![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 11-02-2013
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus MkII
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 8
|
![]()
Witam,
zaświeciła mi się dziś kontrolka sygnalizująca awarię silnika. Po chwili sam silnik stracił trochę mocy. Po zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu silnika kontrolka już się nie paliła i wszystko było OK. Po podłączeniu do komputera wyskoczyły 2 błędy - przeładowanie turbo oraz niedziałający czujnik wlotu korka paliwa (mam FAPa). Po wykasowaniu błędów, przejechaniu kilkunastu kilometrów ponowne sprawdzenie. Pozostał tylko błąd czujnika korka paliwa. Kontrolka sygnalizująca awarię już się nie zapaliła - silnik chodzi normalnie (turbo też). Macie jakieś sugestie czego to mogły być symptomy? Ostatnio edytowane przez Marek ; 04-03-2013 o 21:29 Powód: dodanie prefiksu |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Kraków
Model: MONDEO MK4 FL TITANIUM S @ 2.2 230/500 + C-MAX TITANIUM 2014 2.0 @ 200/400
Silnik: 2.2 tdci + 2.0 tdci
Rocznik: 2013, 2014
Postów: 933
|
![]()
W przypadku FAP, masz czujnik korka wlewu paliwa, bo na tej podstawie min. dawkuje się ilość płynu katalicznego dolewanego ze zbiorniczka do baku. Każdorazowe otwieranie korka na pare sekund(nie wiem dokładnie ile) powoduje notyfikacje i na tej podstawie dolewania jest automatycznie dawka eloys'u. Częste tankowanie "po 30 dychy" spowoduje szybkie zużycie płynu, który jest dosyć drogi. Jeżeli wywala Ci ten błąd to przyczyny musisz szukać właśnie tam, może wiązka, może piny zaśniedziałe, może coś nie kontaktuje, trzeba rozebrać boczek tapicerki, żeby oglądnąć zbiorniczek i okablowanie.
|
![]() |
![]() |