![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 01-10-2012
Model: Mondeo
Silnik: TDCI 130KM
Rocznik: 2005
Postów: 25
|
![]()
Witam,
Kupiłem wtryski używane których w tym momencie nie mogę już zwrócić.. Fakt - mój błąd, gdyż w przekonaniu sprzedawcy były to wtryski z silnika 130KM, jednak dopiero po tygodniu od zamontowania zostały sprawdzone numery i okazało się że to wtryski z silnika 115KM o końcówce "CB". Ja powinienem mieć "BB". Samochód pali mi o ok. 1,5 L więcej, i co najgorsze na wolnych obrotach mam dziwne stuki w silniku.. Czy to normalny objaw jeśli nie są to wtryski z silnika 130KM?? Czy też nie ważne jakie - nie powinno nic stukać? Wtryski nie leją i są dobre. Nie rozłącza (spiralka), itp.. Dziękuję z góry za Wasze podpowiedzi! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Imię: Andrzej Marek
Zarejestrowany: 26-12-2008
Skąd: Strzelce Opolskie
Model: Ford Fusion mk2 z USA /Mondeo mk5/
Silnik: 1,5 EB wersja SE, K&N 33-5000
Rocznik: 2014 model 2015
Postów: 1,357
|
![]()
Wtryski prawdopodobnie różnią się samą końcówką, resztę załatwia turbina i sterownik.
Myślę ze jeżeli wymieniłeś wszystkie 4 i zaprogramowałeś je to powinny chodzic normalnie |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 01-10-2012
Model: Mondeo
Silnik: TDCI 130KM
Rocznik: 2005
Postów: 25
|
![]()
DZIĘKI @steell
W takim razie raz jeszcze oddam samochód do zaprogramowania sterowników. Być może któryś wtrysk zgubił kod. Stukotanie na wolnych obrotach i wyższe spalanie - czy to może być jedynie wina wtrysków? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 22-11-2011
Skąd: SevenHeaven
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130Ps
Rocznik: 2006
Postów: 19
|
![]()
wydaję mi się, że jak wsadzisz wtryski od 130Ps stukotanie powinno ustać i spalanie powinno wrócić do normy....Miałem taki przypadek u siebie na warsztacieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
|
![]()
Zdziwiłbym się jeśli komputer od 130 przyjmie kody od 115. Wtryski mają swoje parametry i program w kopie jest zrobiony do sterowania tymi, a nie innymi wtryskami. Takie przekładki to "rzeźba" i przeważnie wynikają z tego tylko problemy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,639
|
![]()
Sie ma.
Przeniosłem do działu Diesel. Pozdrawiam Wojtek
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody. Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie ! Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim. ![]() KU PRZESTRODZE ! http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 01-10-2012
Model: Mondeo
Silnik: TDCI 130KM
Rocznik: 2005
Postów: 25
|
![]()
DZIĘKI wszystkim za odpowiedzi!
Hm... Czyli te wszystkie objawy wynikają z innego rodzaju (mocy) wtrysków.. No to nie jestem pocieszony. Czyli jak najszybciej pozbyć się tych a kupić takie jakie mają być? A czy te wtryski które mam (115KM) będą do sprzedaży? Nic się z nimi nie stanie w silniku 130KM? |
![]() |
![]() |