo MkII 1,8 + sekwencja, mkIII 2,2tdci |
28-09-2006, 23:29 | #7 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
|
też tak myśle Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. zbedne posty nic nie wnoszące - usunięte.
__________________
wozidła... Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka Yamaha XV700 [Regulamin Forum] [Szukaj] ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg |
12-08-2010, 21:38 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 31-01-2004
Skąd: Małopolska
Model: Mondeo MKII
Silnik: 1.6 16V + LPG STAG300
Rocznik: 1997
Postów: 283
|
Odp: Wymiana filtra kabinowego i uszczelnienie obudowy
Po otrzymaniu zdjęć od Barta, tresc tego tematu wraz ze zdjeciami dostepna jest pod w/w linkiem.
__________________
Pozdrawiam. Uwaga! Administratorzy forum nie udzielają porad technicznych przez PW! |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|