![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 02-03-2013
Skąd: Gliwice
Model: MK5
Silnik: 1.8D CL
Rocznik: 1991
Postów: 29
|
![]()
Witam, jakiś czas temu przestał działać nawiew. Nie dmucha na żadnym biegu. Bezpiecznik jest ok, więc chciałbym się dowiedzieć jednej rzeczy. Jak sprawdzić czy skrzynka jest w porządku? Mogę po prostu miernikiem sprawdzić ciągłość na stykach w miejscu bezpiecznika? Szczerze mówiąc nie uśmiecha mi się rozbieranie całej skrzynki, bo dla mnie grzebanie przy fordzie jest mało przyjemne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 25-09-2011
Skąd: Nowy Sącz
Model: Escort mk7 hatchback
Silnik: 1.6 16v +LPG IIgen
Rocznik: 1996
Postów: 29
|
![]()
W ten sposób nie nada Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Trzeba wyciągnac skrzynke (10 min roboty), rozebrać i przelutować, a przy okazji jeszcze nie zepsuć. Też mnie to czeka, ale ja lutowniczy jestem z zawodu więc mi to nie straszne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 02-03-2013
Skąd: Gliwice
Model: MK5
Silnik: 1.8D CL
Rocznik: 1991
Postów: 29
|
![]()
Ehh, no cóż.. Lutownica pójdzie w ruch Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tylko muszę sobie trochę czasu zorganizować. A co do skrzynki, jak ją łatwo zdjąć? Ona się trzyma na jakimś zawiasie, a nie udało mi się jej dzisiaj zdjąć, nie chciałem się z nią szarpać.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 27-05-2013
Skąd: Jasło
Model: escort mk6
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 1993
Postów: 37
|
![]()
w pierwszej kolejności sprawdź czy masz napięcie na kostce wentylatora. może nie trzeba ruszać skrzyni bp
__________________
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Ford/Escort/144468 Lepszy stary Ford w garażu niż BMW na dachu |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 02-03-2013
Skąd: Gliwice
Model: MK5
Silnik: 1.8D CL
Rocznik: 1991
Postów: 29
|
![]()
Ok zajrzę, ale wydaje mi się, że to jednak będzie wina skrzynki, bo czasem tylna wycieraczka nie działa, a słyszałem, że to też od zimnych lutów.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 02-10-2008
Model: escort mkVI
Silnik: 1,8
Rocznik: 1992
Postów: 89
|
![]()
Zacznij od podpięcia dmuchawy na krótko, jak działa to sprawdź kabel od bezpiecznika do dmuchawy - u mnie było na nim wpięte zasilanie radia i w tym miejscu przewód się złamał
no i zostaje jeszcze przełącznik. Żadnej filozofii w tym nie ma ale nadłubać się trzeba Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
essi92 1,8 105kM ghia |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::professional
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
![]()
Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że skrzynkę należy rozebrać w całości, tzn. rozlutować druty które spinają płytki ze sobą, i poprawić luty również po wewnętrznej stronie płytek? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. To jest roboty na dobrych kilka godzin.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 31-03-2009
Skąd: Łódź
Model: ESCORT RS2000
Silnik: 2,0
Rocznik: 1995
Postów: 64
|
![]()
Zanim ją zaczniesz lutować na nowo zrób tak jak mówi karczochrulez bo to wcale nie musi być skrzynka. Zacznij od najprostszych czynności a nie najtrudnieszych. Zepnij wentylator na krótko potem sprawdzaj napięcie w stronę skrzynki. Jak nie masz doświadczenia w takich zabiegach jak przelutowanie to daj to komuś kto się na tym zna, bo tylko sobie pogorszysz albo kup nową. Ja tak zrobiłem. Rozebrałem ją a tam jest od groma mostków i innych blaszek, kolega podszedł i przez przypadek trącił przed zrobieniem zdjęć i skrzynka do śmieci Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 02-03-2013
Skąd: Gliwice
Model: MK5
Silnik: 1.8D CL
Rocznik: 1991
Postów: 29
|
![]()
Tak, tylko że dostać się do czegokolwiek w tym samochodzie to porażka. Na dodatek wycieraczki są zapieczone, może jak będę codziennie spryskiwał czymś pokroju WD-40 to puści.. No chyba, że da się uruchomić na sztywno wentylator tak żeby wszystkiego nie rozbierać? Jakaś kostka na wierzchu czy coś? A co do lutowania, kierunek w jakim się uczę to elektronik, więc z tym problemu nie mam.
Ostatnio edytowane przez czeczen3 ; 10-06-2013 o 22:10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 02-10-2008
Model: escort mkVI
Silnik: 1,8
Rocznik: 1992
Postów: 89
|
![]()
Kolego, z tą skrzynką będziesz miał problem czy się uczysz czy nie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wiem bo ją rozebrałem i przelutowałem - i dlatego dobrze Ci radzę - zacznij od rzeczy oczywistych, a za skrzynkę bierz się na końcu
__________________
essi92 1,8 105kM ghia |
![]() |
![]() |