|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-10-2012, 21:29 | #1 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 06-03-2008
Model: Ford C Max
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 34
|
1.6 TDCI a praca turbiny
Witam
Mam pytanko do fachowcow Czy na obrotach biegu jalowego zawor turbiny (tzn trzpien regulujacy jej praca) powinien byc nieruchomy a dopiero sie przesunac i zalaczyc jedynie po przekroczeniu 1750 obr/min czy moze "plywac" tzn co ok 5 sek zalaczyc i pusczac? Jesli to jest wada to co ja moze powodowac Nie jestem fachowcem mysle ze jasno okreslilem sprawe Szukam powodu mam problem jadac np na III biegu przy roznych obrotach np 1400 rownomiernie silnik czasami jakby urwie gaz na setna czesc sekundy (tak jakbym zdjal noge z gazu) i gna dalej... i ....jadac np 160 km/h po pewnym czasie np 5 km a czasami wcale - czuje jak silnik ciagnie po chwili traci moc takie falowanie musze zwolnic po chwili nadal moge sie rozpedzac - Co wg Was jest nie tak z moim autem |
21-10-2012, 16:28 | #2 |
ford::specialist
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-10-2012
Skąd: Wołomin i okolice
Model: Accord Typ S
Silnik: 2.4 Pb + Podtlenek LPG ;)
Rocznik: 2004
Postów: 546
|
Odp: 1.6 TDCI a praca turbiny
Kolego podjdź gdzieś na kompa. Kontrolka silnika nie zapala ci sie jak auto traci moc?
Jeżeli zapala to diagnostyka może wykazać. usterkę zaworu sterowanie turbiną. Na początek jednak spróbuj przemyć przepływomierz. Wymontuj go a do przemycia użyj zmywacza do hamulców i przedmuchaj delikatnie powietrzem sprężonym. |
21-10-2012, 20:15 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-02-2007
Model: Focus C-Max, C-Max
Silnik: 1.6 TDCI 109KM & 1.8 TDCI 115KM
Rocznik: 2006 & 2008
Postów: 83
|
Odp: 1.6 TDCI a praca turbiny
Witam.
Tak normalne, że na wolnych obrotach laga sterująca zmienną geometrią stoi nieruchomo. Przy rozruchu silnika zasysa ją na maksa w dół. Dopiero po mocniejszym przygazowaniu widać wyraźnie jej ruch. Po wyłączeniu silnika po chwili spada podciśnienie w przewodzie i laga wraca do stanu pierwotnego. Co to jej poruszania się przy wyższych obrotach - jest OK. Przy zmiennej geometrii nie ma zaworu upustowego a ciśnienie jest regulowane zmienną geometrią (właśnie ta laga). Co do Twoich objawów wskazują one na zawór EGR i w tym kierunku radziłbym szukać. Charakterystyczne przerwy w ciągu dla 1.6 TDCi/Hdi. Jeśli nie to, to w drugie kolejności elektrozawór sterujący zmienną geometrią. Pozdrawiam i powodzenia. Ostatnio edytowane przez prezes19 ; 21-10-2012 o 20:17 |
27-10-2012, 20:56 | #4 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 06-03-2008
Model: Ford C Max
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 34
|
Odp: 1.6 TDCI a praca turbiny
Dzieki za fachowa podpowiedz
Na zimnym laga ciagle sie chowa i wysowa na cieplym dziala jak piszesz Sprawdze egr.... troche z tym roboty... Dzieki Pozdrawiam |
18-11-2012, 10:21 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 01-10-2011
Skąd: Koln
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 Hybrid
Rocznik: 2018
Postów: 78
|
Odp: 1.6 TDCI a praca turbiny
kolego Kasprzak, w innym poscie pisales o dzwieku wydobywajacym sie z okolicy filtra paliwa a aku, w tym o turbo dziurze wiec te dwie rzeczy moga byc powiazane, zaworu EGR nie ruszaj narazie a szukaj predzej sterowaniu podcisnieniem zaworu turbiny, po odpaleniu sztanga turbiny musi sie wychylic dopiero na obrotach ona zaczyna pracowac, jesli jest gdzies nieszczelnosc lub problem sterowania zaworkiem to wtedy bedzie sie ruszac na wolnych obrotach
|
21-11-2012, 20:23 | #6 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 06-03-2008
Model: Ford C Max
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 34
|
Odp: 1.6 TDCI a praca turbiny
Gdzie jest ten zawor od sterowania turbina
Wezyk podcisnieniowy leci z boku silnika az na jego tyly wyjalem pudlo filtra ale I tak nie moge dojrzec a reki nie sposob tam wlozyc zeby sprawdzic czy wezyk nie przetarty czy nie spade trojnik podcisnienia widze podczepiony pod podszybiem I tyle pomocy |
21-11-2012, 21:26 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 01-10-2011
Skąd: Koln
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 Hybrid
Rocznik: 2018
Postów: 78
|
Odp: 1.6 TDCI a praca turbiny
zaworek sterowania turbina znajduje sie z tylu silnika z prawej strony, jest przykrecony do bloku troszke powyzej podpory lozyska poloski , z gory nie ma zadnego dostepu do niego,
|
22-11-2012, 11:21 | #8 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 06-03-2008
Model: Ford C Max
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 34
|
Odp: 1.6 TDCI a praca turbiny
Dzieki za zyczliwosc fotke i fachowosc!!!
Wiem czego szukam Dzieki |
22-11-2012, 17:23 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-02-2007
Model: Focus C-Max, C-Max
Silnik: 1.6 TDCI 109KM & 1.8 TDCI 115KM
Rocznik: 2006 & 2008
Postów: 83
|
Odp: 1.6 TDCI a praca turbiny
Witam,
zawór sterowania pokazany na fotkach uszkadza się przeważnie 0/1 czyli albo laga działa albo nie. Jeśli tak jak piszesz po odpaleniu silnka zawór podcięnieniowy przy turbo zasysa tą lagę, a przy dodawaniu gazu podnosi się ona wraz z obrotami a później spada to raczej ten zaworek odpada. Jeśli brak jest jakiejkolwiek reakcji na gaz na gruszce przy turbo, to wtedy uszkodzony jest ten zawór z foto albo przycięta kierownica spalin (też miałem taki przypadek i czyściłem kierownice spalin, bo laga nie miała tyle siły, żeby sterować zmienną). Ale jeśli masz taki zaworek na podmiankę to możesz sprawdzić. Dostęp z góry silnka też jest do niego, ale tak jak i przy dochodzeniu do EGRa trzeba zdemontować podszybie. Pozdr, |