![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Mati
Zarejestrowany: 23-09-2012
Skąd: Katowice
Model: escort
Silnik: 1.8 D
Rocznik: 1995
Postów: 5
|
![]()
Jadę sobie odcinek 9km, ok -5C, w połowie drogi obroty nagle zaczynają spadają, wciskam mocniej gaz a tu zero reakcji, zwalniam i silnik gaśnie, próbuje zapalić, udaje się za 3 razem, przejeżdżam 100m, znowu obroty spadają i silnik gaśnie, i to samo jeszcze raz aż w końcu nie odpalił. Po holowaniu wstawiłem go do garażu, gdzie temperatura jest na plusie.
Próbuje odpalić następnego dnia, rozrusznik kręci ale nie odpala. Zauważyłem że nie miałem prawie płynu chłodzącego w zbiorniku, wiedziałem że cieknie z węża do nagrzewnicy, ale wcześniej w takich ilościach go nie ubywało, dolałem do minimum i tak zostawiłem. Sądząc że coś z paliwkiem nie tak zabrałem się za to. Sprawdziłem świece, wyciągłem je i grzałem, są sprawne, bezpieczniki w skrzynce i obok aku tez dobre. Odpowietrzyłem ukl paliwowy, choć nie wiem czy dobrze to robiłem, odkręcałem przewody na wtryskiwaczach, odpalałem silnik i czekałem aż paliwo zacznie lecieć, jednak wydawało się że mało go wypływa z przewodów, ale pozakręcałem wtedy nakrętki. Po tym nadal nie odpalał, pomyślałem że może z filtrem coś nie tak, to odłączyłem przewody od niego i próbowałem na krótko odpalać z butelki z ropą, lecz nie zapalał, pompa zaciągała rope bo wsadziłem przezroczysty przewód do butelki. Aktualnie nie mam pomysłów co dalej sprawdzać, czy to jednak coś z układem chłodzenia? termostat czy jednak ukl paliwowy, wtryskiwacze, coś z ciśnieniem? Czy też EGR, choć nie wiem czy w tym dieslu jest. Silnik jest 2 lata po remoncie, miesiąc temu była przelutowana skrzynka bezpieczników. Co do układu paliwa, pompa bosh - nie widać żeby ciekło z niej, filtr paliwa bez pompki, założony zaworek zwrotny między filtrem a pompą. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
![]()
Zawór stop na pompie sprawdź. I czy dostaje napięcie.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Mati
Zarejestrowany: 23-09-2012
Skąd: Katowice
Model: escort
Silnik: 1.8 D
Rocznik: 1995
Postów: 5
|
![]()
Tylko gdzie ten felerny elektrozawór jest? Do pompy dochodzi jeden kabel, do jakiegoś chyba wkręconego elementu, z niego wychodzą 2 przewody do jakiś części w pompie, pierwszy do jakiegoś elementu z linką, od strony silnika, drugi do części od strony chłodnicy
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::expert
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-10-2008
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Model: Escort MK5 Ghia
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1992
Postów: 2,361
|
![]()
najprawdopodobniej się zapowietrzył Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jeśli masz pompę wtryskową lucasa to z rozrusznika ani na zaciąg go nie odpalisz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mój Escort na PJ http://tiny.pl/hc31j |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::expert
![]() Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,639
|
![]()
Przenoszę do działu DIESEL.
Pozdrawiam Wojtek
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody. Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie ! Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim. ![]() KU PRZESTRODZE ! http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
|
![]()
A może przez brak (mało) płynu chłodzącego uszkodzony został czujnik temperatury i komputer (o ile takowy w tym autku jest) nie grzeje świeczek, bo myśli że silnik jest gorący?
Trzeba sprawdzić, czy po przekręceniu kluczyka na świecach pojawia się napięcie.
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::expert
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-10-2008
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Model: Escort MK5 Ghia
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1992
Postów: 2,361
|
![]() Cytat:
bongo - po tym jakie objawy opisał kolega oraz po tym że to zwykły wolnossak bez kompa to raczej zły trop.
__________________
Mój Escort na PJ http://tiny.pl/hc31j |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
|
![]() Cytat:
Sam nie wiem co koledze doradzić. Ja kiedyś sobie sam zapowietrzyłem układ paliwowy na własne życzenie (w największe mrozy zmieniałem filtr paliwa i zapomniałem zalać nowy filtr paliwemGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ), ale odpowietrzyć mi się udało siłą płuc i rozrusznikiem, wiec na zapowietrzenie mi to nie wygląda. Ale może konstrukcja samej pompy jest ciut inna. Nie wiem. Z kolei pompa zaciąga paliwo z butelki, więc elektrozawór "stop" przepuszcza paliwo... No chyba, że w pompie coś strzeliło... Teoretycznie jak paliwo, powietrze i prąd jest to powinno działać (zwłaszcza w garażu gdzie jest dodatnia temperatura)Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. PS. Na marginesie, jak u Ciebie z odpalaniem na tych dłuższych świeczkach? Miałeś jakieś większe mrozy, żeby zaobserwować różnice? Ja dalej nie wymieniłem świeczek (chciałem złapać kilka srok za ogon i ta o nazwie świeczki się wymknęłaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::expert
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-10-2008
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Model: Escort MK5 Ghia
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1992
Postów: 2,361
|
![]() Cytat:
__________________
Mój Escort na PJ http://tiny.pl/hc31j |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
|
![]()
W akcie desperacji można spróbować czy na samostarcie (czy jakim innym Plaku) odpali. Choć ponoć nie jest to zbytnio zdrowe dla silnika.
A jak chodzi o wąż z którego cieknie płyn, to można i trzeba go szybko i tanio wymienić na nowy.
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem... |
![]() |
![]() |