Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Kuga
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-03-2013, 15:52   #1
Alexander25
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-11-2008
Skąd: Warszawa
Model: mustang gts/taurus sho/grand marquis/taurus flex/zx4
Silnik: 5.0V8/3.2V6/4.6V8/3.0 V6/2.0
Rocznik: 95/95/92/05/05
Postów: 60
Domyślnie Test nowego modelu

Witam

W zeszłym tygodniu otrzymałem możliwość przetestowania nowego Forda Kuga. Z uwagi na fakt, iż sporo osób pytało się mnie o wrażenia z testów i czy ten wóz nadaje się na auto do prywatnego użytku czy firmowe postanowiłem (trochę z chęci podzielenia się wrażeniami, a trochę z chęci odrobiny spokoju taki żart) zrobić krótkie podsumowanie testu nowej Kugi.
Do testów dostaliśmy wersję z silnikiem diesla 2.0 Duratorq TDCi z manualną skrzynią biegów. Silnik w zależności od wersji ma moc od 140 lub 163KM. Do testów mieliśmy udostępniony wóz z silnikiem o mocy 163KM. Przyznam się, że nie lubię diesli, bo hałasują i zostawiają czarne chmury, a co gorsza, nie brzmią tak fajnie jak silnik V8 np. HO 302cu.i. O dziwo nie było tak źle.
Podczas jazdy w nowej Kudze jest cicho. Gdy wyjechałem autem na trasę i można było rozwinąć większą prędkość oraz gwałtowniej przyspieszyć okazało się, że w aucie dalej jest komfortowo i nie słychać klekotu, jak w Mondeo MK3 TDDi. Osiągi jak na tak dużego SUVa są zadowalające. Da się tym autem ruszyć szybko spod świateł, a osiągi pozwalają na dynamiczną jazdę. Wrażenia z jazdy można porównać do jazdy Fordem Taurusem SHO z silnikiem 3,2 V6 Yamaha, gdzie moc wynosiła fabrycznie 220 KM. Co do spalania - w cyklu mieszanych, gdzie wóz poddawany był ostrej katacji, parę jazdy po placu leciał bokiem i wykopywał się raz ze śniegu, wyszło ok. 7,5l/100 km, a jest to dość spore auto. Fajne było też to, że na luzie, gdy dodawało się obrotów, Ford bujał się na boki jak Mustang czy inne auta z USA z tylnym napędem. Może to nie jest kryterium przy wyborze auta ale sprawia frajdę .
Auto do testów wyposażone było w sześciobiegową skrzynię manualną. O ile szósty bieg przydawał się na trasie, to w terenie na śniegu i lodzie wydawało się trochę, że jadąc na drugim biegu powinno wrzucić się trójkę, ale wrzucenie trójki powodowało, że silnik miał zbyt niskie obroty aby podołać jeździe w ciężkich warunkach. Sprzęgło działało świetnie i delikatne wciśnięcie pedału pozwalało zmienić bieg.
Teraz może trochę o zawieszeniu. Z materiałów prasowych można dowiedzieć się że z przodu w Kudze zamontowane jest : ”Zawieszenie niezależne z kolumnami MacPhersona z przesuniętymi sprężynami śrubowymi na amortyzatorach gazowych i wahaczami dolnymi w kształcie litery L, ze zoptymalizowanymi przednimi tulejami gumowymi i tylną tuleją z elementem hydraulicznym zamocowaną na oddzielnej, wzmocnionej belce poprzecznej ramy pomocniczej, stabilizator przechyłów. Dwuścieżkowe górne mocowania.”[1] A na tyle mamy: „W pełni niezależne zawieszenie wielowahaczowe z płaskim wahaczem ustalającym „control blade" z dużymi amortyzatorami i sprężynami odbijającymi. Stabilizator przechyłów zamocowany do piasty za pomocą podwójnego przegubu kulowego.”[1]. Oczywiście wszyscy jesteśmy mechanikami i potrafimy rozłożyć i złożyć nasze Fordy z zamkniętymi oczami, jednak jeśli ktoś przespał w szkole przedmiot pod nazwą rozłóż i złóż swojego Forda, to napiszę jak przekłada się powyższy opis na jazdę po naszych wspaniałych drogach, na których co jakiś czas pojawi się fragment asfaltu.
Na równym odcinku drogi (tak, udało mi się taki trafić, ale niestety nie uwieczniłem na fotografii) auto prowadzi się pewnie. Nie przechyla się tak bardzo na zakrętach jak np. Ford Explorer czy Ford Expedition. Ze znanych mi Fordów taki efekt można spotkać tylko w Fordzie Edge. Podczas testów była dość kiepska pogoda. W wąskich uliczkach było pełno śniegu i lodu. Gdy wjechałem w boczną uliczkę z wyślizganą koleiną podczas cofania wjechałem w dziurę, której nie zauważyłem. Dziura była dość duża, jednak zawieszenie nie wydało żadnego dźwięku i spisało się bez zarzutu. Podczas skrętu powodującego przejazd przez większe koleiny przednie trochę się bujało, natomiast tylne zachowywało się jakby było nieco twardsze.
Jeżeli chodzi o układ hamulcowy - hamulce działają świetnie. Z przodu i tyłu auta są tarcze z podziałem siły hamowania. Do tego ABS i ESP. Bez problemu też działa hamulec ręczny, co udało mi się przetestować przy wprowadzaniu auta w kontrolowany poślizg (choć niestety trwał bardzo krótko). Nawet z zaciągniętym ręcznym, jadąc bokiem, auto przechyliło się w niewielkim stopniu. Kontrolowany poślizg rozpocząłem przy prędkości 55, a potem 40km/h (poza terenem, na którym odbywał się ruch pojazdów-teren prywatny).
Wnętrze auta prezentuje się bardzo ładnie. Nareszcie nie ma tandetnego plastiku imitującego aluminium czy tytan. Ekran na desce rozdzielczej jest bardzo czytelny. Idealnie nadaje się do monitorowania obrazu z kamery cofania pokazującej tor auta. Auto, które testowałem miało także czujniki parkowania z przodu. Centralny ekran służy także do obsługi radia oraz GPSu. Ze względu na ilość opcji ustawień różnego typu systemów Ford zastosował pokrętło, które miało ograniczyć ilość przycisków. To rozwiązanie spisywało się bez zarzutu jeśli chodzi o radio jednak był mały problem jeśli chodzi o GPS. Obsługa GPS nie należała do najprostszych. Dodatkowo podczas wyboru trasy innej niż najdłuższa GPS wywoził nas na odludzie. Wg systemu GPS, gdy znaleźliśmy się w środku szczerego pola byliśmy na przedmieściach Lublina tzn. 5km od punktu docelowego w Lublinie. Z informacji uzyskanej od kolegi testującego drugą Kugę wynika, że to mi trafiła się trefna sztuka, gdyż on dojechał do celu bez problemów. Jeśli chodzi o wnętrze auta deska rozdzielcza wykonana jest w sposób nienaganny. Można się przyczepić do plastiku otaczającego konsoletę z przyciskami i pokrętło, którymi zmienia się ustawienia radia, GPSa itp. gdyż zostają na nim ślady palców. Kierownica jest dość twarda i jej profil pasuje bardziej do Mondeo ST lub Focusa RS niż do SUV’a. Jest ona jednak wyposażona we wszystko, co potrzeba. Bardzo wygodne okazały się fotele nowego Forda. Myślałem, że będą mało wygodne a po całym dniu spędzonym w aucie nie czułem bólu pleców. Podobnie szyjny odcinek kręgosłupa nie dawał objawów zmęczenia. Ciekawym patentem było podświetlenie uchwytu na napoje. Niby to nic, ale wracając mogłem wziąć puszkę bez odrywania wzroku od drogi. Nie podobały mi się natomiast przyciski od elektrycznych szyb, gdyż nie pasowały do tego wnętrza. Podobnie wykończenie boczków drzwi - powinno być moim zdaniem trochę lepsze.
Auto wygląda jak wygląda. Samochód ma konstrukcję samonośną, więc nie ma ramy, co jest oczywistym posunięciem w celu zmniejszenia spalania. To, czy jest ładne czy nie osądzi każdy indywidualnie. Auto wygląda na wykonane w sposób solidny. Niechcący wykonany został nawet test na wytrzymałość auta. Podczas testowania systemu active park assist. na powierzoną mi zaparkowaną Kugę najechała druga. Przy innych autach trzeba by wymieniać zderzaki, prostować belkę lub mocowanie belki. Autom nic się nie stało. Co ciekawe, nie było nawet zadrapań na zderzakach, co wydało mi się dość dziwne, dlatego też otworzyłem maskę i dokładnie sprawdziłem, czy nie zwiększyły się szczeliny między reflektorami a zderzakiem i błotnikami. Wiadomo, że z czasem tworzywa użyte na takie elementy samochodów jak błotniki tracą zdolność do odkształcenia sprężystego (coraz ciężej się wyginają i wracają do stanu poprzedniego), jednak w przypadku innych aut takie najechanie skończyłoby się przynajmniej klejeniem zderzaka, a w przypadku Kugi nie było nawet śladu.
Z uwagi na fakt, iż nie lubię żadnych udogodnień poza klimatyzacją, elektrycznie podnoszonymi szybami i elektrycznym sterowaniem lusterek byłem trochę sceptycznie nastawiony do tych wszystkich bajerów zawartych w informacji prasowej Forda Kugi.
Pierwszym systemem, jaki udało mi się przetestować była sygnalizacja pojawienia się innego pojazdu w martwym polu. System ten polega w skrócie na tym, że gdy chcemy zmienić pas patrzymy w lusterko i jeśli czujnik wykrywa przeszkodę, zapali się na powierzchni lusterka żółta lampka. Ten system spisuje się idealnie w cyklu miejskim, natomiast na trasie czasem bywało tak, że jadąc środkiem prawego pasa czujnik wykrywał barierę energochłonną i traktował ją jako auto, a wtedy zapalała się lampka w lusterku.
Potem sprawdziłem system odpowiedzialny za rozpoznawanie znaków drogowych. Rozpoznaje on znaki ograniczenia prędkości, jednak należy podkreślić, że pojawiają się one na desce rozdzielczej po tym, jak auto je minie, więc jeśli kierowca będzie się sugerował wskazaniami na desce rozdzielczej to i tak są miejsca w Polsce, gdzie fotoradar znajduje się tuż za ograniczeniem prędkości.
Kolejny system testowany w Kudze polegał na elektrycznym i bezdotykowym zamykaniu i otwieraniu drzwi bagażnika. Zamysł tego systemu był taki, żeby mając zajęte ręce dało się zapakować zakupy do bagażnika. System działał, jednak trochę zajęło mi znalezienie miejsca, gdzie należy ruszyć stopą, aby go aktywować. Sprawdziłem także, iż w przypadku podstawienia głowy klapa bagażnika się nie opuści.
Ostatnim systemem testowanym przeze mnie był system wspomagający parkowanie, tzw. Active Park Assist. Pomaga zaparkować auto między dwoma innymi pojazdami. Po naciśnięciu przycisku na desce rozdzielczej system rozpoczyna poszukiwanie wolnego miejsca do równoległego parkowania ( tzw. koperty). Gdy miniemy miejsce, które nadaje się do zaparkowania, zatrzymujemy się i wrzucamy wsteczny bieg, a auto samo, bez użycia rąk kierowcy, wykonuje manewr. Wymagana jest czasem korekta - wtedy na ekranie w środkowej części deski rozdzielczej pojawia się informacja i trzeba wrzucić pierwszy bieg, aby podjechać do przodu. Praca kierowcy ogranicza się tylko do odpowiedniego sterowania pedałami sprzęgła i hamulca oraz wrzucenia odpowiedniego biegu wskazanego przez system. Active Park Assist jest ciekawym rozwiązaniem, gdyż bardzo dobrze parkuje się auto i nawet kiedy auta, między które chciałem wjechać, nie były do końca równolegle względem siebie, Kuga parkowała sama bez problemów. Wspomniany system wymaga odpowiedniego sterowania pedałem hamulca i sprzęgła, co może spowodować szybsze zużycie tarczy sprzęgła. Raz czy dwa poczułem zapach sprzęgła w aucie podczas parkowania. Uważam więc, że system ten lepiej by się nadawał do auta z automatyczną skrzynią biegów.
Podsumowując:
Auto wypadło moim zdaniem dobrze. Testowaliśmy je w różnego typu terenie, przy różnych prędkościach i z różnym obciążeniem. Nie udało nam się przetestować silnika benzynowego, jednak spalanie silnika diesla, jakie osiągnąłem podczas testu, nie różni się zbytnio od deklarowanego przez producenta mimo, że samochód był testowany porządnie. Po całym dniu testów w zbiorniku pozostała połowa paliwa, a na stacji benzynowej zrobiłem postój tylko na kawę. Auto jest wygodniejsze od japońskich odpowiedników w swojej klasie, którymi udało mi się jeździć (nie podaję nazwy). Co do ceny to odsyłam na stronę Forda.
Czy ja kupiłbym to auto?
Ja bym go nie kupił, bo nie ma V8ki z przodu, chromów i kanapy, ale jak ktoś szuka czegoś bezpiecznego z niskim spalaniem to może to być ciekawa oferta. Co do cen, to nie wiem ile kosztuje to auto i trzeba sprawdzić na stronie producenta. Auto robi chyba dobre wrażenie, ponieważ podszedł do mnie człowiek z pytaniem co to za model i gdzie można kupić.

Bibliografia czyli skąd ściągałem
[1] Informacja prasowa Ford Kuga-Specyfikacja techniczna

P.S.
Tekst jest moją własnością i nie powstał na zlecenie Forda, GM, czy zielonych ludzików. Jest to moja własna subiektywna opinia. Niedługo może będzie kolejny raport z testów tym razem bardziej amerykańskiego fordaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Alexander25 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2013, 09:11   #2
RafałB
ford::expert
 
Avatar RafałB
 
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
Domyślnie Odp: Test nowego modelu

Tekst fajny i obszerny,ale....Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Wolałbym osobiście żebyś porównał nową Kugę z np S-maxem,Mondkiem MKIV w dieslu a nie z Amerynakami V8...bo to jednak "troszke" inna bajka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ale to tylko moje zdanie,fajnie to opisałeś.

Pozdro Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual.
RafałB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2013, 10:26   #3
boncio
ford::expert
 
Avatar boncio
 
Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: Łódź
Model: Audi Q3 Sportback/Mazda CX-3
Silnik: 1.4e 245KM/2.0 121KM
Rocznik: 2022/2019
Postów: 3,725
Domyślnie Odp: Test nowego modelu

Test bardzo fajny, ale moim zdaniem zbyt dużo uwagi poświęciłeś systemom wspomagającym kierowcę, bo takie same są przecież dostępne od 2 lat w innych modelach (część pominałeś), a w zamian mogłeś więcej napisać o możliwościach terenowych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ale to takie moje czepianie się Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A przy stłuczce nie zadziałał system ACS w Kudze jadącej do przodu, czy jak się spotkaliście?
boncio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-03-2013, 20:49   #4
Alexander25
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-11-2008
Skąd: Warszawa
Model: mustang gts/taurus sho/grand marquis/taurus flex/zx4
Silnik: 5.0V8/3.2V6/4.6V8/3.0 V6/2.0
Rocznik: 95/95/92/05/05
Postów: 60
Domyślnie Odp: Test nowego modelu

Cytat:
Napisał RafałB Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tekst fajny i obszerny,ale....Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Wolałbym osobiście żebyś porównał nową Kugę z np S-maxem,Mondkiem MKIV w dieslu a nie z Amerynakami V8...bo to jednak "troszke" inna bajka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ale to tylko moje zdanie,fajnie to opisałeś.

Pozdro Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
DziękiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Co się tyczy S-maxa to go nie znam. Z nowych modeli Forda EU znam tylko mondeo,focusa, galaxy i fiestę. No i suvy powinno się porównywać z suvami bo do S maxa i mondka to się ma nijak bo to totalnie inne auta i zupełnie się inaczej prowadzą( przynajmniej mondeo bo S max to nie moje klimaty)

Bump:
Cytat:
Napisał boncio Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Test bardzo fajny, ale moim zdaniem zbyt dużo uwagi poświęciłeś systemom wspomagającym kierowcę, bo takie same są przecież dostępne od 2 lat w innych modelach (część pominałeś), a w zamian mogłeś więcej napisać o możliwościach terenowych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ale to takie moje czepianie się Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A przy stłuczce nie zadziałał system ACS w Kudze jadącej do przodu, czy jak się spotkaliście?
Ten system jest inny niż np w VW tam gdy auta nie są równolegle to nie zaparkujesz idealnie prosto. Tutaj się to udaje a dodatkowo auto wykonuje jeszcze korektę i to czasem nie jedną co pozwala wjechać w naprawdę małe miejsca. My Kudze zostawiliśmy mniej miejsca niż miał focus(po wjechaniu bo kuga by się nie zmieściła w miejsce dla focusaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) Testowałem ten system w VW i i Ford tutaj troszkę poszedł dalej. Nie wiem jak działa ten system w najnowszych modelach VW bo testowałem go jakiś czas temu.

Żadna Kuga nie jechała do przodu. Gdy jedna parkowała(na kopertę) testując system najechała na drugąGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Kolega myślał, że system który monitoruje odległość przed pojazdem i w razie potrzeby hamuje auto działa też na wstecznym a nie działałGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
Mocna bestiaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez Alexander25 ; 31-03-2013 o 20:56
Alexander25 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-04-2013, 19:29   #5
robo007
ford::advanced
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 24-03-2013
Skąd: Płock
Model: EDGE (EU)
Silnik: 2.0 BiTdci
Rocznik: 2018
Postów: 321
Domyślnie Odp: Test nowego modelu

Alexander25 mógłbyś coś więcej napisać jak sprawował się napęd 4x4 (bo pewnie taki był w wersji jaką testowałeś
robo007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-04-2013, 13:33   #6
boncio
ford::expert
 
Avatar boncio
 
Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: Łódź
Model: Audi Q3 Sportback/Mazda CX-3
Silnik: 1.4e 245KM/2.0 121KM
Rocznik: 2022/2019
Postów: 3,725
Domyślnie Odp: Test nowego modelu

Cytat:
Napisał Alexander25 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Żadna Kuga nie jechała do przodu. Gdy jedna parkowała(na kopertę) testując system najechała na drugąGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Kolega myślał, że system który monitoruje odległość przed pojazdem i w razie potrzeby hamuje auto działa też na wstecznym a nie działałGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
Mocna bestiaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No bywa i tak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A w instrukcji napisali wszystko co i jak działa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

A co do systemów ułatwiających życie kierowcy, to miałem na myśli inne modele Forda, jak wspomniany Focus, bo chyba nie zmienili ich tak bardzo od 2011r, a BLISS to chyba od 2010 nawet.

A zauważyliście, że w nowej Kudze w zderzaku są obok kierunków i halogenów puste odbłyśniki bez żarówek? Swoją drogą kierunkowskazy w zderzaku to dla mnie zbyt amerykańskie.
Natomiast lampy tylne z pozycyjnymi LED po głębszym przyjrzeniu się są bardzo charakterystyczne i będą wyróżniać ten model od innych Fordów.
boncio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-04-2013, 19:19   #7
Alexander25
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-11-2008
Skąd: Warszawa
Model: mustang gts/taurus sho/grand marquis/taurus flex/zx4
Silnik: 5.0V8/3.2V6/4.6V8/3.0 V6/2.0
Rocznik: 95/95/92/05/05
Postów: 60
Domyślnie Odp: Test nowego modelu

My dostaliśmy do testów KUGE z napędem na przednią oś lub coś było uszkodzone po wcześniejszej ekipieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Napęd 4x4 ani razu się nie załączył więc na 99.9 był to napęd tylko na przód. co do drugiej Kugi nie wiem.
Nie radzę się nastawiac na jazdę w terenie tym autem bo to suv z ew opcją napędu 4x4 aby wyjechać z błota czy zimą z zaspy anie do jazdy po poligonieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja jestem przyzwyczajony do fordów USA bo mam 4 w domu i nie zwracam uwagi na lampy i kierunki czy są jak w USA czy nieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kuga jest dobrym autem i jak ktoś szuka czegoś ciekawego w wyglądzie i nowego to dobry wybór. Ja bym jej nie kupił wolałbym expedition lub używanego mało EDGE za takie pieniądze bo nie lubię małych silników. Nie muszę mieć 500KM ale inaczej zachowuje się silnik forda 3.0 V6 150km a silnik 2.0 z mondeo mk3(podobnej mocy). Kuga jest wygodna i mało pali. Co się tyczy tego jak bardzo przypomina prawdziwe SUVy to przypomina je najbardziej z innych europejksich"suvów" choć jest to dalej wybór suvo podobny jemu jednak najmniej brakuje do SUVów USA( bo tylko te auta można nazywać tak naprawdę suvami) Jak ktoś chce sobie zobaczyć o co mi chodzi to porównajcie sobie takie auto jak lincoln navigator albo ford expedition z tym co w Polsce znawcy motoryzacyjni nazywają suvami.
Alexander25 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-04-2013, 19:43   #8
ikea
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-09-2012
Model: Kuga
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Postów: 57
Domyślnie Odp: Test nowego modelu

Cytat:
Napisał Alexander25 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Do testów mieliśmy udostępniony wóz z silnikiem o mocy 163KM
Wersja 163 KM jest tylko z 4x4 wiec nie mogliście mieć 2x4.
ikea jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-04-2013, 19:46   #9
robo007
ford::advanced
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 24-03-2013
Skąd: Płock
Model: EDGE (EU)
Silnik: 2.0 BiTdci
Rocznik: 2018
Postów: 321
Domyślnie Odp: Test nowego modelu

hmmmm w wersji ze 163 konnym silnikiem napęd jest tylko 4x4 (może po prostu działał tak sprawnie iż tego nie zauważyliście Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ), a co do Twojego uwielbienia aut z USA to Kuga na rynek europejski została (z tego co pamiętam) wprowadzona rok po sukcesie jaki osiągnęła w USA. Tam nazywa się inaczej - Ford Escape Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (zostałem uprzedzony ze swoim spostrzeżeniem). W wersji z USA ma inne lampy z tyłu, z przodu brak mu LEDów do jazdy dziennej - parę postów wcześniej ktoś zauważył wolne miejsce między kierunkowskazami a halogenami - tam są światła do jazdy dziennej w USA no i troszkę inaczej wygląda konsola środkowa - inne audio i większy LCD do navi, a i na ich rynek jest jeszcze wersja hybrydowa.

Ostatnio edytowane przez robo007 ; 02-04-2013 o 19:54
robo007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-04-2013, 20:58   #10
Alexander25
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-11-2008
Skąd: Warszawa
Model: mustang gts/taurus sho/grand marquis/taurus flex/zx4
Silnik: 5.0V8/3.2V6/4.6V8/3.0 V6/2.0
Rocznik: 95/95/92/05/05
Postów: 60
Domyślnie Odp: Test nowego modelu

Sprawdzaliśmy auto w różnym terenie i samochód działał jakby napęd był tylko na przednią oś. Ja obstawiam, że te auta z inteligentnym systemem 4x4 inaczej reagują niż typowe terenówki z tzw. reduktorem. Jak dla mnie nie było czuć tego napędu 4x4. Nie było go czuć podczas ruszania jak np w Audi tt czy fordzie f150 z napędem 4x4. Jeśli się załączył to nie dało się tego wyczuć

Bump:
Cytat:
Napisał robo007 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
hmmmm w wersji ze 163 konnym silnikiem napęd jest tylko 4x4 (może po prostu działał tak sprawnie iż tego nie zauważyliście Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ), a co do Twojego uwielbienia aut z USA to Kuga na rynek europejski została (z tego co pamiętam) wprowadzona rok po sukcesie jaki osiągnęła w USA. Tam nazywa się inaczej - Ford Escape Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (zostałem uprzedzony ze swoim spostrzeżeniem). W wersji z USA ma inne lampy z tyłu, z przodu brak mu LEDów do jazdy dziennej - parę postów wcześniej ktoś zauważył wolne miejsce między kierunkowskazami a halogenami - tam są światła do jazdy dziennej w USA no i troszkę inaczej wygląda konsola środkowa - inne audio i większy LCD do navi, a i na ich rynek jest jeszcze wersja hybrydowa.
Co innego sukces na nowatorskie rozwiązania jak np nagroda car of the year w USA dla taurusa I i drugiej generacji a co innego świetna sprzedaż bo auto jest małe i mało pali i za najmniejszą kasę oferowało najwięcej. Nie należy tego mylić.Ford escape był hitem bo palił połowę tego co expedition z 5.4 chyba silnikiem w czasie największego kryzysu i nie było czego innego wybrać w segmencie.
Kuga powinna się dobrze sprzedać bo ma wyższą jakość wykonania niż inne konkurencyjne modele do tego jest dużo bardziej wygodna. Silnik diesla spisywał się świetnie nie brakuje mu mocy w trasie i po mieście chodzi super czego nie można powiedzieć o paru konkurencyjnych autach(nie piszę o tym ale testowałem jeszcze inne auta). Prawda jest taka, że jeśli ktoś będzie szukał prawdziwego SUV'a to kupi Expedition, Navigatora, Suburbana czy Escalade a nie auto wyprodukowane w Europie z silnikiem diesla. Nie ma co się w tej sprawie co oszukiwać. Kuga stanowi konkurencję dla SUV'ów z Europy czyli aut, które tak naprawdę suvami nie są a tylko są tak nazywane przez znawców motoryzacjiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Na nasze warunki te SUV'y z Europy wystarczą chyba, że ktoś chce ciągnąć dużą łódź czy burzyć domyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Wydaje mi się, że Ford Edge będzie w Polsce większym hitem niż Kuga ale zobaczymyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Bawiłem się wersją amerykańską i muszę przyznać, że jest to fajne auto.
Alexander25 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:03.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.