|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-11-2012, 15:10 | #1 |
ford::average
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 27-03-2007
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2006
Postów: 107
|
Wymiana pompy ABS z ESP - jaki numer?
Cześć
Mam problem z hamulcami i mechanik po sprawdzeniu wszystkiego kieruje swoją diagnozę ku pompie hamulcowej. Na allegro jest kilka używek ale z tego co mówią jedni to numer pompy musi się zgadzać z tym co mam w aucie, natomiast inni twierdzą, że można zamiennie stosować pompy z innymi numerami. Słyszem też, że pompę po wymianie podobno trzeba zaprogramować. Niestety nie mam numeru pompy (jeszcze) i mechanik mówi, że bez demontażu może być ciężko go odczytać. Dlatego mam następujące pytanie: Czy ktoś wie lub może sprawdzić czy po numerze VIN można dowiedzieć się jaka jest pompa, jaki ma nr i czy musi być dokładnie taki sam nr drugiej pompy czy może być inny? Oraz czy pompę trzeba programować? Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi 130 KM 2006 r posiada ABS+ESP nr VIN WF0WXXGBBW6L30910 Pozdrawiam
__________________
Był stare, dobre Mondeo 95 r. 1.8 TD Jest młodsza wersja Mondeo 06 r. 2.0 TDCI, której dziadek wysoko ustawił poprzeczkę |
26-11-2012, 18:40 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: Wymiana pompy ABS z ESP - jaki numer?
więc musisz szukać auta z esp dla pewności od 2005 roku produkcji w górę. zmiana pompy z ESP była w sierpniu 2004 więc te z aut z przed tej daty nie będą pasowały
dla pewności numery powinny się zaczynać od 4S71- dalej np 2C405-AA jest tylko jedno ale. należy sprawdzić kształt złącza pompy bo były chyba 2 rodzaje i bez tego raczej nie ruszysz. chyba ze podasz vin to uda się rozkodować pompę. wtedy będzie łatwiej Ostatnio edytowane przez jendrekmak ; 26-11-2012 o 18:52 |
26-11-2012, 20:25 | #3 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
Odp: Wymiana pompy ABS z ESP - jaki numer?
Wedlug Microcat do Twojego auta pasuje pompa o numerze 4S71 2C405 BA montowana od 2004-08-15 do 2006-06-15. Pompy z wczesniejszych rocznikow nie beda pasowac ze wzgledu na inny zyroskop, we wczesniejszych wersjach byl podlaczony do szyny CAN w Twojej wersji jest bezposrednio podlaczony do pompy. Po montazu pompe trzeba zaprogramowac, a dokladniej skalibrowac ja z czujnikiem skretu kierownicy, bez tego uklad Ci sie wylaczy i nie bedzie mozliwe jego wlaczenie bez kalibracji.
Jakie maszo objawy ze podejrzewasz uszkodzenie pompy ABS/ESP ?
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! Ostatnio edytowane przez 1olek ; 26-11-2012 o 20:31 |
26-11-2012, 21:11 | #4 |
ford::average
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 27-03-2007
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2006
Postów: 107
|
Odp: Wymiana pompy ABS z ESP - jaki numer?
jendrekmak: VIN podałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Objawy są następujące: - włącza się ABS nawet przy delikatnym naciśnięciu hamulca ale tylko poniżej 60 km/h. Powyżej 60 km/h jest ok i hamuje normalnie a ABS się włącza tylko gdy mocniej depnę np. na mokrym albo na piachu lub gdy prędkość spadnie właśnie poniżej 60 km/h - poniżej 60 km/h słychać cykanie tak jakby coś próbowało się włączyć i wyłączyć. Po wyłączeniu silnika podczas jazdy cykanie zanika. Także po przekroczeniu 60 nie ma go. - ESP przestał działać (tak mi się wydaje) ponieważ w łuki, w które wcześniej wjeżdżałem i czułem przyhamowanie przez system, teraz gdy wjeżdżam to normalnie przód wynosi lub zarzuca tyłem. Niestety nie jestem w stanie powiedzieć czy mruga kontrolka bo przy skręcie kierownica przesłania mi kontrolki a poza tym skupiam się na kontrolowaniu auta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - często po nocy gdy wsiadam do auta to pedał jest twardy tak jakby na zgaszonym silniku się go pompowało. - po odpaleniu pedał hamulca wpada w podłogę tak jakby układ był zapowietrzony. Po próbie zapowietrzenia nic sie nie zmieniło. Podczas rozruchu zapalają się normalnie wszystkie kontrolki i gasną tez normalnie. W czasie jazdy nic się nie świeci, jedynie gdy ostro ruszę to miga kontrolka, ze ASR działa ale wydaje mi się, ze wcześniej bardziej odcinało moc niż obecnie. Podpięcie pod komputer nie pokazało żadnych błędów. Zawieszenie w stanie idealnym. Żadnych luzów na kołach. Opony nowe 4 szt. Wszystkie te objawy w zasadzie wystąpiły nagle. Wprawdzie wcześniej raz na jakiś czas zdarzyło się, że przy lekkim naciśnięciu hamulca ABS sie włączał ale 2 dni temu odpaliłem samochód i ABS zaczął się włączać już non stop. Wiem, że zacisk prawy tył mam do wymiany i jutro mechanik będzie to robił jednak mówi, że marne szanse aby to było przyczyną tych wszystkich rzeczy i stawia na pompę. Odnośnie programowania to wystarczy, że ktoś ma WDS i będzie mógł pompę ustawić czy wizyta w ASO raczej niezbędna? Jeszcze odnośnie numerów, na alledrogo znalazłem pompy tylko z numerem 4S71-2C 405-AA, z BA niestety nie ma. Wyczytałem, ze te końcowe oznaczenia to wersja oprogramowania. Jeśli u mnie jest BA to nie ma problemu aby wsadzić taką z AA? Dodatkowo jest jeszcze taka pompa: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Napisane jest, ze 2005 r. ale numery ma jakieś dziwnie inne. Tu natomiast jest z 2006 r. niby czyli tak jak moje auto ale numery też inne: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Rozumiem, ze nie będzie pasować? Czy pompa musi być dokładnie z diesla 130 KM czy może być także od benzyny? Co do złącz to rozumiem, że różnica polega na tym iż jedne są wąskie a drugie szersze, jakby bardziej jajowate tak?
__________________
Był stare, dobre Mondeo 95 r. 1.8 TD Jest młodsza wersja Mondeo 06 r. 2.0 TDCI, której dziadek wysoko ustawił poprzeczkę Ostatnio edytowane przez sawekfan ; 26-11-2012 o 21:26 |
26-11-2012, 21:20 | #5 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
Odp: Wymiana pompy ABS z ESP - jaki numer?
Cytat:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! Ostatnio edytowane przez TOMAS ; 26-11-2012 o 21:29 |
|
26-11-2012, 21:47 | #6 |
ford::average
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 27-03-2007
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2006
Postów: 107
|
Odp: Wymiana pompy ABS z ESP - jaki numer?
Czyli próbować wymienić sam czujnik ciśnienia? To cykanie jest raz rytmiczne, w regularnych odstępach kręcących się kół a raz szybsze jakby przyspieszało. ABS włącza się w rytm tego cykania. Pytanie czy ten czujnik w ASO nie będzie kosztował więcej niż używana pompa.
Aha czy mój VIN definiuje jakie złącze ma pompa u mnie, to wąskie czy szerokie? Dziękuje za dotychczasową pomoc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Był stare, dobre Mondeo 95 r. 1.8 TD Jest młodsza wersja Mondeo 06 r. 2.0 TDCI, której dziadek wysoko ustawił poprzeczkę |
26-11-2012, 22:56 | #7 | ||
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
Odp: Wymiana pompy ABS z ESP - jaki numer?
Cytat:
Cytat:
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! |
||
26-11-2012, 23:57 | #8 |
ford::average
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 27-03-2007
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2006
Postów: 107
|
Odp: Wymiana pompy ABS z ESP - jaki numer?
Mnie zastanawia dlaczego tylko poniżej 60 km/h cyka i ABS sie włącza odrazu. Jeszcze rozumiałbym gdyby to zależało od obrotów silnika bo wtedy może się robi większe ciśnienie. Nie znam się w jaki sposób działa to ale na chłopski rozum to tu jest tak jakby czujniki, które non stop zbierają informacje o prędkości obrotowej kół dla ESP, wysyłały sygnał do układu hamulcowego czyli sterownika pompy i tam na podstawie tych danych było utrzymywane odpowiednie ciśnienie. Więc albo błędne informacje mogą płynąc z czujników albo powstają dopiero w oprogramowaniu pompy. Tylko zastanawia mnie dlaczego powyżej 60 km/h jest ok?
Odnośnie pompy to o numerze 4S71-2C 405-AA nie będzie pasować? Pomp jest jak na lekarstwo i niestety tylko o tym numerze widzę, ze są po 2004 roku dostępne. Upieram się z tą pompą bo po objawach jakie opisałem mechanik stwierdził, ze to właśnie w pompie leży problem i to nie tyle mechaniczny ile elektroniczny w sterowniku, który błędnie sygnały przetwarza. Najgorsze, ze komputer nie pokazuje żadnych błędów, podczas jazdy po prostym odcinku wyświetla, że wszystkie koła kręcą się tak samo, na desce żadne kontrolki się nie świecą więc teoretycznie wszystko jest idealnie.
__________________
Był stare, dobre Mondeo 95 r. 1.8 TD Jest młodsza wersja Mondeo 06 r. 2.0 TDCI, której dziadek wysoko ustawił poprzeczkę |
27-11-2012, 07:33 | #9 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
Odp: Wymiana pompy ABS z ESP - jaki numer?
Cytat:
P.S. Ile krzycza sobie za ta pompe ?
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! Ostatnio edytowane przez 1olek ; 27-11-2012 o 07:58 |
|
27-11-2012, 11:13 | #10 |
ford::average
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 27-03-2007
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2006
Postów: 107
|
Odp: Wymiana pompy ABS z ESP - jaki numer?
Ceny pompy od 250 zł do 500 zł więc tragedii nie ma, zwłaszcza, ze za sam zacisk regenerowany zapłaciłem 300. Najgorsze jest to, że trzeba pompę programować więc dodatkowo pewnie 2 stówki pójdą a jak się okaże, że problem nie ustąpił no to nie mam pomysłu. W takiej sytuacji przy zmianie z powrotem na moją pompę musiałbym ją również programować czy wtedy wystarczy tylko wpiąć i będzie działać? Bo jeśli wymiana pompy by nic nie dała to tyle dobrego, że wtedy bym mógł ją oddać ale jeśli mam znowu programować moją "starą" pompę to w sumie mija się to z celem i lepiej próbować sprzedać moją.
W którymś poście pisałeś właśnie, że końcówka AA od BA różni sie tym, że AA jest pierwszą wersją a BA kolejną i powinny pasować zamiennie. Tylko AA są dostępne z używek więc zbytnio wyjścia nie mam bo cena w ASO zabija a pewności nie mam, ze na 100% to pompa. Zastanawia mnie to, że nagle tak by się rozjechała pompa.
__________________
Był stare, dobre Mondeo 95 r. 1.8 TD Jest młodsza wersja Mondeo 06 r. 2.0 TDCI, której dziadek wysoko ustawił poprzeczkę |