![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 13-03-2013
Skąd: Tarnów
Model: Ford C-MAX Titanium
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 84
|
![]()
Witam
Przymierzam się do zakupu C-maxa pod gazik podczas wertowania ogloszeń natkanel sie na takie cudo.. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Czy spotkał się ktoś z takim autkiem ? Czy jest na forum osoba która jeżdzi z instalcją CNG? Interesuje mnie jaki dystans można przejechać na butli z CNG, jakie jest zużycie gazu i jak silnik chodzi na CNG w porównaniu do LPG ( czy jest jakas różnica) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
![]()
A gdzie ty to będziesz tankował?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Zablokowany
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 09-02-2012
Skąd: Łódź
Model: Escort MK7 cabrio | Focus MKI kombi
Silnik: 1.6i | 1.8i
Rocznik: 1995 | 2000
Postów: 368
|
![]()
CNG jest na pewno lepszym gazem od LPG, oglądałem różne programy na ten temat tylko nie ma gdzie tankować
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,209
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::average
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 13-03-2013
Skąd: Tarnów
Model: Ford C-MAX Titanium
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 84
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 13-03-2013
Skąd: Tarnów
Model: Ford C-MAX Titanium
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 84
|
![]()
Jezdził ktoś na CNG? Sa jakieś różnice w samej jeżdzie? Ile można przejechać na butli?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 11-09-2007
Skąd: Rumia
Model: C-Max
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 457
|
![]()
Co prawda nie Ford, ale jeździłem długo Iveco CNG. Silnik 3.0 136koni. Mam porównanie do identycznego Iveco tyle, że ON 3.0 moc bodajże też około 136koni.
Spalanie: CNG - 1,5 tony ładunku - 10-11l gazu, pusty 8-9l ON - 1,5 tony ładunki - 10-12l oleju napędowego pusty 9-10l Dynamika: Przyspieszenie - identyczne Jazda pod górę z obciążeniem - no tutaj CNG troszkę słabiej od ON ale w końcu CNG to benzyna Ładowność: CNG - w papierach auto do 3,5tony i ładowność 500kg Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ON - auto do 3,5 tony w papierach 1500kg Zasięg: No to zależy od pojemności butli. Tankowanie: CNG - 60l butle tankowałem 15min (to dużo zależy od zainstalowanych kompresorów na danej stacji) u mnie w okolicy stacje są w Gdyni, Słupsku, Elblągu, Toruniu (dalej tym autem nie jeździliśmy) Serwisowanie: No nie wszyscy gazownicy robią CNG, więc tutaj może być delikatny problem. Ale tak samo jak przy LPG wymieniasz filtry i czasem regulujesz. Parownik i wtryskiwacze są takie jak w LPG, chyba że jest to bezpośredni wtrysk ciekłego CNG (taka fabryczna instalacja była w Iveco) I nie wątpliwie wieeelką zaletą auta na CNG jest jego duża stabilność w zakrętach, butle są ciężkie i nisko umieszczone (podłoga, pod podwoziem), Ostatnio edytowane przez wojtekcichy ; 05-04-2013 o 20:46 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,209
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 11-09-2007
Skąd: Rumia
Model: C-Max
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 457
|
![]()
Butle od CNG są bardzo ciężkie, dużo cięższe od butli LPG. Wynika to zapewne z tego, że butle CNG są tankowane do 200-250bar a butle LPG do około 6bar.
Wracając do tankowania, już za 25tys zł można mieć przydomowy kompresor do tankowania CNG, wieczorkiem podłączasz auto a rano jest pełne, minusem jest właśnie cena i wolny proces tankowania (kilka godzin), no i trzeba mieć przyłącze gazu ziemnego w domu. Plusem jest, że tak zatankowane CNG jest tańsze niż to na stacjach. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,209
|
![]() Cytat:
Ostatnio edytowane przez darmodziej ; 05-04-2013 o 22:00 |
|
![]() |
![]() |