|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-04-2012, 20:51 | #1 |
ford::amateur
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 04-03-2012
Skąd: Płock
Model: mondeo mkIV kombi
Silnik: 2,0tdci
Rocznik: 2008
Postów: 1
|
kod błędu PO2E2.co to ?
witam wszystkich forumowiczów.mam mondka mkIV 2008r 2,0dtci i dzisiaj zapalił mi się check engine pojechałem na komputer i wyskoczył bład p02e2 po przetłumaczeniu NISKIE NAPIĘCIE OBWODU STERUJĄCEGO DŁAWIKA PRZEPŁYWU POWIETRZA DOLOTOWEGO.nadal nie wiem o co chodzi za co się wziąśc i co naprawić żeby było ok nadmienię że autko chodzi normalnie i przyspiesza bez problemu.proszę o podpowiedż co go boli?może ktoś miał taki przypadek. z góry dziękujęGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ostatnio edytowane przez martinez4 ; 08-04-2012 o 20:30 |
24-06-2013, 06:50 | #2 |
ford::amateur
Imię: michal
Zarejestrowany: 18-07-2012
Skąd: wieden austria
Model: ford mondeo 2,0 diesel titan x tr
Silnik: diesel 2,0
Rocznik: 2007
Postów: 5
|
Blad P02E2 co oznacza ?
Witam wyskoczyl mi Taki blad we Ford Mondeo mk4 2007 2.0 diesel
Blad wykasowalem ale jak go mozna naprwic i gdzie szukac schematu instalacji elektrycznej czy mozna wogole samemu to zlikwidowac?? |
24-06-2013, 07:13 | #3 |
ford::professional
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-05-2012
Skąd: Szczecin
Model: OOOO A6
Silnik: V6
Rocznik: Adekwatny do wieku
Postów: 1,773
|
Odp: Blad P02E2
P02E2-Diesel przepływ powietrza dolotowego, obwód sterowania niski
|
24-06-2013, 07:46 | #4 |
ford::amateur
Imię: michal
Zarejestrowany: 18-07-2012
Skąd: wieden austria
Model: ford mondeo 2,0 diesel titan x tr
Silnik: diesel 2,0
Rocznik: 2007
Postów: 5
|
Odp: Blad P02E2
a jak sie tego problemu pozbyc czy servis jest Konieczny czy samemu mozna to usunac????
|
24-06-2013, 08:41 | #5 |
ford::professional
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-05-2012
Skąd: Szczecin
Model: OOOO A6
Silnik: V6
Rocznik: Adekwatny do wieku
Postów: 1,773
|
Odp: Blad P02E2
Trzeba posprawdzać wszystko przy dolocie powietrza czy nie ma nieszczelności, wymienić filtr powietrza.
|
27-12-2015, 20:11 | #6 |
ford::beginner
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 17-05-2013
Skąd: Lublin
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 TDCI 130KM
Rocznik: 2007
Postów: 12
|
MK4 błąd P02E2
Witam,
Proszę o podpowiedzi w sprawie błędu i problemu jaki mam z MK4 2007. Dokładnie samochód to Ford Mondeo Duratorq-Turbo Diesel Common Rail Injection 2.0L 2007 Do dłuższego czasu mam wrażenie, że samochód stracił trochę na mocy ( ale mogę się mylić gdyż należę do tych spokojnie jeżdżących ) Jednakże ostatnio pojawiła mi się kontrolka check engine. Po podłączeniu komputera dostaje błąd: ===PCM DTC P02E2:00-EC=== Kod: P02E2 - Niski poziom sygnalu obwodu sterowania przeplywem zasysanego powietrza Status: - DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia - Lampka sygnalizująca wadliwe działanie układu włączona przy tym DTC - Test nie został ukończony Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). ===END PCM DTC P02E2:00-EC=== Dodatkowo kiedy mam zimny silnik i wyjeżdżam z parkingu na wstecznym potrafi mi zgasnąć kilkukrotnie przy wciśniętym sprzęgle do 2/3. Odnoszę wrażenie iż samochód się dusi. Sprawdziłem filtr powietrza jest trochę brudny no ale raczej przez niego nie powinno być takiej sytuacji. Może to być spowodowane popsutym przepływomierzem? PS. Wymieniłem filtr powietrza. Bez zmian. Ostatnio edytowane przez zaqosek ; 28-12-2015 o 20:17 |
08-02-2016, 18:42 | #7 |
ford::amateur
Imię: ARTUR
Zarejestrowany: 09-08-2011
Skąd: OLSZTYN
Model: FORD S-MAX
Silnik: TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 7
|
Odp: Blad P02E2
U mnie w s-maxie to samo. Wymieniłem czujnik temperatury powietrza w dolocie a ten błąd p02e2 dalej pozostał. Jak rozwiązałeś ten problem?
|
09-02-2016, 07:45 | #8 |
ford::beginner
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 17-05-2013
Skąd: Lublin
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 TDCI 130KM
Rocznik: 2007
Postów: 12
|
Odp: Blad P02E2
Problem był z wiązką elektryczną przy intercoolerze + mała nieszczelność przy ww komponencie. Wydaje mi się iż ten błąd może powodować sporo elementów dlatego wybierz się do dobrego mechanika.
Ja za robotę zapłaciłem 150zł z czego jestem bardzo zadowolony. W Lublinie mogę polecić warsztat bo w końcu trafiłem na fachowców ale Ty masz trochę daleko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 09-02-2016 o 08:16 |
09-02-2016, 12:35 | #9 |
ford::amateur
Imię: ARTUR
Zarejestrowany: 09-08-2011
Skąd: OLSZTYN
Model: FORD S-MAX
Silnik: TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 7
|
Odp: Blad P02E2 co oznacza ?
Dzięki wielkie za podpowiedź gdzie szukać przyczyn. U mnie ten błąd nie powoduje zapalenia kontrolki silnika ale pojawia się po przeskadowaniu auta forscanem. Wcześniej pojawiał się też błąd czujnika temperatury powietrza zasysanego i po jakimś czasie podczas jazdy pojawiała się usterka silnika na conversie. Po wymianie czujnika jest lepiej ale niestety dalej coś go boli i wywala ten błąd P02E2. Do Lublina za daleko niestetyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
14-03-2019, 22:50 | #10 |
ford::average
Imię: Aleksander
Zarejestrowany: 04-09-2016
Skąd: Reda
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 2.0 TDCI 140 KM
Rocznik: 2009
Postów: 54
|
Błąd P02E2
Postanowiłem sobie wyczyścić przepustnicę i kawałek kolektora dolotowego z syfu. Robię tak co pół roku i zawsze jest co wybierać. Teraz dodatkowo wyczyściłem rurkę do egr, bo z tego co wyczułem palcami była strasznie zalepiona. Przy tych czynnościach czyszczę również czujnik ciśnienia, czujnik temperatury powietrza zasysanego oraz przepływomierz jeżeli tego wymaga.
Złożyłem wszystko do kupy i bang, wyskoczył check engine. Po sprawdzeniu okazało się ze to właśnie ten błąd P02E2. Czy ktoś już miał problem z tym blędem ? co było przyczyną ? |