|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-04-2013, 10:15 | #1 |
ford::average
Imię: Seba
Zarejestrowany: 07-12-2005
Skąd: DW / KR
Model: Focus Mk2 Wagon
Silnik: 1.6 100KM + Junkers
Rocznik: 2005
Postów: 57
|
Zalana skrzynka bezpieczników?
Witam kolegów.
Wczoraj mój znajomy mechanik, podczas próby drogowej po pracy nad moją foczką, zauważył pewien niepokojący objaw. Mianowicie, po zagrzaniu silnika wskaźnik temperatury zatrzymuje się na około 85st.C i natychmiast włącza się wentylator. Co by z silnikiem nie robić, gazować na A4, stać w korkach wskazówka stoi jak przyklejona i wentylator chodzi non stop. Po sprawdzeniu temperatury płynu chłodzącego okazuje się, że silnik ma jednak temperaturę wyższą 115st.C. Sprawdzony termostat, podmieniony czujnik temperatury - dalej to samo. I nagle dochodzą nowe objawy: Lampka immobilizera zaczyna wariować, radio nie działa na wszystkich zaprogramowanych stacjach, po odpaleniu silnika słychać pstrykanie w skrzynce bezpiecznikowej pod nogami pasażera - normalnie idzie osiwieć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Podczas oględzin bezpieczników ukazał się taki widok jak na zdjęciach poniżej. I teraz nasuwające się pytanie - sama skrzynka była kiedyś zalana, czy cała foka pływała w Wiśle? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. |
21-04-2013, 12:50 | #2 |
ford::specialist
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-10-2012
Skąd: Wołomin i okolice
Model: Accord Typ S
Silnik: 2.4 Pb + Podtlenek LPG ;)
Rocznik: 2004
Postów: 546
|
Odp: Zalana skrzynka bezpieczników?
to że skrzynka bezpieczników jest zalana to może oznaczać tyle że woda dostawała sie do wnętrza pojazdu np. przez podszybie które dosyć często odstaje i woda leje się przez wlot powietrza do obudowy wentylatora a z tąd prosto na GEM - skrzynkę bezpieczników.
|
21-04-2013, 13:01 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-05-2011
Skąd: Przemyśl
Model: Ford Focus MK2 - Sport
Silnik: 1.6 TDCi 109 KM
Rocznik: 2005/2006
Postów: 170
|
Odp: Zalana skrzynka bezpieczników?
ja miałem dokładnie to samo - problemy z elektryką aż w końcu się okazało że miałem zalaną skrzynkę bezpieczników nie raz bo piny na wtyczkach były już pośniedziałe a na samej płytce masę nalotu takiego jak u Ciebie.
niestety samo mycie i czyszczenie nie pomogło więc pozostało kupić nową skrzynkę GEM i zaprogramować ją od nowa |
21-04-2013, 13:40 | #4 | |
ford::average
Imię: Seba
Zarejestrowany: 07-12-2005
Skąd: DW / KR
Model: Focus Mk2 Wagon
Silnik: 1.6 100KM + Junkers
Rocznik: 2005
Postów: 57
|
Odp: Zalana skrzynka bezpieczników?
Cytat:
__________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. |
|
21-04-2013, 19:59 | #5 |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,071
|
Odp: Zalana skrzynka bezpieczników?
Skrzynki do przedliftowych na allegro kosztują ok. 100zł, programowanie ELMconfigiem albo samemu albo za "na dobre piwo" u kolegów, co wiedzą na czym to polega.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
10-05-2019, 07:11 | #6 |
ford::beginner
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 31-03-2019
Skąd: Śląskie
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 115km
Rocznik: 2004
Postów: 24
|
Ford Focus mk2 2004 problem z wtyczką?
Witam wszystkich, postanowiłem założyć tutaj temat gdyż nie potrafiłem nigdzie znaleźć pomocy odnośnie mojego problemu, a i sami mechanicy mnie zbywają tekstami że nie mają czasu na to.
Problem niby mały, ale jednak niebezpieczny podczas jazdy. Mianowicie ok 1-2 miesiąca temu miałem wyciek płynu chłodniczego do kabiny od strony pasażera, ta usterka została naprawiona, oring wymieniony, zgodnie z zaleceniami na tym forum właśnie. Po upływie ok 2-3 dni od naprawy elektryka zaczęła szaleć, wszystko od wycieraczek po światła uruchamiało się bez mojego udziału. Raz jeszcze wszystko wyciągnąłem, skrzynka była zalana, wszystko się dobre 2-3 dni suszyła, już wilgoci nie ma wcale. I po tej operacji miałem ok 2 tygodni spokoju, aż sam od siebie zaczął się uruchamiać (najczęściej) prawy kierunkowskaz, lewy rzadko, czasem też ogrzewanie tylnej szyby. Wyjąłem skrzynkę i zacząłem wszystko sprawdzać na uruchomionym silniku, wraz z ojcem metodą prób i błędów zauważyliśmy, że problem tkwi w miejscu gdzie znajduje się jedna z wtyczek która idzie do tejże skrzynki i ona najwyraźniej odpowiada za pracę tych elementów. Gdy samo coś mi się uruchamia (po dziś dzień skrzynka jest wysunięta ze swojego macierzystego położenia i leży podpięta na dywaniku) to wystarczy lekko ją docisnąć a problem znika, na różny okres czasu, od kilku minut do czasem nawet jednego dnia. Lepszym wyjściem tutaj jest jej wyjęcie i włożenie od nowa, wtedy nawet kilka dni mam spokój ale bele kiedy się to włącza. Gdy tak sobie jedziemy do skrzyżowania z myślą jazdy na wprost a włączy się kierunkowskaz w prawo, to robi się niebezpiecznie.. Nie wiem czy problem leży w samej skrzynce, wtyczce czy też przewodach które do niej idą. Ktoś miał podobny problem? Macie jakieś porady, nie chciałbym bez powodu całej skrzynki wymieniać gdyż to spory wydatek, a i być może problem jest gdzie indziej. Strach gdzieś jechać w dalszą trasę z taką usterką. Na zdjęciu przedstawiam położenie tej niebieskiej wtyczki (to ta wąska niebieska , lewy dolny róg skrzynki) |
10-05-2019, 07:23 | #7 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 7,604
|
Odp: Ford Focus mk2 2004 problem z wtyczką?
Z tym sporym wydatkiem to przesadzasz.
50zł to nie majątek. Zaznaczona wąska wtyczka to C103 cockpit. |
10-05-2019, 07:28 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Słupsk
Model: Focus MK1 2001, Focus MK2 FL, Mondeo MK4
Silnik: 1,8 TDCI 115, 1,6 TDCI 110, 2,0 TDCI 140
Rocznik: 2001, 2008, 2009
Postów: 466
|
Odp: Ford Focus mk2 2004 problem z wtyczką?
|
10-05-2019, 07:40 | #9 | |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,570
|
Odp: Ford Focus mk2 2004 problem z wtyczką?
Cytat:
|
|
10-05-2019, 07:51 | #10 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 7,604
|
Odp: Ford Focus mk2 2004 problem z wtyczką?
Więcej wyda na te specyfiki do czyszczenia niż 50zł na GEM.
|
|
|
|