![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 15-05-2013
Model: c-max
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 18
|
![]()
Witam
Problem dotyczy silnika 1.8L DURATORQ-DI HPCR, rocznik 2007. W momencie gwałtownego wciśnięcia gazu samochód zaczyna przyśpieszać z opóźnieniem - jest to odczuwalne tak jakby turbina zaskoczyła po 1-2 sekundach. Poza tym samochód zachowuje się normalnie, nie ma żadnych problemów, komp tez nie wyrzuca żadnego błędu. Czy ktoś ma pomysł odnośnie przyczyny? EGR? pozdr. Ostatnio edytowane przez gawcom ; 16-05-2013 o 21:01 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 26-09-2010
Skąd: Augustów
Model: Kuga II Platinium
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2015
Postów: 193
|
![]()
A jak już się rozpędzi, to możesz go rozbujać do... powiedzmy 140 km/h ?
Ja kiedyś miałem takiego muła, ale nie mogłem się rozpędzić powyżej 110 km/h. Przyczyną był przedmuch na wyjściu z turbiny. Sparciała i rozszczelniła się taka karbowana złączka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 15-05-2013
Model: c-max
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 18
|
![]()
Można pojechać i szybciej - nie ma żadnych innych objawów.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-04-2013
Skąd: Krk
Model: Ford C-MAX
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 11
|
![]()
testowałeś takie przyspieszanie z wlaczona klima i bez ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 15-05-2013
Model: c-max
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 18
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 13-12-2009
Model: c-max
Silnik: spalinowy
Rocznik: 1410
Postów: 325
|
![]()
U mnie z włączoną klimą auto sprawia wrażenie... żwawszego. Zupełnie odwrotnie niż być powinno.
__________________
pozdro! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 15-05-2013
Model: c-max
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 18
|
![]() Cytat:
Przy okazji. Zastawiam się czy to nie ma związku z EGRem i mam parę pytań na które niestety nie udało mi się znaleźć konkretnej odpowiedzi na forum: 1. Czyszczenie - czy trzeba wymontować i czyścic cały zestaw EGR+dolot (chodzi konkretnie jak w przypadku mojego silnika, a nie ogólnie)? 2. Zaślepienie - czy ktoś ma doświadczenie jak to wygląda przy moim silniku - zaślepka pełna czy lepiej z dziurami ; czy komp wyrzuca błąd? 3. Wymiana - w razie takiej ostateczności, czy w moim przypadku trzeba wymieniać cały zestaw (razem z dolotem , czyli to [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] )? Pytam, bo nigdzie nie udało mi się znaleźć samego zaworu. Ostatnio edytowane przez gawcom ; 17-05-2013 o 08:27 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Imię: Krzyś
Zarejestrowany: 30-11-2011
Skąd: K-ów
Model: C-MAX TITANIUM
Silnik: 1.8TDCI 138KM@byHEKO
Rocznik: 2007
Postów: 15
|
![]()
Czyszczenie tego EGR jest niezbyt proste. Można odkęcić silniczek sterujący zaworem wyczyścić i rozruszać ośkę zaworu. Dostęp do grzybka zaworu jest utrudniony albowiem jest on teoretycznie nierozbieralny. Tuleja z grzybkiem jest "zaberklowana" (słowa mego mechoptyka), czyli zastukana punktakiem.. Można punkty te delikatnie rozfrezować, wyciągnąć tuleję i ponownie złożyć. Na taką operację nie dał jednak żadnej gwarancji, że da się rozebrać i złożyć bez usterki. Można ewentualnie od stony dolotu intensywnie płukać środkiem do rozpuszczania sadzy i przemyć karcherem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 15-05-2013
Model: c-max
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 18
|
![]()
Zawór wyczyszczony - na tyle ile można było. Niestety nie pomogło.
Wczoraj miałem okazje jechac z pełnym obciążeniem + przyczepka --> objawy się znacznie nasiliły i przybrały inny "wymiar". A więc występują one na każdym biegu i objawiają się następująco : jade ze stałą pedkością, na obrotościomierzu około 2000 (przykładowo) i chce gwałtownie przyśpieszyć. Wcoskam gaz i zamiast zacząć przyśpieszać to obroty wskakują na 4000-4500 , silnik wyje a samochód "nic". I tu dwa dalsze scenariusze: 1. po 1-2 sekundach obroty spadają do wyjściowych i samochód zaczyna przyśpieszać 2. to miałem wczoraj , obroty wysokie i po chwili czuje zapach palonego sprzęgła. Wniosek oczywisty jaki mi się nasunął to mam problem ze sprzęgłem. Pytanie moje brzmi czy to juz do wymiany czy może wystarczy regulacja - czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tej kwesti? W przypadku wymiany to co? tarcza, docisk, koło....jak sądzicie? To na co zwróciłem też uwagę - wcześniej jakoś tego nie zauważyłem to sprzęgło łapie bardzo wysoko, prawie przy końcu. Na dwójce szarpie jeżeli prędkość i obroty są niskie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Imię: Krzyś
Zarejestrowany: 30-11-2011
Skąd: K-ów
Model: C-MAX TITANIUM
Silnik: 1.8TDCI 138KM@byHEKO
Rocznik: 2007
Postów: 15
|
![]()
Tego sprzęgła się nie reguluje chyba. Łożysko oporowe jest sterowane hydraulicznie. Moim skromnym zdaniem sprzęgło do roboty, ślizga się. I nie ma co myśleć o wymianie tylko jednej części. Ja przy takiej wymianie poszedłem na całość i wymieniłem komplet włącznie z dwumasą. To nie są tanie rzeczy. Kosztowało wszystko 2350 z robocizną.
|
![]() |
![]() |