|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-01-2013, 10:39 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 27-08-2011
Skąd: Krosno
Model: Ford Scorpio
Silnik: DOHC 2.0 EFI
Rocznik: 1993
Postów: 5
|
Pęknięta rurka przy kolektorze DOHC 2.0 EFI
Witam serdecznie, jest to mój pierwszy temat na tym forum, liczę że pomożecie mi z moim problemem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie jestem pewien dokładnie do czego służy ta rurka, pewnie coś z ciśnieniem. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pękła w dość niemiłym miejscu, bo przy zgrubieniu, które znajduje się kilka centymetrów od kolektora. Pewnie jest tam jakiś filtr czy coś w tym stylu. Mam 2 pytanie: -Jak dokładnie nazywa się ta część? -Czy mogę pozbyć się tego "filtra" i podpiąć ją na ostro? |
17-01-2013, 10:51 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 16-07-2008
Skąd: wielkopolska
Model: Ford Fokus C Max
Silnik: benzyna-1,6
Rocznik: 2005
Postów: 266
|
Odp: Pęknięta rurka przy kolektorze DOHC 2.0 EFI
Jest to kolektor ssący i u mnie w tym miejscu jest wężyk idący dalej do serwa czyli wspomagania hamulców.Tuz przy kolektorze w wężyku tym mam wpięty zawór zwrotny,który w razie zgaśnięcia silnika umożliwia wdepnąć z dwa trzy razy hamulec.Rurka wchodząca bezpośrednio do kolektora jest tylko wsadzona i jest luźna.Powietrze zasysane jest od strony serwa do kolektora ,więc zawór uniemożliwia cofanie sie powietrza do serwa.Kiedyś ten zawór mi się rozleciał i miał duże nieszczelności co powodowało nierówną pracę silnika.
tak na marginesie,skąd masz taki fajny rysuneczek? Ostatnio edytowane przez czytaczforum ; 17-01-2013 o 10:56 |
17-01-2013, 11:12 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 27-08-2011
Skąd: Krosno
Model: Ford Scorpio
Silnik: DOHC 2.0 EFI
Rocznik: 1993
Postów: 5
|
Odp: Pęknięta rurka przy kolektorze DOHC 2.0 EFI
|
17-01-2013, 15:01 | #4 |
Postów: n/a
|
Odp: Pęknięta rurka przy kolektorze DOHC 2.0 EFI
Możesz spróbować wkleić to na poxipol .
Tak na prawdę to rurka trzymana jest przez specjalny pierścień z ząbkami trzymającymi rurkę . Pewnie pękł i rurka lata . Dodatkowo w głębi powinien być gumowy oring uszczelniający połączenie . Oring pewnie stwardniał pokruszył się i teraz zasysa lewe powietrze . Taki zestaw w ASO 35 zeta jak pamiętam . |
17-01-2013, 15:59 | #5 |
ford::professional
Zarejestrowany: 08-09-2004
Skąd: KATowice
Model: E38
Silnik: 2,8 24v
Rocznik: 97 Shadow Line
Postów: 1,166
|
Odp: Pęknięta rurka przy kolektorze DOHC 2.0 EFI
teraz ten zestaw to juz ok 70 zl,ale jest dostępny
wkleic na silikon lub jak napisal Gufer ,na poxipol,byle lewizny nie targał to ze chodzi nierowno,to pewnie tego wina,ale ,ze glosno,to juz pewnie nie |