![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Aleksander
Zarejestrowany: 20-12-2010
Skąd: Wodzisław Śląski / Delft(Holandia)
Model: mondeo
Silnik: 1,8 TCDI
Rocznik: 1999
Postów: 6
|
![]()
Witam
Mam taki problem i nie wiem od czego zacząć szukać przyczyny Na początek mam Mondeo 1,8TDCI ENDURE DE 1999 rok Wczoraj rano jechałem autkiem kogoś odwieść w jedną stronę wszystko ok ale jak już wracałem to zaczął głupieć obroty zaczęły falować gdy stawałem na światłach obroty nie spadały mimo puszczonego gazu tak było kilka razy a czasami na delikatne naciśnięcie gazu reagował gwałtownym wzrostem obrotów Dojechałem do domu wrzuciłem na luz i znowu zaczął szaleć z obrotami zgasiłem auto i wróciłem po paru godzinach - odpalił ale pofalował obrotami spadł do bardzo niskich i zgasł za drugim razem pochodził jeszcze krócej. Teraz już nie odpala chyba że dopompuję paliwa gruszką ( zmieniony układ -wstawiony filtr przelewowy z golfa 2 i gruszka + zawór zwrotny ) wtedy jak już jest twarda to ciężko ale odpali tylko na bardzo krótko jakby wypalił to co było napompowane. Wcześniej trochę dymił na czarno przy przyspieszaniu oleju za bardzo nie brał a palił też chyba ok średnio mi wychodziło 6,5l na 100 km cykl mieszany Kilka miesięcy temu była pompa regenerowana (LUCAS) bo ciekła boję się że znowu od razu krzykną że pompa padła Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. CO robić od czego zacząć???? Ostatnio edytowane przez Marek ; 16-04-2013 o 08:00 Powód: dodanie prefiksu |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
|
![]()
Z tego co piszesz to problem leży gdzieś w układzie paliwowym. Konkretniej w jego zapowietrzeniu. Masz układ zmodyfikowany - filtr puszkowy, zawór zwrotny i gruszka. To się chwaliGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Możliwe, ze któraś z opasek zaciskowych popuściła/nie była odpowiednio dociągnięta. Układ się zapowietrzał (obroty szalały), aż się zapowietrzył tak, że auto nie odpala.
Może też być tak, że filtr się zapchał. Choć jest to mniej prawdopodobne. Ogólnie radziłbym odpowietrzyć układ paliwowy i go uszczelnić - po dokręcać wszystkie opaski zaciskowe bądź je wymienić jeśli są kiepskie. Do tego często bywa tak, że to podgrzewacz paliwa przepuszcza powietrze. Jeśli jeszcze go masz to sprawdź czy to nie on. Profilaktycznie możesz też filtr paliwa wymienić o ile nie był ostatnio wymieniany. A jak będziesz wymieniał to możesz się skusić na taki uniwersalny do np. malucha (aut gaźnikowych). Zdjęcie w załączniku. Ja osobiście na takowym jeżdżę i jestem zadowolony, a do tego mogę podpatrzeć co do silnika z paliwem płynie i czy już czas na wymianę filtraGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. PS. A z opisu usterki wynika, że masz silnik 1,8 TDGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Aleksander
Zarejestrowany: 20-12-2010
Skąd: Wodzisław Śląski / Delft(Holandia)
Model: mondeo
Silnik: 1,8 TCDI
Rocznik: 1999
Postów: 6
|
![]()
Bongo dzięki za odpowiedź dzisiaj trochę się pobawiłem kupiłem taki mały filterek jak pisałeś podpiąłem go zamiast mojego ale odpiąłem też podgrzewacz gruszką napompowałem paliwa i o dziwo po chwili kręcenia trochę go przegazowałem i zrobiłem zamiankę filtra na nowy teraz jest bosch golf 2 diesel jeszcze nie wiem czy to był stary filtr bo nie chce się mi bawić może też tylko jedna opaska od podgrzewacza ale to jeszcze może sprawdzę
Teraz mam pytanie podgrzewacz wywalić całkiem czy tylko odpiąć na kostce ?? Została kwestia dymienia jak mu przygazuje ale to już chyba kwesta któregoś wtrysku co będę musiał gdzieś konkretnie sprawdzić. Od turbiny też może kopcić na czarno przy gwałtownym przyśpieszaniu?? czy to tylko opcja wtrysków?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
|
![]() Cytat:
Kopcenie może mieć kilka przyczyn. Na początek radziłbym zaślepić zawór recyrkulacji spalin EGR - silnik odetchnieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Po drugie można sprawdzić czy booster nie jest źle wyregulowany i nie daje złej dawki.
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
![]()
Po trzecie sprawdzić stan i dokręcenie wszystkich rur dolotu i intercoolera, sprawdzić czy nie ma nieszczelności, po czwarte - sprawdzić czy turbina w ogóle dmucha czy już zapomniała jak to się robi.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Imię: Aleksander
Zarejestrowany: 20-12-2010
Skąd: Wodzisław Śląski / Delft(Holandia)
Model: mondeo
Silnik: 1,8 TCDI
Rocznik: 1999
Postów: 6
|
![]()
Obecnie auto jest u mechanika bo był olej w rurze od intercoolera zobaczymy co będzie dalej. Pewnie będą też wtryski do sprawdzenia tak z ciekawości bo już ma 336 tyś przejechane. Dzięki za podpowiedzi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::professional
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
![]() Cytat:
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::amateur
![]() Imię: Aleksander
Zarejestrowany: 20-12-2010
Skąd: Wodzisław Śląski / Delft(Holandia)
Model: mondeo
Silnik: 1,8 TCDI
Rocznik: 1999
Postów: 6
|
![]()
Hej długo mnie nie było autko po wizycie u mechanika dostało kopa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co do kopcenia to częściowo winny był jeden wtrysk lał do środka ale to nie było wszystko okazało się że kopcenie całkiem ustało po odpięciu przepływomierza teraz tylko trzeba spróbować wyczyścić ten albo podpiąć inny Dzięki za podpowiedzi |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
![]()
EGR zaślep...
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
|
![]()
Ano właśnieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Już pisałem aby kolega EGR zaślepił. Upraszczając można powiedzieć, że w naszych silnikach przepływomierz steruje EGR-em (zaworem recyrkulacji spalin).
Zaślep go i wówczas będziesz mógł przepływomierz podpiąć z powrotem (jeśli odpięta wtyczka Cie w oczy kole) lub go w ogóle wywalić. Kupowanie nowego/innego to masakryczna strata kasy, bo w tym silniku odpowiada on w zasadzie tylko za EGR.
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem... |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
falowanie obrotów , mondeo mk2 , nie odpala , pompa wtryskowa |
|
|